Salutare,
Un posibil parterner de business ma bate la cap sa accept calcularea scadentei de plata a facturii emisa si transmisa catre el pe email, de la data la care el urmeaza sa-mi confirmare de primire, tot pe email, iar eu l-am intrebat cum urmeaza sa calculam aceasta scadenta, daca intr-o luna uita sa trimita email de confirmare de primire.
Mie mi sa pare aberant ceea ce imi cere ( mi-a invocat....telefonic....niste articole, legi, ordonante.....pe care nu le-am notat si nici memorat), drept urmare i-a propus varianta clasica, de la emiterea facturii ( si deasemenea am stipulat in contract intervalul din luna in care cu siguranta va primi factura, facturi generate si trimise catre clienti in mod automat,dealtfel.....:frantic:).
Deci, pana la urma exista o reglementare care sa impuna un anumit calcul ( de la emitere, de la primire, de la confirmarea de primire, etc.), sau clientul acesta are pur si simplu chef de gluma?
Va multumesc pentru ajutor!
:frantic::frantic::frantic:
Dragii mei!
Am si eu o mare dilema la care chiar am nevoie de o rezolvare....."ieri"!
Eu lucrez ca PFA cu cod caen 6619 - Activităţi auxiliare intermedierilor financiare, exclusiv activităţi de asigurări şi fonduri de pensii, care nu stiu daca este sau nu incadrat la independent sau dependent ( este un cod caen cerut de banci). Pana acum am avut de platit 16% ( 10 % retinut la sursa - in mai depun declaratia - in august vine Decizia Finala de Impunere - pana la sfarsitul anului platesc diferenta....cu sau fara penalizari).Acum am inteles ca mai platesc inca 16.5% ( Cas Cass si somaj). Este OK, si mi se pare normal! Asta daca nu cumva cineva mi-a spalat creierul si am inceput sa vad stele verzi...:O
Din discutiile de pe forum am inteles ca depunem declaratii lunar la pensii si somaj si ca asigurare de sanatate este virata automat de catre platitorul venitului.
Deci! VIREAZA PLATITORUL ASIGURARE DE SANATATE SAU NU? Daca DA, ar trebui deci sa-mi opreasa 10% impozitul retinut la sursa + 5.5% sanatatea ( eventual + 0.85% concediile medicale ). Corect?:stunned:
Mentionez ca nu am norma de venit si lucrez in sistem real cu retinere la sursa! Daca cunoaste cineva sistemul asta...........PLEASEEEEEEE!B-)
Va multumesc mult de tot si evident astept si opinia celor "avizati"?=D>
Deci....dupa lungi dezbateri am urmatoarea situatie.
Am colaborat ca PFA cu cod Caen 6619 ( activitati de intermediere financiara altele decat asigurarile de viata) pana anul acesta in feb. Am depus declaratia de venit si mi-a venit impozitul pentru 2009. Tot din feb. sunt angajat cu CIM iar din august vor trece pe colaborare tot ca pfa ( nu mai lucrez cu carte de munca cat voi fi - sclav pe plantatia comunistilor :)). Din cate am inteles atunci cand mi-a deschis pfa, ca acest cod Caen se incadreaza in aria activitatilor independente. Sa inteles ca in lumina noilor reglementari, voi avea o activitate dependenta ca beneficiez de un birou, de normele institutiei unde lucrez si regulile lor.....
Deci, se nasc intrebarile pe care sper sa le lamuresc totusi aici :
1. Daca imi aduc scaunul de acasa, biroul si laptopul, nu ma supun timpului de lucru si obiectivelor trasate de "angajator", imi platesc singura benzina ( ca si asa nu am masina de serviciu), mai pot fi considerata dependenta? Si chiar daca am in contractul oficial toate aceste conditii de colaborare business imi pot incheia "anexe" pe care sa nu le declar la fisc?
2. Anul trecut am realizat un venit de aprox.50.000 lei brut, din care nu am scazut cheltuieli si am platit impozitul de 10% retinut la sursa si 6 % de platit pana la sfarsitul lui septembrie anul asta. Deci......ce mai aveam de platit si trebuie sa mai platesc de acum inainte?
Multumesc frumos!
Iulia
Multumesc frumos de raspuns! Foarte bine de stiut! Sincera sa fiu as fi curioasa daca marii " specialisti" de la hr. ar stii sa-mi raspunda la intrebarea cu " baza legala". Ei se bazeaza foarte tare pe faptul ca sunt foarte multi tineri angajati, care habar nu au de drepturile si obligatiile lor si pe care ii pot prostii dupa bunul plac.
Oricum sunteti tare de treaba, iar site-ul este o mare comoara pentru mine de 1 saptamana aprox. de cand m-am inregistrat.
Felicitarile mele si ne mai vedem "prin curtea scolii"! =D>:)
Atunci cand doua parti agreeaza sa cedeze/ accepte in folosinta un bun imobil, contra unui beneficiu lunar (chiria, suma de bani), vor inregistra acel contract la Administratia Financiara. Banca nu are nicio interventie aici, banca doar finanteaza achizitia imobilului inchiriat ulterior.
Totusi, in contractul de inchiriere, unele banci solicita inserarea unei clauze ce stipuleaza ca, in situatia in care debitorul (proprietarul) va intra in incapacitate de plata, iar banca va fi nevoita sa execute garantia, inceteaza, implicit, si contractul de inchiriere. Lucru absolut firesc, din moment ce nu mai exista obiectul contractului de credit.
Exista banci care ar putea interzice inchirierea locuintei achizitionate prin Prima Casa, pe considerent ca interesul Statului este sa ajute familiile tinere sa isi achizitioneze mai facil o locuinta si nu sa incurajeze investitiile, respectiv obtinerea de venituri suplimentare din inchirierea spatiului.
Este de inteles insa ca nu toate aplica aceleasi reguli. Depinde de la caz la caz, de la banca la banca, iar raspunsul concret se afla in contractul de credit pe care solicitantul il semneaza cu banca finantatoare sau pur si simplu sa intrebati direct la banca.
ion predescu a scris:
Buna ziua,
Va prezint o speta cu o intrebare. As aprecia daca mi-ati putea trimite un raspuns cu privire la cele prezentate.
Speta
O societate parte intr-un contract de prestari servicii isi schimba doar denumirea restul datelor de indentificare ramanand aceleasi.
Intrebare
Este necesar sa se intocmeasca un act aditional la contractul de prestari servicii sau este ok daca societatea care si-a modificat denumirea trimite doar o notificare insotita de documente justificative ce atesta modificarea catre cealalta societate.
Daca aveti si un temei legal ar fi ok.
Multumesc
Dupa parerea mea cred ca este nevoie de incheierea unui act aditional la contract si atasat probabil si certificatul constatator de la ONRC.
Da! Exista mai multe variante cand vine vorba despre banci care trebuie sa-si recupereze datoriile de la clienti. In primul rand au dreptul de a va contacta insa nu la orele pe care le precizati d-voastra, pentru ca exista un interval de bun simt in care se pot contacta clientii. In al doilea rand mergeti la banca, faceti o cerere si solicitati o reesalonare a datoriei pentru ca momentan nu aveti loc de munca ( va vor solicita probabil o adeverinta cel putin de la angajatorul la care activati in momentul in care ati contractat creditul ). Vedeti ce zic, dar le solicitati decizia lor in format letric ( deci tot in scris) unde sa apara un numar de inregistrare. O astfel de cerere o puteti depune chiar la ghiseu ( daca nu au un consilier bancar care sa se ocupe de d-voastra) si le spuneti ca dupa ce o inregistreaza sa va faca o copie. Raspunsul lor ori va intarzia sa apara, ori va fi negativ pe motiv de proceduri, risc, etc. In momentul in care primiti raspunsul negativ, faceti o plangere cum ca desi i-ati informat in scris ca nu va puteti achita datoria chiar in termen, ei in continuare va hartuiesc si ii amenintati ca va duceti la ANPC cu plangerea si totodata faceti si cerere de excludere din listele de marketing ale lor si ale partenerilor lor ( asta asa sa nu va mai poata contacta nici pentru alte oferte pe viitor), lista pe care ati fost inclusa automat pentru ca cineva nu v-a aratat casuta in care trebuia sa bifati "NU doresc".
Daca va raspund pozitiv, ati castigat cel putin temporar, in sensul ca unele banci nu mai percep comision de administrare al creditului in situatia reesalonarii, iar rata va deveni substantial mai mica, asta pana cand va gasitit de lucru.
Spor la treaba!
Buna ziua,
In urma cu cateva luna am solicitat un CO si prima de vacanta nestiind ce o sa ma astepte! Astazi sunt pusa in fata faptului implinit in care, dupa o luna de super stres, amenintari, ca ma monitorizeaza, m-au facut de la incompetenta la mincinoasa, ca ma dau afara ca-mi bat eu joc de ei, ca imi omoara caii de la bicicleta, am reusit sa-mi gasesc un alt job in timp record pe criza asta ( bineinteles apeland la toate persoanele care m-ar fi putut recomanda dar bineinteles mai prost platit), si mi-am dat-o cu art.55 lit.b) - acordul partilor ca nu mai rezistam. Am slabit in luna asta 7 kg. si am un trup de invidiat - ca tot voiam sa slabesc... :). Bineinteles ca au fost mai mult decat bucurosi sa-mi scrie "de acord" dar iata noua buba. Ca veni vorba de prima de vacanta imi spusera ca trebuie sa le inapoiez partea din prima pentru perioada in care nu voi lucra la ei. Pai stai asa mai nene, ca atunci cand am cerut prima asta nu stiam ca relatiile de munca vor fi dezastruoase si acum ma puneti sa va si dau bani #-o.... Am citit pe net, mai ales in articolul de ieri de aici, si am inteles ca daca se incheie colaborare cu acordul partilor, nu sunt obligata sa le platesc banii. Nu pot de altfel sa mizez ca faptul ca nu vor observa pentru ca...credeti-ma vor observa!:(
Va rog ajutati-ma cu un raspuns cat mai clar ca simt ca vorbesc singura! Dupa ce ca au vrut sa ma lase cu ochii in soare ca "nu se mai simt in stare sa lucreze cu mine", mai vor si bani acu!:O
Astept nu nerabdare o solutie si de la voi si va multumesc frumos pentru raspunsurile voastre......
Buna ziua,
In c.c.m.nu este specificat daca se opreste sau nu prima de vacanta pentru perioada care nu se mai lucreaza datorita incetarii c.i.m., iar de cerut nu este neaparat nevoie sa-i ceara in conditiile in care mai am de primit o lichidare din care pot foarte usor sa-mi opreasca prima de vacanta fara sa-mi mai dea o notificare sau altceva. Intrebarea mea este : este legal sa-mi opreasca banii astia direct din salar la ultima plata? si daca da care este explicatia legala.
Speta!
In situatia in care am citit astazi un articol destul de interesant referitor la indemnizatia de concediu, eu mi-am inaintat cererea de incetare rap. de munca cu art.55 lit.b) acordul partilor. Nu am fost angajat de la inceputul anului si se pare ca nu voi prinde nici sfarsitul lui.....din fericire, dar am beneficiat de indemnizatia de concediu de odihna sau mai exact "prima de vacanta" asa cum apare termenul in contractul colectiv de munca al institutiei.
Deci, sunt obligata sau nu la restituirea acestei prime ( in ccm nu este specificat nimic privitor la aceasta situatie) ?Daca da sau nu, va rog frumos sa-mi indicati si cadrul legal in baza caruia imi este solicitata restituirea.
Mi-am fi de mare ajutor raspunsul in conditiile in care chiar ma descurc foarte greu cu banii iar viitorul job e si mai si! #-o:sorry:
O zi placuta tuturor!