avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1378 soluții astăzi
Forum Activitate tyna_mbm

Activitate tyna_mbm

Cum si pe ce perioada trebuie acordata majorarea salariala in valoare de 75% din salariul de baza pentru un parinte angajat in sistemul sanitar? Mentionez ca celalalt parinte nu a putut beneficia de zile libere. Se pare ca cei de la salarizare au hotarat ca se va acorda sporul doar pentru zilele lucrate pe dimineata,cu toate ca se lucreaza in 3 schimburi.Este normal ca in conditiile in care am norma de baza acoperita + ore suplimentare chiar sa imi fie platit spor doar pentru zilele cand am lucrat in tura de dimineata? Unde sunt specificate normele de acordare ale acestui spor salarial? Pot sa inaintez o petitie in acest sens inspre ITM- ul teritorial? Multumesc
Buna ziua,
Doresc daca se poate sa ma indrumati in privinta urmatoarei situatii:
Lucrez ca si personal auxiliar in cadrul UPU a unui spital judetean.Sotul lucreaza cu contract de munca (platitor de impozit,cum inteleg ca cere legea) in Italia.Pe perioada inchiderii scolilor din tara,eu nu am putut beneficia de acele libere oferite parintilor,iar firma in care lucreaza sotul si-a continuat activitatea( el ramanand in Italia). Am depus la angajator imediat dupa ce au intrat in vigoare actele normative o cerere prin care solicit fie zile libere fie acea compensatie financiara in cuantul de 75% (+ declaratia sotului trimisa prin fax,copie certificat casatorie,copie CN copil). Pana in ziua de azi angajatorul nu a raspuns in nici un fel cererii mele. In aceste conditii ce pot face? Legea este destul de ambigua si nu reusesc sa deduc exact daca am sau nu dreptul la acele compensatii financiare avand in vedere ca sotul isi desfasoara activitatea in alta tara. Ar fi util sa ma adresez ITM-ului de pe raza judetului? Totusi a trecut mai bine de o luna si angajatorul nu a dat curs cererii mele, insa nu am fost instiitata nici ca mi-ar fi fost respinsa.
Va multumesc anticipat pentru ajutor!