avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 656 soluții astăzi
Forum Activitate _Sandu

Activitate _Sandu

Buna ziua, Intreb si eu ca " DOREL". De ce mai este trecut in text acel cuvant " MAXIMUM"? In lipsa lui n-ar mai fi discutii. Mai corect era in loc de "este de ", poate fi "maximum 30 zile " . Si v-as ruga sa "vedeti" si mai departe ce se intampla pe partea financiar contabila. Ce facem in luna februarie. Are 28 zile. Se intocmeste lista urmatoare si cel care n-a platit inca , e trecut restantier? Sau facem o noua coloana -obligatie in termen- si una cu restantieri. Folosind termenul de plata de 30 zile, care dupa mine e gandit ca, SOCIAL, se va intarzia plata furnizorilor. Facturile vin inaintea afisarii si trebuie platite pana trece termenul scadent al listei de intretinere. Oare ce fond de rulment trebuie sa aiba atunci asociatiile?
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
In proportie de 99,98% , dupa mine, Ynocentta are perfeca dreptate. O vina apartine atat comitetului cat si administratorului pentru ca si ei trebuie sa observe starea cladirii si a instaltiilor . Ori n-au facut-o, ori n-au vrut s-o faca.
Acum dintre proprietarii ultimului etaj, a facut macar unul ,o sesizare, in scris si cu numar de inregistrare, catre conducerea asociatiei? Daca da, au primit si raspuns? Si daca nu s-a rezolvat problema se poate merge mai departe cu o noua sesizare catre primarie, compartimentul "Disciplina in constructii" , sau se poate adresa si Inspectoratului de stat in constructii.
Legat de reparatii, L196/2018 obliga strangerea unui fond de reparatii. Si daca aici se gandeste"social"( stii ca sunt amarati, etc....)si se strange cate 5 lei lunar, s-ar putea sa faceti reparatiile cand n-o mai fi blocul. Cea mai mare parte a proprietarilor "zice" : m-am mutat la bloc lasa ca se ocupa conducerea asociatiei. Ca si cum conducerea asociatiei ar avea munti de bani, iar noi, proprietarii, o sa platim cand om avea.
Din pacate, din ce in ce mai des, responsabilitatea proprietarilor consta in ceea ce exista dupa inchiderea usii apartamentului lor. Restul....."nu ma intereseaza" !!! Cam asa se intampla in zilele noastre. Casa-i a mea dar s-o repare altii, ca eu n-am bani de asa ceva. Eu am probleme MARI....
Solicitati o adunare generala extraordinara, si schimbati conducerea. Daca comitetul nu vrea sa organizeze adunarea generala, atunci un grup de proprietari, membri ai asociatiei, si care impreuna cumuleaza cel putin 20% din cota indiviza a blocului, pot convoca adunarea generala. ATENTIE!!! Se pune afis cu ordinea de zi, cu numele, prenumele si semnatura celor care au convocat adunarea generala. Nu uitati de convocator.
Exact asa am pus si eu problema conducerii asociatiei si mi-au raspuns ca numai daca e platit cenzorul trebuie contract de mandat(la fel si pt presedinte).
Iar pt cenzor neproprietar de imobil, le-am spus ca trebuie sa vina cu firma. Raspunsul: in lege nu scrie asta. !!! Ce sa mai comentez.
Asta am citit si eu. Problema aste se incheie un ctr. de mandat NUMAI daca primeste o suma de bani. In caz contrar nu e nevoie de contract? Atunci, atributiile cenzorului se rezuma doar la ce este trecut in lg 196/2018. Dupa mine contractul de mandat este obligatoriu. Acolo se mentioneaza durata, atributiile si indemnizatia. Daca tu nu vrei banii, atributiile si durata se stabilesc doar in Ad Gen in care ai fost numit?
1. Este obligatoriu contractul de mandat pentru cenzor, desi nu primeste indemnizatie?
2. Mentionez ca persoana nu locuieste in imobil ci reprezinta un proprietar(procura notariala) din imobil care locuieste in strainatate si este persoana fizica(NU JURIDICA). Poate ocupa acest post? Multumesc
La asociatii, daca aveti contabilitate in partida simpla, nu e nevoie de registru jurnal.
Daca are 100 de apartamente in acel bloc, ARE 100 DE VOTURI.
Pe cota indiviza.
Exista o exceptie. Daca persoana se ocupa DOAR de gunoi, atunci salariul si retinerile aferente, se calculeaza pe persoane prezente.
REGULA !!!
Pretul apei nu poate fi modificat. Cat e trecut in factura Apei Nova, trebuie luat ca atare. Acum e 6,9564 lei per mc, cu tot cu TVA. La acest pret se mai adauga 0,05 lei / mc, taxa municipala. Cei care n-au contoare, se trec la pausal. 5mc apa / persoana. Daca suma consumului de apa raportat, e mai mic decat cel facturat, atunci diferenta de apa se repartizeaza pe persoane prezente.