avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 757 soluții astăzi
Forum Activitate Lawyer Criminal

Activitate Lawyer Criminal

care vi s-a parut cea mai grea materie? :P
criminal_lawyer a scris:

Rog si eu colegii sa-mi explice cum au picat la magistratura toti cei care au avut peste 8 50 9 in facultate? si au intrat cei cu note precum 6 7 maxim 8...unii chiar 5 sa nu exagerez...


concluziile pe care le gandeam si eu le-ati spus voi! deci nu sunt singurul care gandeste asa...dar totusi...profesia de avocat este unica
Rog si eu colegii sa-mi explice cum au picat la magistratura toti cei care au avut peste 8 50 9 in facultate? si au intrat cei cu note precum 6 7 maxim 8...unii chiar 5 sa nu exagerez...
olimpia_ilie a scris:

Iti dau un raspuns mai intarziat, dar cred ca merita.
Universitatea Nicolae Titulescu nu intra in acea conceptie de "facultate particulara", fiind mai mult decat atat.
Are una dintre cele mai bune facultati de drept din tara, nu doar din Bucuresti, invatamantul este cat se poate de serios si de strict.
In privinta profesorilor, as putea spune ca are profesori mai buni decat cei de la Universitatea Bucuresti deoarece majoritatea au plecat de acolo si au venit la UNT. Ca sa iti faci o parere, rectorul facultatii de drept din cadrul UNT este domnul Ion Neagu, iar pe langa acesta predau profesorii: G. Boroi, Nicolae Popa (Presedintele ICCJ), Ioan Muraru (Avocatul poporului), Ioan Chis(rector al Academiei de informatii a SRI), Traian Dima, Vasile Dobrinoiu, Hotca Mihai Adrian, Molcut si multi profesori ai Academiei de politie. Poti da un search pe google pt a afla cine sunt acesti oameni (pesonalitati, spus mai corect) si vei fi placut surprins. Cei care ai facut dreptul stiu deja despre ce vorbesc.
Iti recomand cu toata caldura aceasta universitate, studiez aici de cativa ani si iti spun ca nu am decat cuvinte de lauda, universitatea find apreciata in toata tara si nu numai castigand o groaza de concursuri atat nationale cat si internationale.
Mult succes!



SA TE PREGATESTI CALUMEA...;) SA TI SE CORECTEZE LUCRARILE ;)
nyko a scris:

In primul rand trebuie sa urmaresti cu mare atentie acreditarea acestor facultati particulare, daca mai sunt acreditate, daca sunt in stadiul de supraveghere sau exista litigii privind acreditarea.
In general, sa stii ca se tine cont la admiterea UNBR de faptul ca ai absolvit o facultate la zi, indiferent ca este de stat sau privata.


nu are relevanta unde anume absolviti ,daca la zi sau la fr am un coleg ce a absolvit la universitatea bucuresti cu 10 si a picat la magistratura cu 3
Răspuns la discuția Registrul unic de control
daca se schimba sediul societatii trebuie sa treceti noua adresa dar sa sesizati si oficiul pt registrul comertului
Răspuns la discuția adoptie inter/nationala
Adoptia internationala

Sectiunea 1 - Dispozitii generale

Art. 39
Adoptia internationala a copilului care are domiciliul in Romania poate fi incuviintata numai in situatia in care adoptatorul sau unul dintre sotii din familia adoptatoare care domiciliaza in strainatate este bunicul copilului pentru care a fost incuviintata deschiderea procedurii adoptiei interne.

Art. 40
(1) Cererea de incuviintare a adoptiei se transmite instantei judecatoresti de catre Oficiu.
(2) Instanta judecatoreasca se va pronunta, in conditiile prezentei legi, numai dupa analizarea raportului directiei referitor la existenta altor solicitari similare din partea rudelor copilului pana la gradul IV, cu domiciliul in Romania.

Art. 41
Adoptia internationala are efectele prevazute la art. 50-53 si presupune deplasarea copilului pe teritoriul statului primitor, in urma incuviintarii adoptiei de catre instanta judecatoreasca romana.

Art. 42
Adoptia internationala, in cazul in care adoptatul are domiciliul in strainatate, iar adoptatorul sau familia adoptatoare are domiciliul in Romania, este supusa dispozitiilor art. 30-33 din Legea nr. 105/1992 cu privire la reglementarea raporturilor de drept international privat.
Sectiunea 2 - Atestarea adoptatorului sau familiei adoptatoare din statul de primire

Art. 43
(1) Cererile persoanelor sau familiilor care au domiciliul pe teritoriul altui stat, parte a Conventiei de la Haga, si care doresc sa adopte un copil din Romania sunt transmise Oficiului prin intermediul autoritatii centrale competente din statul respectiv sau al organizatiilor sale acreditate.
(2) In cazul statelor care nu sunt parti la Conventia de la Haga, cererile prevazute la alin. (1) se transmit Oficiului prin intermediul autoritatii desemnate cu atributii in domeniul adoptiei internationale sau prin intermediul organizatiilor acreditate in acest sens in statul de primire.
(3) Organizatiile acreditate prevazute la alin. (1) si (2) trebuie sa fie autorizate si de Oficiu, in conformitate cu metodologia aprobata prin hotarare a Guvernului.

Art. 44
Cererea adoptatorului sau familiei adoptatoare este luata in evidenta de Oficiu numai daca autoritatea centrala competenta din statul primitor sau organizatiile sale acreditate si autorizate in conditiile legii atesta ca:
a) adoptatorul sau familia adoptatoare indeplineste conditiile de eligibilitate pentru adoptie si este apt sa adopte in conformitate cu legislatia aplicabila in statul primitor;
b) adoptatorul sau familia adoptatoare a beneficiat de consilierea necesara in vederea adoptiei in statul primitor;
c) este asigurata urmarirea evolutiei copilului dupa adoptie pe o perioada de cel putin 2 ani;
d) sunt asigurate servicii postadoptie pentru copil si familie in statul primitor.

Art. 45
(1) Cererile transmise Oficiului trebuie insotite de urmatoarele documente:
a) un raport intocmit de autoritatile competente din statul primitor, cuprinzand informatii cu privire la identitatea persoanelor care doresc sa adopte, capacitatea si aptitudinea lor de a adopta, situatia lor personala, familiala, materiala si medicala, mediul social, motivele care ii determina sa adopte un copil din Romania, precum si cu privire la copiii pe care ar putea sa-i primeasca spre adoptie; concluziile raportului vor fi sustinute prin documentele eliberate de autoritatile competente din statul primitor;
b) certificatele de nastere si casatorie si actele de identitate ale persoanelor care doresc sa adopte, in copie legalizata si insotite de traducerea lor legalizata in limba romana;
c) cazierele judiciare ale persoanelor care doresc sa adopte;
d) raport medical intocmit separat pentru fiecare adoptator;
e) actul din care sa rezulte ca exista garantia ca adoptatul are posibilitatea sa intre si sa locuiasca permanent in statul primitor.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. a), c), d) si e) vor fi prezentate in original si insotite de traducerea legalizata in limba romana.
Sectiunea 3 - Incuviintarea adoptiei internationale de catre instanta

Art. 46
(1) Cererea de incuviintare a adoptiei, insotita de documentele prevazute la art. 43-45, se inainteaza de catre Oficiu instantei judecatoresti.
(2) Prevederile cap. VII se aplica in mod corespunzator.
(3) Oficiul are obligatia de a se asigura ca adoptatul va beneficia in tara straina de garantiile si normele echivalente acelora existente in cazul unei adoptii nationale; la pronuntarea asupra cererii de incuviintare a adoptiei instanta judecatoreasca va avea in vedere si documentul care atesta indeplinirea acestei obligatii.

Art. 47
Pe baza hotararii judecatoresti irevocabile de incuviintare a adoptiei, Oficiul elibereaza, in termen de 3 zile de la data comunicarii acesteia, un certificat care atesta ca adoptia este conforma cu normele Conventiei de la Haga.

Art. 48
Deplasarea adoptatului din Romania in statul de domiciliu al adoptatorului sau al familiei adoptatoare este posibila numai atunci cand hotararea de incuviintare a adoptiei este irevocabila. Adoptatul se deplaseaza numai insotit de adoptator sau de familia adoptatoare, in conditii de siguranta corespunzatoare nevoilor adoptatului.

Art. 49
(1) Oficiul are obligatia sa urmareasca evolutia copilului si a relatiilor dintre acesta si parintele sau parintii sai adoptivi cel putin 2 ani dupa incuviintarea adoptiei, prin intermediul autoritatii centrale competente sau al organizatiei acreditate ori autorizate din statul de domiciliu al parintilor adoptivi.
(2) In scopul indeplinirii obligatiei prevazute la alin. (1), Oficiul trebuie sa solicite transmiterea de rapoarte trimestriale autoritatii centrale competente sau organizatiei acreditate si autorizate din statul primitor.
(3) In cazul in care, ulterior adoptiei internationale, adoptatorul sau familia adoptatoare isi stabileste domiciliul in Romania, urmarirea evolutiei copilului cade in sarcina directiei in a carei raza teritoriala adoptatul isi are domiciliul.
Răspuns la discuția amenda penala
alexanru a scris:

salut,am primit NUP<nencetarea urmariri penale> si amenda penala pentru art.85 se va trece ceva in cazier daca am cazierul curat,o sa am cazier?multumesc


daca ati primit NUP va referiti la neinceperea urmaririi penale ceea ce inseamna ca va incadrati in situatiile prevazute la art 10 lit a-e f-j....ati primit amenda administrativa...nu se trece nici unde
Răspuns la discuția Problema cazier
1.cazierul judiciar exista indiferent de tara potrivit tratatelor internationale la care Romania este parte.
2.odata condamnat pe teritoriul ungariei de ex isi ispaseste acolo pedeapsa pana cand va fi eliberat ( conditionat,pedeapsa executata etc)
3 pentru a opera transferul despre care vorbiti este nevoie de extradare ceruta de statul roman (Reglementata in cap. II, t. I, art. 9 pen., partea generala, act prin care un stat , pe al carui teritoriu s-a refugiat un infractor, il preda pe aceasta la cererea altui stat.Extradarea este un act bilateral ce intervine intre doua state si se acorda pe baza de conventie internatioanal, pe baza de reciprocitate sau, in lipsa acestora, in temeiul legii.In tratatele si conventiile de asistenta juridica, la care este parte si Romania, sunt prevazute conditiile de acordare a extradarii (ex. infractiunea sa fie savarsita pe teritoriul statului solicitant, infractorul sa fie cetatean strain sau apatrid, sa nu aiba drept de azil etc).Legea penala romana nu admite extradarea cetatenilor romani, a persoanelor fara cetatenie care domicileaza in Romania, a cetatenilor care au primit drept de azil in tara noaastra.Ea se duce la indeplinire prin Ministerul de Externe.Constitutia Romaniei trateaza extradarea la art.19 (cetateanul roman nu poate fi extradat din Romania, cu exceptia conventiilor internationale, art. 19 , alin.2; extradarea se hotaraste de justitie s.a)A se vedea si Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciara in materie penala.
Răspuns la discuția condamnare cu suspendare procuror
avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:

Daca este vorba despre savarsirea unei infractiuni din culpa nu este obligatoriu sa ii inceteze raporturile de munca.


dar am inteles de la unii colegi specializati in dreptul muncii ca la magistrati(procuror judecator) inceteaza la orice condamnare :)