avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1534 soluții astăzi
Forum Activitate nicole2619

Activitate nicole2619

Multumesc frumos pentru raspuns. Asa este, asteptam, tipic romanesc. Macar avem termen de plata 15 martie 2019.

george-neagu a scris:

Mai asteptati sa se dumireasca si ei. O sa ramana valabil ce ati depus iar daca nu, va vor anunta daca mai trebuie sa depuneti si varianta noua.. Asa zic pana in prezent. Ramaneti pe pozitii.

Buna ziua,

Este bizar faptul ca nu se specifica nimic in legatura cu acei contribuabili care au depus vechile declaratii pana la termenul initial, 30.01.2018, nu mi se pare corect ca ei sa fie nevoiti sa redepuna declaratia unica. In plus, nu s-a emis nicio decizie de impunere pana acum, in conditiile in care termenul de plata pt primul trimestru era 25.03. Chiar asa, cei care au depus sunt cantitate neglijabila, doar pt ca nu si-au facut guvernantii treaba de la bun inceput? Ar trebui sa se fi gandit si la acest aspect, dand din oficiu recucerea de 10% celor care au depus declaratiile deja. Altfel, Anaf-ul sector 3 nu stie nimic, contabilii nu stiu ce sa creada, iar cei care sunt doar Pfa nu sunt asigurati intre timp.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
As mai avea o nedumerire legata de numarul copiilor de contract care trebuie semnate: 3 pentru proprietari, unul pentru chirias si alte doua pentru Anaf? Ori sunt 3? Eu stiu ca ei cer un exemplar original pe care il pastreaza, dar ma gandesc ca unul il depun eu in Bucuresti si pe celalalt/celelalte parintii mei in judetul de resedinta, corect asa?
Multumesc pentru raspuns, gasisem diferite pareri, o sa trec toti proprietarii si mentionez reprezentati prin imputernicire...
Buna ziua,

Am nevoie de cateva lamuriri in legatura cu un contract de inchiriere pe care vreau sa il inchei si sa il declar la ANAF: eu sunt proprietara unui apartament din Bucuresti impreuna cu parintii mei, cote comune. Acum doresc sa inchiriez acest apartament si sa inchei un contract in calitate de proprietar, iar parintii mei mi-au facut o imputernicire notariala in acest sens. Intrebarea mea este daca este necesar sa trec toti cei 3 proprietari in contract ori pot trece doar numele meu si datele din imputernicirea respectiva? Este necesar ca si parintii mei sa semneze contractul de inchiriere ori nu? Stiu ca trebuie sa depuna si ei declaratia 220 la Anaf in judetul in care locuiesc pentru plata impozitului pe venitul din chirie, insa daca nu apar numele lor pe contractul de inchiriere cum pot sa faca acest lucru? De asemenea, ce suma trebuie estimata in declaratia 220, suma totala impartita in 3 parti egale?

Nu gasesc raspunsuri la ceste intrebari si mi se par dificil de inteles chestiunile mentionate in ghidul de pe site-ul Anaf.

Multumesc anticipat.
CristinaPaisa a scris:

Numele PFA-ului trebuie schimbat. Mergeti la Registrul Comertului, cu copie certificat de casatorie. Veti completa acolo o declaratie de mentiuni, in care solicitati schimbarea numelui. Se plateste, in jur de 180 de lei.
Apoi trebuie sa mergeti si la ANAF.

Buna ziua,

au fost deja depuse actele pentru schimbarea denumirii II-ului meu dupa casatorie, astept eliberarea noilor documente. Nu stiu insa ce trebuie sa duc la ANAF si cum voi functiona de acum incolo. Ce fac cu vechiul II, trebuie inchis de catre mine ori se inchide automat deoarece am acelasi CNP? Cum procedez cu declaratiile si cu impozitul pe venit care deja a fost estimat pentru anul curent?
Mi-e teama ca imi vor aparea multe penalitati si probleme in urma acestei schimbari. Cum procedez cu Registrul de incasari si plati, trebuie si el schimbat? Ce fac cu cele vechi?

Multumesc anticipat!
Buna ziua, am o nedumerire in privinta unei facturi emise catre o persoana fizica, in sensul ca sunt II din 2014, neplatitoare de TVA, avand ca obiect de activitate prestare cursuri limbi straine. Am incheiate diverse contracte cu persoane juridice, insa niciunul cu persoane fizice pana acum. Am un curs cu un copil si tatal sau doreste sa semnam un contract de prestari servicii pentru orele realizate, insa nu stiu daca pot incheia contractul cu parintele si daca este necesar sa precizez si numele beneficiarului direct in cuprinsul acestuia (respectiv numele copilului minor). Exista o dispozitie legala in acest sens ori ramane sa trec in contract doar numele adultului?

Ulterior voi face factura si chitanta pentru orele realizate lunar, in sensul ca banii vor fi incasati in numerar dupa fiecare 4 sedinte.
Multumesc frumos pentru raspuns! Am nevoie urgenta de un raspuns in acest sens!
Buna ziua, am o nedumerire in privinta unei facturi emise catre o persoana fizica, in sensul ca sunt II din 2014, neplatitoare de TVA, avand ca obiect de activitate prestare cursuri limbi straine. Am incheiate diverse contracte cu persoane juridice, insa niciunul cu persoane fizice pana acum. Am un curs cu un copil si tatal sau ar vrea sa semnam un contract de prestari servicii pentru orele realizate, insa nu stiu daca pot incheia contractul cu parintele si daca este necesar sa precizez si numele beneficiarului direct in cuprinsul acestuia (respectiv copilul).

Ulterior voi face factura si chitanta pentru orele realizate lunar, in sensul ca banii vor fi incasati in numerar. Multumesc frumos pentru raspuns!

Buna ziua, ma aflu in aceeasi situatie, de student-doctorand in anul al II-lea, Universitatea din Bucuresti, am lucrat pana in februarie anul trecut si abia acum am incercat sa aflu daca imi este sau nu platita asigurarea obligatorie de sanatate. Doamna secretara mi-a spus ca este platita deoarece bursa este in cuantum de salariu mediu pe economie, cu toate ca depasesc varsta de 26 de ani, insa medicul meu de familie mi-a spus ca nu poate accepta adeverinta data de d-na secretara. La nivelul Universitatii Bucuresti niciun serviciu nu stie daca este sau achitata aceasta contributie catre CAS. Ar trebui sa merg la CAS sa intreb direct daca imi pot plati din mana aceasta contributie?
Mentionez ca nu lucrez cu carte de munca, nu am PFA ori alta firma si chiar as dori sa beneficiez de asigurarea de sanatate deoarece am avut probleme de sanatate si am platit totul din buzunar in sistemul privat.

Multumesc anticipat pentru raspuns.
Buna ziua,

Am si eu o mare nelamurire legata de plata contributiei sociale in cazul uni contract de drepturi de autor.
Tocmai au vazut la televizor o d-na de la CNSAMB care a mentionat ca cei care contract de drepturi de autor in 2010 au avut obligatia de a plati cota pentru asigurarile de sanatate pana la 25.01.2011. Eu am avut un contract de drepturi de autor in perioada 15.10.2010 pana in 30.11.2010 (cand a expirat) si stiam ca va trebui sa platesc aceasta contrbutie undeva in luna mai, cand se depun declaratiile pe venitul suplimentar. Din 15 octombrie nu mai sunt angajata, mai detin doar un contract de prestari servicii cu o alta firma decat cea la care au avut contractul de drepturi de autor.
Ma puteti ajuta va rog cu un sfat avizat in acest sens, cand trebuie sa platesc contributia sociala (partea mea, pe langa cea achitata de firma la care am avut contract de drepturi de autor)?