avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Activitate doru6

Activitate doru6

Am urmatoarea situatie: poate fi audiat ca martor pentru angajator o persoana care a fost memebru al comisiei de disciplina, intr-un litigiu ce are ca obiect anularea deciziei de sanctionare disciplinara?

Multumesc
Spuneti-mi, va rog, cum se procedeaza sa beneficiez de asigurare de sanatate ca avocat?

Eu din 2008 pana in 2013 nu am lucrat nicaieri, nu am fost PFA etc. si nu am platit contributii la CASS.

Din 2013 sunt avocat stagiar si as vrea sa am posibilitatea sa beneficiez de servicii medicale daca va fi cazul vreodata, Doamne fereste.

Se poate daca inchei contract cu CASS sa ma oblige sa platesc retroactiv vreo contributie? Asa cum am zis, pana in 2013 nu am obtinut venituri din nicio activitate.

Va rog sa faceti trimitere si la articolele de lege care reglementeaza aceasta situatie.

Multumesc
Am cautat de am innebunit pe net o definitie a notiunii de ,,investitie publica'' sau ,,obiective de investiii'' sau categoriile de lucrari, servicii care sunt considerate investitii publice.

Avand in vedere ca daca un contract de achizitie publica are in vedere o investitie este necesare includerea in programul de investitii publice si aprobarea prealabila a investitiei de catre ordonatorul de credite/Guvern, trebuie sa avem o reprezentara clara a notiunii de investitie publica si obiectiv de investitie.

Ma poate ajuta cineva in acest sens?

Multumesc
Discuție Caut contabil
Buna ziua,

Sunt avocat stagiar in Bucuresti si caut un contabil pentru completarea registrului de incasari si plati.
De aproximativ 5 luni de zile de cand sunt activitate am adunat in jur de 100 de documente care trebuie inregistrate. Mentionez ca la inceputul activitatii documentele au fost mai numeroase dar la momentul actual inegistrez in jur de 10 documente/luna.

Mentionez ca am putine documente de inregistrat, ca nu sunt platitor de TVA, pe perioada stagiaturii nu intentionez sa achizitionez bunuri care sa trebuiasca amortizate si niciun fel de bunuri care sa necesite si completarea registrului inventar, ca nu emit decat o factura lunar, iar majoritatea documentelor sunt bonuri de taxi, abonament ratb si metrou.

Astept oferte cu tarife care sa corespunda volumului mic de documente si de operatiuni contabile care trebuie efectuate. Eventual doresc sa colaborez cu contabili care sunt si ei la inceput de activitate si care nu au tarife exorbitante.

Pentru oferte va rog sa-mi transmiteti un mesaj privat.

Va multumesc anticipat
Instanta a dispus restituirea taxei de timbru, cum procedez in continuare?

Am inteles ca trebuie sa ma adresez Primariei in contul careia s-a platit taxa cu o cerere la care sa atasez hotararea definitiva si irevocabila legalizata prin care s-a dispus restituirea taxei.
Trebuie sa depun copie dupa chitanta de plata a taxei de timbru sau trebuie sa fac cerere la instanta sa-mi restituie in original chitanta?
Mai am nevoie si de alte documente?

Multumesc
Exista vreo dispozitie in NCPC prin care as putea sa solicit suspendarea judecatii unui apel care se afla in stare de rejudecare invocand drept temei solutionarea recursului impotriva incheierii de indreptare a erorii materiale a hotararii care s-a pronuntat in primul apel?

Practic instanta de apel a pronuntat o hotarare neclara. O parte a declarat recurs care a fost admis iar acum cauza se afla in rejudecare la aceeasi instanta. Intre timp instanta de apel a procedat la indreptarea erorii materiale strecurate in prima hotarare si am declarat recurs impotriva acestei incheieri.
As vrea sa cer suspendarea judecarii cererii de apel pana la solutionarea cererii de recurs impotriva incheierii de indreptare pentru ca am credinta ca in recurs as avea castig de cauza si hotararea data recursului chiar ar putea fi hotaratoare pentru instanta de apel.

Am vreun temei juridic pentru care sa solicit suspendarea apelului? Nu ma incadrez in cazurile de suspendare facultativa prevazute de art. 413 pct.1 pentru ca nu este vorba de un drept care face obiectul altei judecati, este vorba de interpretarea dispozitiilor unei hotarari.

Multumesc

Mi-am ridicat decizia de la barou si trebuie sa ma inscriu la administratia financiara, sa-mi cumpar registre etc. si ma cam incurc.

Am inteles ca trebuie completate declaratia 200 si 070. Mai trebuie depuse si alte declaratii?

Unde depun aceste declaratii avand in vedere ca domiciliul meu se afla in acelasi sector cu cel al cabinetului? Le depun la Administratia financiara de sector la persoane fizice sau la persoane juridice sau la ambele?

La declaratia 070 ma incurc la randul 3 - Impozit pe venitul din salarii şi pe venituri
asimilate salariilor şi contribuții sociale. Eu am mai lucrat in trecut pe baza de contract de munca - 2 luni la o firma si 7 luni la o alta firma. Trebuie sa notez ceva la randul 3?

De unde imi achizitionez registrul unic de control, registrul de venit si cheltuieli si registrul inventar?

Aceste registre trebuie inregistrate la Administratia financiara?

Va multumesc
Vreau sa mi se comunice si mie titlul in baza caruia o persoana este inscrisa in Registrul de Inscriptiuni si Transcriptiuni, data cand s-a facut aceasta inscriere, precum si copie de pe acest titlu.

Imobilul se afla in sectorul 3, trebuie sa apelez la Cartea Funciara Sector 3?
Trebuie sa completez o cerere, sa platesc o taxa, sa fac dovada de persoana interesata sau cum se procedeaza?

Unde gasesc informatii oficiale despre modalitatea de a intra in posesia acestor date si documente?

Multumesc
In vederea actionarii in instanta a unui medic pentru malpraxis este obligatorie procedura prealabila prevazuta de art. 672-673 din Legea 95/2006?
Stiu ca este obligatorie procedura prealabila cu privire la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii.

Deci, amandoua procedurile sunt obligatorii sau doar medierea?

Multumesc
Vrea sa sesizez parchetul cu privire la savarsirea infractiunii de ucidere din culpa comisa de catre un medic.
In acelasi timp, vreau sa solicit si daune materiale si morale.

Stiu ca, potrivit modificarilor aduse la Legea 192/2006, este obligatorie sedinta de informare cu privire la avantajele medierii - art. 60 indice 1 lit. d) - iar, actiunea civila din procesul penal poate face obiect al medierii, chiar daca nu este vorba de o infractiune pentru care plangerea penala se pune in miscare la plangerea prealabila - in acest sens si art. 16 indice 1 din C.pr.pen.

Intrebarea mea este la ce moment trebuie sa particip eu si medicul la o astfel de sedinta privinda medierea in asa fel incat sa nu pierd termenul de constituire ca parte civila in procesul penal mai ales ca actiunea civila in procesul penal este scutita de taxa de timbru?

Sau pot sa ma constitui parte civila si ulterior sa particiam la sedinta de mediere? In acest caz se suspenda actiunea civila in procesul penal sau se suspenda intreaga actiune, inclusiv cea penala?

Multumesc