avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 221 soluții astăzi

Curs practic: Cum aplicăm TVA la tranzacții cu servicii și bunuri în UE/non-UE? | Lector: Delia Cataramă - Tax Partner, Viboal FindEx. Vezi agenda și participă → 

Forum Activitate danielconstantin

Activitate danielconstantin

Buna ziua
In lunile noiembrie si decembrie 2010, societatea la care lucrez, a ramas restanta la plata chiriilor. Termenii din contract sunt urmatorii:
- Durata contractului: pana la 31.06.2011
- Valoarea chiriei este de 1500 euro/luna
- Plata chiriei se face lunar, in avans, pana cel tarziu 25 ale fiecarei luni pentru chiria aferenta lunii urmatoare de contract. Plata se face in RON la cursul de schimb comunicat de BNR din ziua platii.
Problema mea o reprezinta modul de inregistrare in contabilitate si tratamentul ulterior a datoriei la sfarsitul lunii/anului.
Multumesc anticipat!

Răspuns la discuția datorie certa - provizion
va multumesc pentru ajutor!
am inteles perfect ca trebuie sa recunosc o datorie in perioada respectiva.

buna ziua
in anul 2010 societatea la care lucrez a ramas restanta la plata chiriei pentru luna noiembrie si decembrie. intrebarea mea este : pot sa provizionez aceasta datorie? daca da, cheltuiala cu provizionul respectiv este deductibila fiscal?
Buna ziua,
Am primit in luna decembrie 2010 o factura de servicii intretinere pentru 12 luni (ianuarie - decembrie 2010)
Din ceea ce stiu servciile prestate intr-o luna trebuiesc facturate pana cel tarziu a 15-a zi a lunii urmatoare serviciului prestat.
Daca este mentionat in contract ca factura va fi anuala, e ok sa inregistrez intreaga cheltuiala in contabilitate in luna decembrie 2010?

Multumesc
Daniel
Răspuns la discuția Rectificativa 394
din pacate nu pot sa nu raportez acea pozitie, intrucat toate vanzarile zilnice raportate de casele de marcat sunt inregistrate in contabilitate pe acel cod
daca mai stiti alta solutie, v-as fi recunoscator.
Buna ziua,
am urmatoarea problema (de ordin tehnic cred)
In semestrul 2 al anului precedent am inregistrat cateva facturi din 2009 si 2008, care, din diverse motive nu au ajuns la noi la timp. (iregistrarea s-a facut pe baza rezultatului reportat provenit din corectarea erorilor). De acum incepe adevarata mea problema: Fac export la declaratiile 394 din contabilitate pentru perioadele respective (2008, 2009) , le import in programul de la anaf, modific valorile pentru corectiile facute, iar cand vreau sa o listez nu imi da voie deoarece, la unul dintre clienti exista forma de preluat in jurnal: "diversi clienti" cu codul fiscal "1001" (suntem magazine de comert cu amanuntul). Eu nu am cum sa modific aceasta forma, si nici nu stiu ce ar trebui sa fac ca sa imi accepte tipul acela de clienti in programul de la anaf.
Daca s-a intalnit cineva cu aceasta problema va rog sa ma sfatuiti cum sa procedez ca sa pot face rectificativa. Mentionez ca pana acum declaratiile 394 au fost facute direct din programul de contabilitate, si au fost acceptate la administratie cu acel cod pentru clienti.

Sper sa fi fost destul de explicit.
Multumesc.
Daniel
multumesc
Buna ziua,
Sunt salariat al unei societati, CAEN 4711. Mentionez ca nu avem semnat CCM la nivel de unitate, iar CIM respecta prevederile CCM la nivel national.
Va rog sa imi spuneti daca angajatorul are obligativitatea sa respecte prevederile CCM la nivel de ramura, si care este argumentatia corecta si completa cu care ma pot prezenta la angajator pentru a solicita respectarea obligatiilor ce decurg din CCM la nivel de ramura.

Multumesc
Daniel Constantin

costiboncu a scris:

Buna ziua,

raspunsul este da.
Trebuie sa le respectati pe toate.
Legislatia este facuta astfel incat sa se aplice norma mai favorabila muncitorului comparand Codul Muncii si CCM la nivel de intreprindere, ramura si national.

av. Boncu

Răspuns la discuția Concurs magazin alimentar
Multumesc pentru raspunsul dat si revin cu mai multe detalii
Concursul se desfasoara la fiecare punct de lucru pe baza inscrierilor participantilor si, ulterior, a unei extrageri saptamanale; conditia participarii o reprezinta achizitionarea de produse de minim 30 de lei din categoria premiilor ce sunt inamnate. Castigatorului i se inmaneaza un premiu constand in marfuri din gestiunea magazinului. Sper sa fi fost mai explicit de data asta.

Buna ziua!
Sunt contabil la o societate ce practica comertul cu amanuntul in 3 magazine alimentare. In cadrul societatii s-a hotarat practicarea unui concurs cu premii din gestiunea fiecarui magazin o data pe saptamana. Acum apare problema mea: care este tratamentul contabil si fiscal pentru aceste premii? Este ok sa ma autofacturez o singura data cu valoarea bonurilor fiscale dintr-o luna? Care e procedura corecta si completa pe care trebuie sa o urmez?

Multumesc anticipat,
Daniel