avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 573 soluții astăzi
Forum Activitate rondelli

Activitate rondelli

Buna ziua,

Am fost incadrat timp de un an pe un salariu brut din care netul se calculeaza la 1000 de ron in plus fata de cat iau acum. A trecut mai bine de un an si acum m-au chemat sa rectifice aceea pagina. Nu-mi convine si stau sa ma intreb ce s-a intamplat cu diferenta de 1000 de lei anterioara.

Ce drepturi am? Este normal ce se intampla?
Buna ziua,
Mama mea are cancer metastazat in faza finala si nu stie cat mai are de trait.

Doreste sa stie daca apartamentul pe care-l detine, fara sa specifice regim matrimonial la comun, apartament detinut dinaintea casniciei, daca in urma decesului ii va reveni si sotului actual o cota parte.

Mentionez ca apartamentul are 3 camere, suntem 3 copii.
In cazul in care acest apartament ii revine o cota si actualului sot, in procent de cat ii revine acestuia?

Va multumesc!
Cu tot respectul, nu ma intereseaza aspectele de ordin administrativ.
Nu suntem in Procesul de Kafka, daca e sarbatoare si se intarzie din acest aspect, sa mi se spuna, altfel doresc sa stiu daca se poate sa platesc un avocat pentru depunerea unui memoriu ca sa aflu macar situatia si un termen rezonabil.
Nu e posibil pur si simplu sa stau in expectativa.
Raspunsuri gen "asta e tara in care traim" nu functioneaza pentru mine.
Va multumesc!

Editat de moderator simonette12- motiv pct.2.8 din Regulament
Am lovit un pieton pe trecerea de pieton, acesta a fost zgariat, nu a stat internat nici o zi. Pansat, eliberat.
Mi-a fost deschis dosar.
Mi-a fost retinut permisul, am primit dovada.
Au trecut 3 luni si ceva, accidentul a avut loc pe 27 august, nu am primit niciun semn, nicio citatie, nici macar procesul verbal nu au vrut sa mi-l dea.
Pietonul accidentat nu a depus plangere si cand am fost sa vb cu inspectorul in legatura cu dosarul meu mi s-a spus ca "parchetul nu mai primeste dosare" si ca sa revin in februarie si ca pana atunci sa stau pe dovada.
Mi se pare o tragere de timp lamentabila. Sunt dispus sa platesc pentru grabirea proceduriilor.
Va multumesc!
Va multumesc mult pentru raspuns dna Elga :)
Cab. Av. 350,00
Firma SRL 420.00
Administrator PFA 350.00
Caiet Pv 17
Ascensor ISCIR + mentenanta 1400
Avizier + apometru 240
Total Cheltuieli Comune 2809,72

Totalul Chelutielilor Comune repartizate per locatari este 2809,76

Deci din faptul ca ambele sume sunt egale, inseamna ca aceste cheltuieli nu au fost scoase inainte sa fie repartizate (Cabinet Avocatura si Firma)

Intrebarea este :
Nu trebuia Totalul Chelutielilor Comune repartizate per locatari sa fie Totalul - (Cabinetul de Avocatura + Firma) ??

Intreb doar, fiind nou, e prima oara cand intampin aceste situatii.
Va multumesc!
Buna ziua!

Sunt proaspat propietar al unui apartament la bloc si avem o colaborare cu administratorul blocului sa ne trimita situatiile de plata pe mail.
Am verificat cheltuielile repartizate si la tabelul cheltuieli comune intrau:
Un cabinet de avocatura;
O firma;
PFA-ul administratorului;
Caiet Pv;
Ascensor ISCIR + mentenanta;
Avizier+apometru.
Toate acestea insumand suma de 2809.72.
Toate bune si frumoase pana aici, insa mi-a atras privirea in tabelul de repartizare a chelutielilor per locatari, la subsolul coloanei Cheltuieli Comune, la total, era trecuta aceiasi suma, ceea ce inseamna ca aceste cheltuieli au fost repartizate noua locatarilor.

Cautand mai mult am gasit articolul 36 din HG 400/2003:

Art. 36. (HG 400/2003)
(1) Pentru spatiile cu altă destinatie decât cea de locuintă din condominiu ori pentru
apartamentele sau spatiile ai caror detinatori prin natura activitătilor lor croitori, cosmeticieni,
coafori, notari, avocati şi altii - primesc la domiciliu şi alte persoane, criteriile de calcul al
cheltuielilor aferente acestora se stabilesc prin conventie anuală încheiată cu proprietarii
acestor spatii sau apartamente. Cheltuielile pentru apă rece şi canalizare, apă caldă
menajeră, încălzire, gaze naturale, energie electrică pentru părtile comune, pentru functionarea
ascensorului/ascensoarelor, colectarea şi transportul gunoiului menajer, ridicarea reziduurilor,
precum şi pentru salarii şi indemnizatii se repartizează conform criteriilor stabilite de comun
acord între asociatia de proprietari şi proprietarii acestor spatii, folosindu-se, după caz,
baremurile stabilite potrivit normelor legale. Toate aceste cheltuieli se scad din totalul cheltuielilor pe condominiu, diferenta reprezentând cheltuielile aferente locuintelor/apartamentelor.

Deci sa inteleg ca aceste cheltuieli (ma refer aici la Cabinetul de avocatura si la Firma respectiva) trebuiau deduse mai intai din total si apoi facuta repartitia, corect?

Daca nu, va rog lamuriti-ma.
Multumesc!


Eu nu sunt angajat cu contract de munca ci cu contract pe drepturi de autor dar care mentioneaza ca aceste contributii sa mi se plateasca.
Angajatorul se leaga de aceea declaratie pe proprie raspundere din 04.10, inca dinainte de a semna contractul cu dansii, ca e vina mea ca nu am dat declaratia cum trebuie.

Cum pot sa verific daca mi-au platit? Ce pot face pentru a-i instinta de actiunea care o voi efectua fara insa a-mi pierde locul de munca premeditat.

Daca-mi gasesc alt loc de munca intre timp si parasesc acest loc, ii mai pot actiona in instanta si forta sa-mi plateasca contributiile?

Va multumesc!
Sunt angajat din 10.10.2012 cu contract pe drepturi de autor, platit la net, cu retinere la sursa a contributiilor sociale.
Problema e in felul urmator:
- Pana in 10.10.2012 am fost angajat la alta firma, dandu-mi demisia intr-o parte am continuat in aceasta parte;
- Pe data de 04.10.2012 (adica inainte sa semnez contractul cu dansii) am fost chemat la firma la care momentan sunt angajat sa semnez o declaratie pe proprie raspundere ca mi se plateste sau nu mi se platesc contributiile sociale. Eu, ca un bun angajat ce sunt, intrucat la data aceea inca eram angajat, am semnat ca mi se platesc contributiile de sanatate;
- Trec 6 luni si primesc fisa fiscala pe anul anterior, nu-mi vad contributiile la sanatate platite si intreb de ce;
- Mi se raspunde ca din cauza acelei declaratii pe proprie raspundere nu mi s-au platit contributiile, dar in contractul de drepturi de autor este mentionat clar ca firma se obliga ori sa-mi retina la sursa ori sa-mi dea banii, ei n-au facut niciuna nicialta.
- Acum o luna am refacut declaratia si ei spun ca au inceput din acel moment sa-mi plateasca contributiile, dar retroactiv m-au trimis la casa de pensii si la ANAF sa cer o fisa cum ca sunt dator atat la stat;
- Am fost la ANAF si la casa de pensii si acestia mi-au spus ca nu detin creditele ci doar debitele si ca dansii ar trebui sa plateasca;
- Firma zice ca trebuie sa astept o fisa de la ANAF, cei de la ANAF zic ca ei n-au de unde sa cunoasca datoriile si spun ca firma trebuie sa plateasa;
- Astazi sunt pus in situatia in care nu stiu ce sa fac, firma ma pasuieste sa astept fisa de la ANAF acasa si cu fisa aceasta sa vin la firma si ei sa livreze banii la stat.

Eu nu stiu ce sa fac, sa verific ca mi-au fost livrati banii si sa ma asigur ca vor fi platite contributiile retroactiv.
Apelez la un avocat? Contabil?
Am cumparat un GPS Mio Spirit 380 de la un magazin de electrocasnice si acestia nu mi-au eliberat garantia pe motiv ca nu mai au garantii. Mi-au scris pe factura ca nu mi s-a dat garantia si ca sa revin cand mai aduce furnizorul produse. Am revenit peste o saptamana, peste doua, exact aceeasi poveste.
Ce anume pot sa fac in situatia aceasta?

[Editat - pct. 2.11. din Regulament: Identificarea unor persoane, fie fizice sau juridice, in mesajele postate sau in titlul topicului, nu este de dorit. Nu uita ca pe forum se discuta probleme juridice, iar nu implicarea lui X sau lui Z in ele.]