Am facut referire la somajul tehnic care este neimpozabil timp de 90 zile ( OUG 4/2010.
Nu stiu daca poti trimite in somaj tehnic inspectorul de protectia muncii in conditiile cand activitatea nu este intrerupta in totalitate.
In societatea unde lucrez sunt 500 de salariati impartiti in sase puncte de lucru. La acest numar de salariati sunt doua persoane cu pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca ( un evaluator in SSM si inspector protectia muncii). Inspectorul de protectia muncii are in arondare trei puncte de lucru ( aproximativ 200 salariati). La unul din punctele de lucru unde isi are sediul inspectorul de protectia muncii se restrange activitatea pentru o luna cu aproximativ 40%. La aceasta ora somajul tehnic nu mai este in vigoare. In acest caz inspectorul de protectia muncii poate fi trimis in 75% tinand cont de legislatia in vigoare?
Am asigurare pe locuinta pe perioada de un an si o platesc in doua rate. Asigurarea este cesionata bancii si, in aceasta luna trebuie sa platesc rata a doua. In ce conditii pot renunta la aceasta polita, motivul fiind plata foarte mare in comparatie cu ce oferte sunt la aceasta ora pe piata si, respectiva polita acopera numai trei riscuri.
Va multumesc!
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns legat de decontare transport.
Pentru o perioada de sase luni voi merge la un curs platit de societatea unde lucrez ( cursurile au loc numai sambata si duminica)
1.Se poate efectua decontarea transportului in zilele de sambata si duminica?
Multumesc tuturor pentru ajutor.
Eu am cerut de la inceput sa am cat mai multe riscuri asigurate, nu am specificat ca vreu obligatorie sau facultativa dar, nu inteleg de ce nu s-a putut face asigurarea din 14.12.2010 identica cu aceea din 20.12.2010.
Reprezentantul societatii de asigurare spune ca s-a putut pana pe 15.12.2010 (ca a fost modificat plafonul, legislatia etc.)
Pot rezilia contractul de asigurare facut in data de 14.12.2010 si sa inchei alt contract identic cu cel din 20.12.2010?
In data de 14.12.2010, am incheiat asigurare de 20 euro care, acopera trei riscuri: inundatie, alunecari de teren, cutremur
Azi 20.12.2010 inchei la fel asigurare de 20 euro dar, acopera mai multe riscuri
La acelasi pret acoperirea de riscuri difera, a fost modificata cumva legea.
La fel a fost modificat si pretul pentru casele din chirpici, de la 10 la 20 euro, in lege nu am vazut aceasta modificare.
Cum pot sa beneficiez de acoperirea acelor riscuri si la asigurarea incheiata in data de 14.12.2010?
Va multumesc!
Stiam ca pentru locuintele din chirpici, caramida nearsa asigurarea este de 10 euro pe an. Azi, am fost informat ca plafonul a fost modificat si pretul va fi de 20 euro.
Este adevarat?
Preşedintele Traian Băsescu a promulgat ieri ( 13.12.2010)legea care elimină necesitatea încheierii unei poliţe obligatorii de asigurare a locuinţei pentru proprietarii care au cumpărat deja o asigurare facultativă care acoperă daunele produse de inundaţii, cutremure şi alunecări de teren. Companiile de asigurări implicate în sistemul de asigurare obligatorie ar putea pierde astfel prime de peste 30 mil. euro, ceea ce pune în pericol funcţionarea sistemului sau poate duce la majorarea tarifelor.
Am contractat in anul 2008 un credit ipotecar, pe 25 de ani, in franci elvetieni. Cand am studiat contractul de credit si desfasuratorul ratelor am observat ca aveam de platit si un comision de risc. Vazand ca acest comision este destul de "consistent", am cerut informatii suplimentare. Ni s-a raspuns ceva destul de confuz (cum ca ar avea legatura cu DAE), oricum nu am inteles nimic. Creditul l-am contractat pentru ca nu aveam alta solutie la momentul respectiv si existau totusi si unele avantaje.
Dupa intrarea in vigoare a OUG nr.50/2010, am mers la banca sa platim rata si am intrebat daca se mai plateste si acel comision de risc. Bineinteles ca nu aveau cum sa ne lamureasca, am achitat rata, dar peste cateva zile am depus la banca o cerere prin care solicitam intreruperea platii acelui comision, conform legii, si o alta cerere in care solicitam explicarea, in scris, a respectivului comision. Nu au fost prea incantati, dar ne-au primit cererile. De data asta au balmajit ceva, precum ca acel comision de risc este acelasi lucru cu comisionul de administrare.
Precizez ca am studiat contractul de credit si asa-zisele explicatii primite nu au nicio legatura cu ce scrie in contract. Adica: DAE este trecuta separat, comisionul de administrare la fel. Ca sa nu mai spun ca aproape toate comisioanele nu sunt explicate, ci doar este trecut modul lor de calcul. De exemplu: in dreptul comisionului de risc scrie doar ca este 0,22% si se calculeaza lunar la sold.
Ce parere aveti? Ne poate lamuri cineva sau sa ne sfatuiasca in vreun fel?
Cursul francului a crescut deja foarte mult, veniturile noastre vor scadea din luna august si va dati seama ca nu ar fi de neglijat o scadere a ratei lunare prin eliminarea acestui comision de risc. (rata lunara este in jur de 400 CHF, din care comisionul de risc depaseste 100 CHF).