Buna ziua,
In Cererea pentru recuperarea sumelor reprezentand indemnizatiile de concedii medicale, ce reprezinta numarul din paragraful "La prezenta cerere depunem un număr de ........... certificate de concediu medical
aferente lunii/anului.................................... pentru care se solicită restituirea sumelor"?
In cazul in care in luna pentru care depunem cererea am avut in total 5 concedii medicale, dar se solicita recuperarea sumelor doar pentru 2 dintre ele, se completeaza cu 5 sau cu 2?
As dori si cadru legal daca exista.
Va multumesc.
Buna ziua,
Avem un client persoana juridica la care s-a inceput procedura de insolventa in luna februarie, 2017.
Au omis sa inregistreze o factura (de prestari servicii, primita si semnata de ei), emisa in luna decembrie, anul trecut 2016, inainte sa se inceapa procedura de insolventa, noi nefiind notificati asupra faptului ca avem dreptul sa depunem cerere pentru admiterea creantelor.
Ei sustin ca vor sa plateasca factura, dar nu pot inregistra in contabilitate nicio factura emisa inainte de deschiderea procedurii de insolventa.
Ne solicita sa stornam factura emisa initial si sa emitem o noua factura cu data curenta.
Noi consideram ca nu este corect sa stornam o factura de servicii, mai ales ca aceasta a fost semnata de ei, si in plus ei nu ar inregistra nici factura de storno din moment ce nu au ce storna, rezultand ca ar fi diferente intre declaratiile 394 depuse.
Va rog sa ma sfatuiti, cum ati proceda intr-o asemenea situatie.
Va multumesc anticipat pentru orice raspuns.
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea problema: In iunie 2010 am cumparat o masina pe care am vrut s-o inscriu pe numele meu, dar din pacate acest lucru nu a fost posibil, deoarece fostul proprietar a avut datorii foarte mari la primarie, si nu i s-a eliberat Certificatul de atestare fiscala.
La vremea respectiva am fost deja la primaria de care apartin, si aici s-a trecut deja pe numele meu pe baza contractului de vanzare-cumparare, si am si achitat impozitul pe anul 2010 - mai exact pe cele 6 luni ramase - in valoare de 81 de lei (asta s-a intamplat inainte sa aflu ca nu ii dau certificatul respectiv fostului proprietar).
Acum, in 2012 m-am dus sa platesc impozitul restant pe 2011 (pe locuinta, salubritate... etc.) si am aflat ca datorez impozit si pe masina, desi nu s-a finalizat procesul de inscriere a masinii pe numele meu.
Asta inseamna ca fostul proprietar, daca nu i s-a eliberat certificatul de atestare fiscala, mai are masina pe numele sau, si datoreaza si el impozit pe masina, la fel cum datorez si eu.
Un singur bun, doi contribuabili?!?!?!
Deci, intrebarea: pot obtine de la primarie o adeverinta din care sa reiese faptul ca fostul proprietar are pe numele sau masina respectiva, si ca el datoreaza impozit pe acest bun. Mentionez ca nu mai am numarul de telefon de la dansul sa il contactez sa ceara el adeverinta, si as dori sa ma duc cat mai repede la primarie sa obtin adeverinta.
Nu, bancile nu sunt institutii publice. Bancile nu apartin statului, banca este privata. Institutiile publice sunt acele institutii care primesc bani de la buget, adica de la noi toti, contribuabili. Exemplu: primariile, consiliile locale, etc. Pentru banci folositi Planul de conturi aplicabil institutiilor de credit si institutiilor financiare nebancare.
Multumesc pentru raspuns, dar trebuie sa va contrazic. Nu 10% s-a retinut, ci 16%, doarece in calitate de PFI mi se retine intregul impozit. Intre timp am primit si adeverinta de la firma, din care reiese acelasi lucru. De aceea nu inteleg necesitatea acestei declaratii... Daca era 10%, atunci as fi inteles ca trebuie pentru regularizare.Dar asa... Ne fac sa umblam la finante si sa stam zeci de minute, pentru nimic.
V-as fi recunoscatoare daca m-ati putea ajuta cu opinii in legatura cu declaratia de venit la finante.
Din martie 2009 colaborez cu o firma de vanzari directe, cu contract de colaborare, si mi s-a retinut la sursa impozitul de 16%. Acum am primit o scrisoare de la finante, sa ma duc sa depun declaratia de venit... cea care m-a recrutat in afacere nu mi-a zis asta la vremea respectiva, desi ea lucra deja de 5-6 ani. Este o noutate ca trebuie sa depuna declaratii si cei de la care se retine la sursa impozitul? Sau asa era si inainte?
Chiar daca nu v-ati inregistrat la ANAF, sunt destul de sigura ca ei stiau ca dvs ati incheiat un contract de colaborare. Nu v-ati inregistrat, deci nu ati primit un cod fiscal. Pe scrisoarea de la ANAF daca apare un cod fiscal (adica pe numele dvs) atunci inseamna ca v-a inregistrat firma la finante. Ceea ce nu stiu sincer daca este legal, dar daca s-a acceptat la ANAF... probabil ca nu trebuia sa va duceti dvs personal ci o putea face oricine... Am avut si noi o problema asemanatoare cu decalaratia de venit, parintii mei au avut o asociatie familiala si au intrerupt toate contractele inca in 2004, adica din 2004 nu mai exista AF. Si acum, in 2010 au primit o scrisoare sa se duca si ei sa declare veniturile pe AF... Cu o simpla vizita la finante s-a rezolvat, dar in cele 3 ore pe care au petrecut-o acolo stand la rand si asteptand ca personalul sa-si bea cafeaua...puteau sa faca altceva. Asta e, eu va recomand sa va duceti si sa clarificati situatia, daca nu doriti sa va treziti cu o amenda.
Am o problema cu transcrierea unui autoturism pe numele meu, si de aceea vreau sa reziliez contractul, deoarece proprietarul nu mi-a spus ca nu se va putea transcrie din cauza datoriilor de aproape 7600 lei la stat (si nu i se elibereaza certificat de atestare fiscala). Mentionez ca nu am fost la notar sa autentificam contractul de vanzare cumparare. Pot sa cer rezilierea contractului (pe seama unor vicii ascunse), si in caz afirmativ, care este procedura?
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Am mare nevoie de ajutorul vostru intr-o situatie destul de complicata. Am cumparat o masina de la D.D., care la randul ei a cumparat aceasta masina de la S.M. (scriu initiale doar pentru a fi mai usor de inteles). Masina este pe numele lui S.M. Avem un contract de vanzare cumparare incheiat intre D.D. si S.M, si inca un contract incheiat intre mine si D.D. Am vrut sa o transcriu pe numele meu, dar cand ne-am dus cu proprietarul masinii (S.M) la primarie, nu i s-a eliberat certificat de atestare fiscala deoarece are datorii la stat de aprox.7600 lei. Au spus acolo la primarie ca nu avea voie sa vanda masina datorita acestui fapt. Nu stiu daca al doilea proprietar (D.D.) stia asta si de aceea ne-am vandut-o noua ca sa scape de masina cat mai repede, dar banuiesc ca da... Ne-am gandit la doua situatii posibile:
1. pastram masina, facem asigurarea RCA si platim impozitul de acum incolo pe numele lui S.M. Dar in acest caz ce vom face daca decidem sa vindem autoturismul? Sau daca vine statul si ne ia masina ca sa-si recupereze creantele???
2. il obligam pe al doilea proprietar D.D. sa ne restituie banii, reziliem contractul, si dupa aceea el rezolva la randul lui situatia cu S.M. asa cum poate... Ca in contractul de vanzare cumparare scrie ceva de genul 'Declar pe propria raspundere ca masina este proprietate personala lipsita de sarcini'... asta inseamna fals in declaratii, daca a semnat, nu? (in amandoua contracte de vanzare cumparare este scris acest lucru, asa ca ambii proprietari au facut declaratie falsa.)
Va rog mult, dati-mi un raspuns, ce este de facut, ce se poate face in adapostul legii???
Multumesc anticipat...
Am mare nevoie de ajutorul vostru intr-o situatie destul de complicata. Am cumparat o masina de la D.D., care la randul ei a cumparat aceasta masina de la S.M. (scriu initiale doar pentru a fi mai usor de inteles). Masina este pe numele lui S.M. Avem un contract de vanzare cumparare incheiat intre D.D. si S.M, si inca un contract incheiat intre mine si D.D. Am vrut sa o transcriu pe numele meu, dar cand ne-am dus cu proprietarul masinii (S.M) la primarie, nu i s-a eliberat certificat de atestare fiscala deoarece are datorii la stat de aprox.7600 lei. Au spus acolo la primarie ca nu avea voie sa vanda masina datorita acestui fapt. Nu stiu daca al doilea proprietar (D.D.) stia asta si de aceea ne-am vandut-o noua ca sa scape de masina cat mai repede, dar banuiesc ca da... Ne-am gandit la doua situatii posibile:
1. pastram masina, facem asigurarea RCA si platim impozitul de acum incolo pe numele lui S.M. Dar in acest caz ce vom face daca decidem sa vindem autoturismul? Sau daca vine statul si ne ia masina ca sa-si recupereze creantele???
2. il obligam pe al doilea proprietar D.D. sa ne restituie banii, reziliem contractul, si dupa aceea el rezolva la randul lui situatia cu S.M. asa cum poate... Ca in contractul de vanzare cumparare scrie ceva de genul 'Declar pe propria raspundere ca masina este proprietate personala lipsita de sarcini'... asta inseamna fals in declaratii, daca a semnat, nu? (in amandoua contracte de vanzare cumparare este scris acest lucru, asa ca ambii proprietari au facut declaratie falsa.)
Va rog mult, dati-mi un raspuns, ce este de facut, ce se poate face in adapostul legii???
Multumesc anticipat...