Ma lovesc de o situatie deranjanta si totodata cu riscuri pentru familia mea.
Vecinul meu, detine langa gard (de la 0 la 2,0 metri distanta) mai multi arbori foarte inalti, care au 50% din coronament in curtea mea.
Pe langa faptul ca in permanenta trebuie sa curat curtea din cauza lor, sunt crengi care au cazut peste pomii fructiferi care-i detin provocand chiar ruperea unora din ei. Cel mai grav este ca acele crengi pot cadea in cap cuiva, este un risc pentru joaca copiilor in curte.
Stiu ca legal am dreptul sa curat ce depaseste spre proprietatea mea. Am incercat, reusesc foarte putin din inaltime si creste in anul urmator la loc. Nu am acces sa ajung cu un utilaj. O curatare completa este foarte costisitoare si totodata nu gasesc corect ca sa devina problema mea neglijenta altora.
Mentionez ca am incercat sa discut problema cu vecinul, inainte de a-mi amenaja cutea si de a construi casa, dar a fost imposibil de a gasi o solutie cu acesta.
Instanta il poate obliga sa taie el crengile care sunt peste gard? Eventual, sa taie arborii care sunt chiar langa gard?
In ultimii doi ani am fost angajata din 08-06-2014 pana in 22-06-2015. In lunile martie si aprilie anul acesta, am avut concediu medical pentru iminenta avort (apoi sarcina a fost pierduta).
Acum cand vreau sa depun actele pentru somaj am fost refuzata pentru doua motive:
1. Cele doua luni de concediu medical nu se calculeaza ca si perioada de cotizare pentru somaj, deci nu am 12 luni/2 ani;
2. Chiar si fara sa fi fost in medical, luna iunie trebuia sa fie complet lucrata.
Pentru acele 4 ore in care plec de la servici, angajatorul are dreptul sa-mi ceara un ordin de deplasare stampilat de catre societatile la care merg sa-mi depun CV-ul?
Mai e valabila regula cu 4 ore/zi in cazul concedierii pentru motive ce nu tin de persoana salariatului?
Mai sunt si alte beneficii pe care le poate primi angajatul?... salariu compensator sau ceva de genul?
Din anul 2007 lucrez la un SRL pe functia de Consilier Inginer Horticol. Sarcinile mele tineau de calitatea si buna desfasurare a lucrarilor de amenajare peisagistica. De cca un an societatea s-a axat mai mult pe proiectare si activitatea mea usor, usor, a ajuns sa tina de secretariat, contabilitate primara, femeie de servici.
Mai concret: raspund la telefonul fix, primesc-trimit faxuri, primesc-trimit colete, ridic acte de la registru comertului, inventariez si introduc in programul de contabilitate marfurile, facturile, etc.
Cand am incercat sa discut cu a meu sef despre acest lucru, mi-a spus ca am 2 saptamani sa-mi gasesc de munca si ca trebuie sa semnam decizia de incetare CIM prin acordul partilor.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Ce merita acest personaj care m-a manipulat mai bine de un an, si eu am acceptat in speranta ca revin la activitatea pentru care m-am angajat si am studiat 6 ani de zile?
Un institut de Cercetari deschide o plângere împotriva unei hotărâri a Comisiei Judetene de Fond Funciar.
Dupa 2 amanari, in data de 02.09.2010, Judecatoria suspenda procesul din lipsa de probe. (susp. 155 ind.1 c.pr.civ).
Ce e de facut mai departe? Aceasta suspendare ce inseamna mai exact?
In hotararea C.J. de F.F. se decide sa fim pusi in posesie cu un teren care momentan este administrat de acest institut. Practic ar fi trebuit facut un protocol de predare-primire intre C.L. de F.F.si institutul de cercetari. Comisia Locala a solicitat predarea terenului dar Institutul de Cercatari a deschis aceasta plangere si refuza predarea. In plus, din ianuarie 2009 avem si o hotarare definitiva si irevocabila referitoare la acest teren.
Vreau sa va prezint o situatie din care usor, usor nu stiu ce sa mai inteleg.
Conform Reformei Agrare din anul 1921, bunicul meu, primeste un lot de teren de 2 ha pe mosia Iasi (zona aeroportului). In anul 1959 colectivizarea il obliga sa treaca cu terenul la C.A.P. Refuzand acest lucru, este obligat sa cedeze terenul primind la schimb alte 2ha in mosia Bejan (tot pe raza Municipiului Iasi). Dupa cca 2 ani statul a trecut si acest teren la colectivizare. Dupa revolutie, in anul 1997 Comisia Judeteana Iasi decide reconstituirea dreptului de proprietate pentru mostenitori, ca actionari la “Statiunea de Cercetari si Producerea Bovinelor Dancu” cu suprafata de 2 ha. Din acel moment suntem trecuti in Anexa 19 si primim anual drepturile banesti (sau in produse) de la S.C.P.C.B. Dancu.
Incepand din anul 2005 solicitam atribuirea terenului in natura. Cele doua comisii de fond funciar (cea Municipala si cea Judeteana) nu contesta dreptul de proprietate, dar plimba dosarul de la una la alta, fara a face ceva concret. In ianuarie 2009, in urma unui proces, obtinem o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila prin care cele doua comisii de fonf funciar sunt obligate sa intocmeasca documentatia si sa emita titlul de proprietate pe numele reclamantilor cu privire la suprafata de 2ha (nefiind specificata locatia terenului).
In februarie 2010 apare hotararea comisiei judetene prin care se valideaza radierea din anexa 19 a terenului din perimetrul S.C.P.C.B. Dancu si punerea in posesie si eliberarea titlului de proprietate.
Acum, problemele apar la S.C.P.C.B. Dancu care refuza acest protocol de predare si contesta in instanta hotararea Comisiei Judetene pe motiv ca noi nu am avut niciodata teren situat in perimetrul administrat de ei si ca terenul nostru este situat in Cartierul Bejan.
In urma unei hotarari judecatorest pentru iesire din indiviziune sunt 4 loturi de teren. Am posibilitatea sa cumpar un lot daca acesta inca nu este intabulat.. sa cumpar sau sa primesc prin donatie drepturile asupra acelui teren? Macar un precontract se poate face si apoi sa se faca demersurile pentru intabulare? Cu acesti proprietari se discuta cam greu, sunt cam dificili si as dori varianta cea mai rapida...