avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Activitate MLV

Activitate MLV

Răspuns la discuția CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA
Va multumesc!
Părţile prezente la negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de unitate potrivit Legii nr. 62/2011 privind dialogul social, respectiv angajatorul (administratorul societăţii cu răspundere limitată) şi 3 reprezentanţi aleşi ai angajaţilor (85 salariaţi) nu au ajuns la un acord privind majorarea salariilor şi acordarea altor drepturi astfel că nu se poate încheia contractul colectiv.

Intrebare:
Mai este necesar să se înregistreze procesul verbal de negociere la ITM dacă nu se declanşează un conflict colectiv de muncă?
VA MULTUMESC!
As vrea sa stiu daca, in mod obligatoriu, se avizeaza si contrasemneaza contractele individuale de munca la angajare ale salariatilor si deciziziile de incetarea a activitatii ale acestora, de catre consilierul juridic al unei societati comerciale, potrivit art. 4 din Legea nr.514/ 2003 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic.
Avand in vedere ca statele de plata nu se mai depun si nu se mai inregistreaza lunar la Inspectoratul Teritorial de Munca, in baza carui document se poate face dovada numarului de angajati cu contract de munca intr-o societate?
In ziua de 16.09.2011, cu ocazia unui cotrol efectuat la o societate comerciala de catre cei in drept, s-a constatat ca grupul de masurare a energiei electrice este defect si contorul nu inregistreaza corect consumul de curent electric. Pentru remedierea defectiunii s-a emis ordinul de serviciu pentru ziua de 19.09.2010, insa defectiune a fost remediata in ziua de 05.10.2011 ocazie cu care echipa de interventie a constatat ca neinregistrarea corecta a enerigiei consumare era cauzata de un contact imperfect din transformatorul de medie tensiune, sigiliile la contor fiind intacte.

La 25.09.2011, cand defectiunea nu era rezolvata, s-a procedat la recalcularea energiei consumate luindu-se ca etalon o perioada de trei luni din anul 2010 pentru a se aplica celor trei luni anterioare defectiunii - conform art. 12 lit. b din Procedura pentru calculul energiei eletrice care se factureaza in situatia defectarii grupului de masurare aprobata prin Ordinului ANRE nr.18/27.04.2005.

In ziua de 06.10.2011, s-a procedat la o noua recalculare a energiei neinregistrate pentru perioada dintre 25.09.2011 - data primei recalculari si pana la 05.10.2011 - data remedierii defectiunii, potrivit art. 12 lit c) din actele normative mentionate mai sus.

Intrebare:

Ce posibilitati avem pentru a cere in instanta anularea documentelor intocmite si plata facturilor emise pentru consumul neinregistrat de grupul de masurare, avand in vedere urmatoarele considerente:
- societatea beneficiara a consumlui de energie nu avea, potrivit contractului, obligatia verificarii si constatarii defectiunii, aceasta obligatie revenind furnizorului care citeste lunar indexul - art.12 din Procedura aprobata prin Ordinul ANRE 18/2005 "Înregistrarea eronată, respectiv neînregistrarea consumului de energie electrică, se poate depista cu ocazia citirii indexului contorului, a verificării periodice a contorului sau cu ocazia verificării schemei de montaj, a exactităţii indicaţiei contorului, făcută din iniţiativa operatorului de reţea, a furnizorului, la cererea consumatorului sau în urma sesizării unei terţe persoane".
- societatea de distributie a dat dovada de rea-credinta prin remedierea cu foarte mare intarziere a defectiunii, fapt ce a condus la cea de-a doua recalculare.
- la prima recalculare nu am avut posibilitatea sa alegem aplicarea art. 12 lit. c) din aceleasi reglementari ANRE "pe baza măsurării energiei electrice active efectuate pentru o perioadă caracteristică, de cel puţin 7 zile, din momentul remedierii situaţiei care a condus la nefuncţionarea grupului de măsurare", pentru a se stabili cu mai multa exactitate consumul de energie din cauza ca defectiunea nu era remediata.
Va multumesc.

Va multumesc!
Am fost chemat in judecata pentru neplata chiriei la termenul scadent, invocandu-se OUG 119/2007.
Eu trebuie sa formulez intampinare si nu am argumente.
Intarzierea la plata a chiriei prevazuta in contractul de inchiriere a unui teren, incheiat intre doua societati comerciale, poate face obiectul Ordonantei de urgenta nr. 119/2007 privind masurile pentru combaterea intarzierii executarii obligatiilor de plata rezultate din contracte comerciale?
Va multumesc!

Art. 1. — In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
1. contract comercial reprezinta contractul incheiat intre comercianti ori intre acestia si o autoritate contractanta, avand ca obiect furnizarea unor bunuri sau prestarea de servicii contra unui pret constand intr-o suma de bani;
Un pensionar militar, cu activitate si vechime conform codului muncii dupa trecerea in rezerva, in ce conditii poate cere realcularea pensiei?