Buna ziua.
In urma controlului Curtii de Conturi din iulie 2012 s-au imputat sporuri incasate necuvenit in perioada iulie 2009-mai 2010. In decembrie salariatii au fost informati ca trebuie sa plateasca, iar in ianuarie au fost comunicate sumele, foarte mari intrucat s-au aplicat penalitati din ziua si luna cand s-a acordat acel spor la salariu. Este corect asa? De cand se aplica penalitatile daca salariatii au fost de acord sa achite suma in rate? Un articol legal daca se poate ca sa putem sa discutam la contabilitate.
De asemenea, exista termen de prescriptie a platii si daca da, de cand?
Multumesc!
Dar daca solicit o adeverinta din REVISAL cu salariu si sporuri e normal sa ti se elibereze doar din 01.08.2011 si pana in prezent, pentru ca de atunci e angajata contabila? De la 01.01.2011 motiveaza ca se ocupa altcineva de REVISAL.
Asta se intampla la cealalta scoala unde am ore.
Sunt angajata ca profesor incepand cu 01.09.1992, fara intreruperi. Trebuie sa trec la treapta de vechime de 25%. Intrebarea mea este: cand se implinesc 20 de ani de vechime? La 31.08.2012 sau 01.09.2012?
Angajatului la o scoala cu 9 ore pe saptamana (0,5 norma) si alta cu 12 ore (0,66 norma) cu contracte diferite, cum i se calculeaza deducerile si concediul de odihna?
Multumesc!
Va prezint urmatoarea situatie si va rog sa ma ajutati cu un raspun competent.