avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 373 soluții astăzi
Forum Activitate paolo979

Activitate paolo979

Firma noastra din Romania are un client din Anglia (care nu este in faliment sau lichidare) care numai doreste sa ne plateasca datoriile pe suma de 500.000 lei aferente facturilor emise in anul 2009. Creantele astfel rezultate au depasit cu mult termenul de incasare si am dori sa stim daca cheltuiala deductibila care rezulta din aceste creante poate fi compensata cu datoriile catre bugetul statului (firma noastra din Romania are datorii la stat de 100.000 lei.)?
Consideram ca aplicam un risc de neincasare a creantelor de 90% - 500.000*90%=450.000 as dori sa stiu daca cheltuiala cu provizionul rezultat este deductibil total sau numai 30% din valoare acestuia? Putem sa aplicam aceasta operatiune acum in luna august?
Am depus cererea de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari in data de 11.08.2010.
Conform art. I pct. (7) Aprobarea sau respingerea cererii de inscriere in Registrul operatorilor intracomunitari se face prin decizie emisa de organul fiscal competent, care se comunica solicitantului conform Codului de procedura fiscala. Inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari produce efecte incepand cu data comunicarii deciziei in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala."

La art II pt 3 scrie "In cazul aprobarii de catre organul fiscal competent a cererilor depuse pana la data de 1 august 2010 de catre persoanele prevazute la alin. (2), data inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari va fi data de 1 august 2010.

In conditiile in care cererea e depusa dupa de 1 august dar decizia de acceptare sau repingere a cererii o sa o am cel mai devreme pe 18 august, pot face achizitii intracomunitare (cu taxare inversa si fara alte amenzi, etc) in perioada 11-18 august?
In cazul in care nu am depus actele pentru inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari, se poate efectua plata pe baza unei proforme pentru achizitia intracomunitara a unor tiruri, urmand ca aducerea lor si emiterea facturii sa se faca dupa primirea acceptului de la finante pentru inscriere in ROI? Este posibil acest lucru?
Ce se intampla daca nu am reusit sa ne inscriem pana la aceasta data si nu vom reusi pana la 01 august, in Registrul operatorilor intracomunitari, deoarece societatea are administratori din strainatate si inca nu am obtinut cazierele judiciare? Precizam ca facem si livrari si achizitii intracomunitare.
Cum vor fi emise facturile noastre incepand cu 1 august?
Ce fel de inregistrari contabile se vor face pentru livrari si achizitii?
In ce declaratii vor fi trecute aceste facturi?
Suntem un SRL, si conform OPANAF 2101/2010 pentru inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari trebuie sa depunem cazierele judiciare al actionarilor. Desi s-au depus toate eforturile in acest sens nu am intrat in posesia tuturor cazierelor deoarece unii actionari au decedat sau altii refuza sa le puna la dispozitie. Avem in derulare atat contracte de achizitii intracomunitare cat si de livrari intracomunitare. Cum trebuie sa procedam in cazul achizitiilor intracomunitare? Furnizorul nu va avea un cod valid de TVA motiv pentru care ar trebui sa emita factura cu TVA. Pot recupera TVA din SM respectiv, sau furnizorul poate corecta factura dupa ce voi obtine nr. de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari? Deoarece nu am cod valid de TVA si nu pot aplica taxarea inversa datorez TVA in RO?
In cazul livrarilor intracomunitare, desi am un cod valid de TVA de la client pot aplica regimul de scutit cu drept de deducere, pot emite facturile fara TVA? Daca emit facturile cu TVA clientul poate beneficia de recuperarea TVA din RO, sau dupa inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari pot corecta TVA din facturi?
Avem incheiat un contract de custodie de marfa in data de 26.04.2010. Marfa au fost deja livrata si scadenta a fost deja expirata. In caz de facturari marfa in luna iulie trebuie facturat cu 19% sau cu 24%?
In situatia in care o societate are administrator si asociati din afara tarii (Italia), cum se poate rezolva cu acel cazier judiciar, obligatoriu pentru depunerea declaratiei 095 si inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari? Unde se depun documentele, la administratii sau Registrul Comertului?
Un SRL din Romania a contractat de la terta persoana fizica rezidenta in Italia, un imprumut de 40.000 euro pe 20.04.2010 contractul are perioada de rambursare de 1 an pana pe 20.04.2011. Se raporteaza respectivul imprumut catre BNR directia statistica?
Societate din Romania, factureaza servicii in luna ianuarie 2010 (prelucrare semifabricate) la o firma din Italia. (Serviciile sunt efectuate pe baza de comanda, materia prima este primita pe baza de proforma si CMR).
Pe CMR sunt trecute datele, stampila si semnatura expeditorului, stampila firmei transportatoare fara semnatura si numar autovehicul, stampila cu semnatura de primire a firmei din Italia.
Controlul de la Fisc, aplica TVA la factura de servicii a firmei din Romania, pe motivul ca nu exista dovada livrarii intracomunitare.
Este corect?
Am nevoie de un model de cerere pentru obtinerea perioadei de gratie de 1 an pentru plata ratelor la banca.