avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 545 soluții astăzi
Forum Activitate yvk

Activitate yvk

Răspuns la discuția Buletin expirat strainatate
Pentru calatoria cu avionul trebuie sa obtineti titlul de calatorie, altfel vi se refuza imbarcarea.
In afara de ambasada mai sunt trei consulate generale la Lyon, Strasbourg si Marsilia.
Aici gasiti lista documentelor necesare: [ link extern ] /
Dosarul se poate depune prin intermediul ambasadei/consulatului roman din tara de domiciliu.
Daca ambii parinti sunt de acord, pot solicita schimbarea numelui minorului pe cale administrativa: www.avocatnet.ro/content/art...
Din Legea 248/2005:

Art. 15 alin (3):
În cazul în care, din motive obiective, solicitantul paşaportului simplu nu se poate prezenta la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple de la domiciliu sau reşedinţã, cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple pot fi depuse la cel mai apropiat serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple.

Art. 34:
(3) În cazul solicitãrii unui paşaport simplu sau a unui paşaport simplu electronic ori a unui paşaport simplu temporar cu menţionarea ţãrii de domiciliu, cererea se depune personal la serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple în a cãrui razã teritorialã a avut ultimul domiciliu sau, dupã caz, reşedinţa, iar în strãinãtate, la misiunile
diplomatice sau la oficiile consulare ale României. În situaţiile prevãzute la art. 15 alin. (3) şi (4), cererile pentru eliberarea paşaportului simplu, respectiv a paşaportului simplu temporar cu menţionarea ţãrii de domiciliu, pot fi depuse la cel mai apropiat serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple.
Aici gasiti lista de acte necesare pentru pasaport CRDS: [ link extern ]
Daca depuneti cererea in strainatate, nu are importanta valabilitatea CI. Oricum, o veti preda.
Răspuns la discuția Pasaport mortuar
Pasaportul mortuar este necesar pentru transportul corpului neinsufletit, nu pentru transcrierea decesului. Interesati-va la primaria ultimului domiciliu al concubinului, poate familia a inregistrat deja decesul
In principiu, sunt necesare urmatoarele:
- Certificatul de deces emis de autoritatile italiene (in original) apostilat conform Conventiei de la Haga din 1961 de catre Ufficio Legalizazzioni din cadrul prefecturii italiene de la locul decesului;
- Traducere legalizată in limba romana;
- Actele de stare civila ale persoanei defuncte (certificat nastere);
- Act de identitate al persoanei defuncte (CI/pasaport);
- Actul de identitate al solicitantului.
Răspuns la discuția cetatenie romana
Va sugerez sa va adresati Directiei Generale de Pasapoarte.
Legea 248/2005:
Art. 29 [...]
(3) In cazul in care persoana care se prezinta in punctul de trecere a
frontierei pentru a intra pe teritoriul Romaniei declara ca este cetatean roman,
dar nu poseda documente eliberate de autoritatile romane, valabile sau expirate,
care sa ateste identitatea acesteia, organele politiei de frontiera efectueaza
in cel mai scurt timp posibil verificarile necesare pentru stabilirea
identitatii si cetateniei persoanei respective.
(4) In situatia in care persoana prevazuta la alin. (3) este titulara a unui
document de calatorie eliberat de un alt stat si indeplineste conditiile de
intrare pe teritoriul Romaniei, potrivit legii, organele politiei de frontiera
permit intrarea acesteia in tara, in calitate de strain, si o indruma totodata
sa se adreseze Directiei Generale de Pasapoarte din cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor, pentru clarificarea situatiei privind cetatenia
romana.


HG 94/2006
Art.23
(1) In vederea indeplinirii obligatiei prevazuta la art.29 alin.(4) din Legea
nr.248/2005, Directia Generala de Pasapoarte poate elibera, la cerere, cu achitarea
taxelor prevazute de lege, adeverinte pentru:
a) transcrierea certificatelor de nastere si casatorie in registrul de stare
civila roman, pentru persoane cetateni romani nascuti in strainatate;
b) obtinerea pasapoartelor romanesti in cazul persoanelor plecate definitiv
din Romania care nu mai detin pasapoarte romanesti valabile;
c) inscrierea mentiunilor de schimbare a numelui in registrul de stare civila
roman;
d) depunerea cererilor de dobandire/redobandire sau renuntare la cetatenia
romana la comisia care functioneaza pe langa Ministerul Justitiei;
e) stabilirea/restabilirea domiciliului in Romania, in situatia in care
solicitantul nu mai detine pasaport valabil.
(2) In adeverintele prevazute la alin.(1) se inscriu datele detinute in evidentele
Ministerului Administratiei si Internelor privind evidenta persoanelor, referitoare la
solicitant, ascendentii si descendentii acestora, care servesc scopurilor pentru care
acestea se intocmesc/se elibereaza.


Daca fiica dumneavoastra locuieste in SUA si detine greencard pe numele dobandit prin casatorie, va putea solicita pasaport CRDS (cu dobandirea statutului de cetatean roman cu domiciliul in strainatate) fara sa obtina o noua carte de identitate. Pentru obtinerea unui nou pasaport (CRDS) trebuie sa se adreseze ambasadei sau consulatului in circumscriptia caruia locuieste si are nevoie de:
- pasaportul expirat;
- cartea de identitate (chiar daca este expirata si pe numele vechi);
- greencardul valabil pe numele dobandit prin casatorie;
- certificatul de nastere romanesc;
- certificatul de casatorie romanesc;
- driver's license sau state ID valabil (cu adresa din SUA).
Daca solicita pasaport CRDS, va trebui sa predea cartea de identitate romaneasca.

Daca doreste sa pastreze domiciliul din Romania, trebuie sa obtina mai intai carte de identitate pe numele nou si apoi sa solicite pasaport. Dar nu poate sa ceara autentificarea procurii pentru cartea de identitate fara sa aiba certificatul de casatorie romanesc, pentru ca in procura va trebui sa mentioneze ca motive atat expirarea, cat si schimbarea numelui prin casatorie. Practic, daca s-ar legitima cu CI inca valabila, atat in textul procurii,cat si in incheierea de autentificare ar trebui sa se mentioneze numele ei din cartea de identitate, casatorita.... (numele nou) si ar trebui sa prezinte la ambasada/consulat atat cartea de identitate valabila cat si certificatul de casatorie romanesc.
In cazul ei, varianta autentificarii procurii in baza unui titlu de calatorie e mai plauzibila, daca tine neaparat sa-si pastreze domiciliul in tara.
Răspuns la discuția certificat de nastere
Daca vi s-au emis certificate romanesti copiilor cu numele din sentinta, desi in certificatele spaniole si in cartea de identitate aveti inca numele fostului, actele vi s-au emis cu incalcarea legii. Cererea si declaratia cu ce nume le-ati completat?
Răspuns la discuția certificat de nastere
Nu va fi posibila transcrierea nasterii copiilor daca in certificatele spaniole apareti cu numele fostului sot, incalcand hotararea emisa de instanta romana.

Din HG 64/2011, art. 74 alin. (5): In situatia in care se stabilesŸte ca in certificatul sau extrasul eliberat de autoritatile straƒine au fost inscrise date care sunt in neconcordantaƒ cu cele inscrise in registrele de stare civilaƒ romane sŸi R.N.E.P., transcrierea se va face dupaƒ indreptarea erorilor de caƒtre autoritatile straƒine emitente.

In cazul dumneavoastra, va fi necesar sa va reinnoiti actele de identitate conform sentintei si sa solicitati autoritatilor spaniole rectificarea certificatelor copiilor.