Buna ziua.
In urma controlului Curtii de Conturi din iulie 2012 s-au imputat sporuri incasate necuvenit in perioada iulie 2009-mai 2010. In decembrie salariatii au fost informati ca trebuie sa plateasca, iar in ianuarie au fost comunicate sumele, foarte mari intrucat s-au aplicat penalitati din ziua si luna cand s-a acordat acel spor la salariu. Este corect asa? De cand se aplica penalitatile daca salariatii au fost de acord sa achite suma in rate? Un articol legal daca se poate ca sa putem sa discutam la contabilitate.
De asemenea, exista termen de prescriptie a platii si daca da, de cand?
Multumesc!
Dar daca solicit o adeverinta din REVISAL cu salariu si sporuri e normal sa ti se elibereze doar din 01.08.2011 si pana in prezent, pentru ca de atunci e angajata contabila? De la 01.01.2011 motiveaza ca se ocupa altcineva de REVISAL.
Asta se intampla la cealalta scoala unde am ore.
Sunt angajata ca profesor incepand cu 01.09.1992, fara intreruperi. Trebuie sa trec la treapta de vechime de 25%. Intrebarea mea este: cand se implinesc 20 de ani de vechime? La 31.08.2012 sau 01.09.2012?
Angajatului la o scoala cu 9 ore pe saptamana (0,5 norma) si alta cu 12 ore (0,66 norma) cu contracte diferite, cum i se calculeaza deducerile si concediul de odihna?
Multumesc!
Va prezint urmatoarea situatie si va rog sa ma ajutati cu un raspun competent.
in urma unui proces deschis pentru neplata unei facturi de catre o societate bugetara, societatea primeste o instiintare de executare silita pentru recuperarea sumei de pe factura, plus mjorarile aferente, plus onorariul de executare. Procesul s-a judecat in localitatea unde isi are sediul societatea emitenta a facturii, iar sentinta s-a pronuntat in 11.11.2009. Cei care trebuie sa plateasca au fost instiintati in luna iulie 2010 de catre executorul judecatoresc cu privire la sumele ce trebuie platite. Se contesta in instanta executarea silita, de data aceasta in localitatea de domiciliu al societatii bugetare. In sedinta din 18.10.2010 se suspenda judecarea cauzei. In 03.12.2010 executorul comunica, ca pana pe 25.12.2010 sa fie platite toate sumele pe care le indica in citatie. ste vorba de o suma de aproape 38000 lei. Ce este de facut in aceasta situatie? Nu cunosc nimic despre judecarea anumitor cauze, e primul proces cu care ma confrunt si am fost lasata singura sa rezolv problema.
Va rog frumos sa-mi spuneti daca de la 01 ianuarie 2010 se mai acorda salariul maxim din grila pentru un director de scoala din judet nepilot. Noi am acordat asa de la 01 ianuarie 2008. Iar acum nu stiu cum mai e in legislatie. S-a modificat statutul personalului didactic de atatea ori ca nici nu mai stim cum sa procedam.
Va multumesc!
Aseara am uitat de inca o problema pe care o avem. Cum se procedeaza pentru o succesiune, daca mostenitorii nu trimit documentele necesare inceperii procedurii? Concret, in urma decesului socrului meu, pe 10.04.2009, sotul meu, unicul fiu, a facut certificatul de mostenitor pentru tot ce aveau socrii mei. Mare ne-a fost uimirea cand am vazut ca socrul meu nu dezbatuse mostenirea dupa parintii lui, ei fiind 3 copii, 2 decedati, unul din nepotii mostenitori decedati, un stranepot existent. Am luat legatura cu toti mostenitorii de drept, dar nici pana in prezent nu mi-au trimis documentele solicitate de notar. E vorba de cateva hectare de teren extravilan, la care noi platim impozitul intrucat anul trecut nu ne-au eliberat adeverinta pentru notar pana nu am platit datoriile. Nu0l condamn pe socrul meu ca nu a facut totul cand trebuia pentru ca era batran si nici nu prea era umblat el prin lume. Dar macar daca ne spunea noua, umblam cu el cat traia, ca era mai simplu. Ne-a lasat atatea, dar din pacate, din 2 salarii de bugetari nu stiu cum s-o scoatem la capat. Nici de vandut nu putem.
Testamentele au fost facute in 1978, socrii mei nu au stiut ca trebuie sa deschida succesiune cu ele pentru a putea intra in posesia celor 222 mp.
Ce am scris despre certificatele de mostenitor, le-am solicitat la arhiva fostului notariat de stat. In acestea nu scrie decat ca bunuri imobile niste carnete CEC, iar despre casa noastra nimic. Cred ca si proprietarul respectiv s-a gandit ca a dat cei 222 mp prin testament si actele de proprietate le va face socrul meu dupa moartea batranului. Sunt supozitii pe care le facem noi acum. Batranii, ca batranii, aveau documente si credeau ca e de ajuns. Iar noi acum nu stim cum sa dam de capatul problemei. Oricum, cred ca ne va costa enorm daca ajungem prin tribunal. Si notarul ne-a luat o groaza de bani pentru suscesiune.
Buna seara.
Am si eu o problema pe care nu stim cum s-o rezolvam pentru ca fiecare ne zice altceva.
In 13.071971 socrii mei au cumparat 372 mp teren si constructie dintr-un total de 594 mp, restul ramanand in indiviziune cu persoana care a vandut. Socrii mei aveau un singur copil si nu au avut voie sa cumpere tot terenul si constructia. Pe restul suprafetei cei 2 proprietari, soti si sotie fac testament in favoarea socrilor mei. Mentionez ca ei nu locuiau in aceeasi curte cu socrii mei, ci in alt oras. De toata proprietatea au avut grija socrii mei. In anul 1978 moare doamna, iar in 1979 domnul revoca testamentul lui. Nu stim daca s-a facut dezbatere dupa doamna, ca socrii mei nu au fost chemati cu testamentul respectiv (care. repet, era doar pe cei 222 mp din curte). Domnul moare in martie 1982, am intrat in posesia certificatelor de mostenitor, in care nu se face nici o mentiune de testamentele pe care noi le aveam. In aprilie 2009, dupa moartea socrului meu, sotul s-a dus sa-si faca certificatul de mostenitor. Bineinteles ca de la fisc s-a dat ca platim pentru toata suprafata si cladirea, iar din actul de proprietate nu suntem proprietari decat pe 372 mp. Nu stim ce sa facem mai departe. Un notar din localitatea de domiciliu al celor care ne-a lasat testamentul a zis sa invocam uzucapiunea (nu stim cand si cum sa facem). Notarul de unde locuim noi ne-a zis sa facem suplimentare la certificatul de mostenitor dupa moartea doamnei, adica de acum 32 de ani. Noi vrem sa terminam totul, avand in vedere ca situatia trebuie lamurita si sa lasam si noi celor 2 copii ai nostri actele in regula.
Imi cer scuze daca am scris cam mult, dar trebuia sa prezint situatia cat mai clar, pentru a putea primi un raspuns.
Va multumesc!