Buna ziua, in ce conditii si sub ce forme isi poate suspenda un medic primar (dermatolog) raporturile de munca cu angajatorul pe perioada starii de urgenta pentru a-si reduce expunerea la COVID-19, in conditiile in care persoana apreciaza ca face parte din categoria de risc?
Detin o asigurare facultativa a locuintei, suma asigurata fiind 20.000 euro. Recent in apartamentul respectiv s-a produs un incediu, risc acoperit prin polita, care a dus la avarierea totala a unui TV,a unui aparat de aer conditionat, fiind afectati si peretii si fereastra termopan. Incendiul a fost limitat ca amploare datorita interventiei prompte a pompierilor, care au spart usa si au patruns in locuinta (la momentul respectiv eu nu eram in localitate). Pentru partea de constructii am inteles de la agentul de asigurari ca va trebui sa anexez la dosar devize estimative privind costul reparatiilor (zicea ca sunt valabile si devizele intocmite "pe genunchi" de meseriasi, nu trebuie neaparat sa fie firme). In ceea ce priveste bunurile, citind Conditiile generale de asigurari am aflat ca pentru a stabili valoarea daunelor se calculează valoarea bunurilor asigurate la data producerii evenimentului asigurat în funcţie de calitate, uzură, mod de întrebuinţare. As vrea sa stiu mai concret ce repere sunt luate in calcul? De exemplu daca costul de achizitie al aparatului TV a fost 2400 lei in 2008, care este valoarea pagubei si ce despagubire ma astept sa primesc? De asemenea, ma intereseaza daca asiguratorul va despagubi cheltuiala inlocuirii usii de la intrare sparte de pompieri?
Maria are ca adresa de domiciliu apartamentul aflat in proprietatea fiului dansei.
In continuare Maria mosteneste casa parintilor intr-o alta localitate (dar fara a-si modifica domiciliul) si mai apoi cumpara un apartament, pastrandu-si in continuare vechea adresa de domiciliu (apartamentul primit in folosinta de la fiu).
La calculul impozitului pentru apartamentul dobandit de Maria prin cumparare, Primaria localitatii aplica un procent de majorare de 65% pe motiv ca noua locuinta este "in afara celei de la adresa de domiciliu", desi imobilul de la adresa de domiciliu nu-i apartine de fapt.
Intrebarea mea este cat de legala e aceasta masura si ce articol se poate invoca pentru contestarea ei?
M-am exprimat eu gresit: constructorul are documentatia de dezmembrare avizata OCPI, vrea sa mergem la notar sa intocmim contractul de vanzare cumparare pentru apartamentul "mic", urmand ca notarul sa dispuna inscrierea acestuia in CF pe datele noului proprietar. Se poate asa?
Un constructor ridica un bloc initial prevazut cu cate un apartament mare pe etaj, ulterior obtine impartirea fiecarui nivel in 2 apartamente mai mici, dar nu detine extrasele CF modificate la momentul vanzarii (exista extras CF doar pe apartamentul "mare", nu si pe cele "mici").
Constructorul spune ca putem face actul de vanzare-cumparare chiar si in lipsa extrasului CF care reflecta modificarea, doar pe baza unei hartii de diviziune emisa de OCPI si a extraselor CF de apartament "mare", ca e mai convenabil sa "arda" o etapa si extrasul CF sa fie eliberat direct pe noul proprietar, adica pe mine.
Buna ziua! Sunt persoana fizica si as dori sa obtin o sponsorizare pentru publicarea unui volum fotografic. Va rog sa-mi impartasiti din experienta voastra: cui ma pot adresa, care sunt pasii de urmat, legislatia, etc.
Avand in vedere prevederile art. 145 (2) ale Codului Muncii, conform carora concediul de odihna anual se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic, nelamurirea mea este urmatoarea:
Concediul medical diminueaza sau nu durata concediului de odihna de care beneficiaza un salariat conform contractului colectiv de munca?
Ce alte prevederi legale se pot invoca in aceasta problema?
Vreau sa public un album tiparit in tiraj mic cu fotografii de biserici.
Fotografiile au fost realizate de catre mine redau strict detalii arhitecturale ale aspectului exterior.
Imi spuneti va rog daca demersul meu este legal?
Am nevoie de vreo aprobare pentru realizarea si publicarea pozelor de la proprietar/paroh/administrator? Ce lege reglementeaza aceste chestiuni?
Am infiintat in octombrie o asociatie non profit care desfasoara exclusiv activitati fara scop lucrativ.
Ne apropiem de finalul anului in curs (primul exercitiu financiar al organizatiei) si inca nu avem o imagine clara asupra aspectelor contabile. Am studiat si inteles teoria din monografia contabila aferenta 1969/2007, dar avem nelamuriri in aplicarea practica.
1) Unde am putea gasi exemple completate a fiecarui registru contabil (jurnal, inventar, cartea mare) sau un ghid de completare a lor clara pas cu pas ca sa avem o idee mai clara cum trebuie scris in fiecare registru?
2) Cum putem deconta cheltuielile de constituire (avocat, copiere, etc.) care s-au suportat practic din banii individuali ai asociatilor? Neaparat pe baza unui contract de imprumut pe termen scurt de la asociati persoane fizice catre Asociatie? Care ar fi nota contabila de imprumut pe termen scurt de la asociati si rambursarea? Avem nevoie de o suma disponibila in casa pentru a putea avea nota contabila:
2011 Chelt constituire = 5311 Casa in lei <Suma>
3) Un program de contabilitate pentru ONG (asociatii, fundatii) GRATIS gasim?
4) Ce documente financiar contabile trebuie sa cumparam si ce putem lista ad-hoc?
Avem deja asociatia inregistrata! Ideea e ca vreau sa pun la dispozitie membrilor ei sub o forma oficiala, legala, colectia mea de carti conexe scopului asociatiei luand totodata masurile de siguranta minime care se impun (reglementarea situatiilor de pierdere, degradare a fondului de carte in cazul in care numarul membrilor va creste).