avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1123 soluții astăzi
Forum Activitate wvf

Activitate wvf

Va multumesc pentru raspunsuri.

Astazi dupa-masa am gasit in cutia postala o hartiuta scrisa de mana(probabil de presedinte, are o semnatura dar nu am cum sa stiu a cui este, nu este trecut si numele in clar) in care scrie ca el nu a primit decat ultima mea cerere ca alta nu am depus, exact aceasta a fost formularea(destul de urat modul in care este formulat raspunsul la cererea mea nr 2, nu mentioneaza ca nu a ajuns la el nimic, din start este convins ca eu nu am depus prima cerere si m-as fi apucat de nebun sa mentionez de ea si de toata situatia). Asadar va ramane 1 persoana incepand cu 1 mai...

Trecand peste partea descrisa mai sus, este foarte posibil ca omul sa aibe dreptate cu cererea primita,la el sa fi ajuns doar a 2-a cerere iar prima dupa cate se pare s-a pierdut intre administrator, acea terta persoana careia administratorul ii lasa cererile pentru a fi trimise la presedinte si...presedinte.
Inainte de a face prima cerere, administratorul mi-a confirmat in scris(pe Whatsapp) ca pot depune cererea in cutia cu fluturasii pentru citirea apometrelor.
Cand s-a afisat intretinerea(la finalul lui Aprilie pentru luna Martie) si am vazut ca apar in continuare 2 persoane administratorul a spus la o scurta discutie in fata blocului ca el a dat cererea mai departe, nu stie ce s-a intamplat si m-a sfatuit sa fac cea de-a 2a cerere.

Pentru numar de inregistrare asta ar insemna ca trebuie sa il pandesc pe administrator seara tarziu cand ajunge acasa sau dimineata cand pleaca sa il rog sa ia cererea si sa imi dea un numar de inregistrare? Si presupunand ca imi da si se intampla acelasi lucru...unde se poate reclama? Ca asta ma intereseaza pana la urma, daca el/ei nu isi fac treaba, sa vina cineva "sa-i traga de urechi" si poate se invata sa isi faca treaba.
Daca as fi stat acasa toata ziua probabil ca nu ajungeam in situatia asta, as fi aflat unde sta presedintele si cred ca de plictiseala m-as fi dus sa ii duc cererea dar cum sunt la serviciu cam toata ziua ca aproape orice persoana care nu a castigat la loterie...nu am cum sa stau sa ii pandesc ba pe unu, ba pe altul.

O alta problema, aceeasi scara, aceiasi oameni insa fara legatura cu intretinerea: nu mi se permite accesul la boxa pe care o detin, cumparata impreuna cu apartamentul, platita separat de acesta si mentionata clar in acte. Zona boxelor este separata de scara blocului de o usa inchisa cu o yala&lacat unde are cheia 1 singura persoana de pe scara si nu este administratorui(este acea terta persoana careia administratorul ii da cererile de scos de la intretinere pentru a le trimite mai departe presedintelui)
De fiecare data trebuie sa ma rog de el, administratorul nu vrea sa se implice, nu vor sa ma lase sa fac o copie dupa chei si uite asa nu pot sa ajung la proprietatea mea, acea amarata de boxa decat atunci cand au ei chef si atunci cu discutii si mini scandal. Avem si camera video la parter care este indreptate spre intrarea/iesirea din scara, unde se afla si usa de access catre boxe...in cazul in care considera ca as fura ceva(si sa vrei nu ai ce) sau as lasa usa deschisa sa fure altii(?!) s-ar vedea oricum orice miscare.

PS: in perioada cat doar acet tert si fostul administrator aveau cheia de la usa care duce spre boxe, incuietorile boxei mele au fost sparte, usa fortata si apoi lasata deschisa. Nici macar nu au avut bunul simt sa anunte ce se intamplase, am descoperit intamplator la 2-3 ani dupa eveniment cand a trebuit sa ajung la subsol cu un instalator si am gasit usa de la boxa mea asa cum am explicat mai sus.

Unde se pot reclama aceste lucruri? nu exista o institutie sau o oarecare forma de organizare prin lege care sa aiba puterea de a verifica corectitudinea activitatilor pe care pe desfasoara administratorii, presendintele asociatiilor de locatari/proprietari si eventual aplicarea unor sanctiuni?
Buna seara,

Voi descrie mai jos situatia in care ma aflu si am rugamintea sa imi sugerati unde as putea sa ma adresez pentru a fi intr-un final solutionata problema.

- Se da un apartament in care am locuit 2 persoane. Incepand cu jumatatea lunii februarie in apartament a ramas 1 singura persoana
- Am facut cerere pentru a fi scoasa 1 persoana de la intretinere incepand cu data de 1 martie(imi aduceam aminte, posibil gresit ca nu se pot lua in calcul jumatatile de luna sau la zi)si am depus-o asa cum agreasem cu administratorul in cutia in care se depun si fluturasii cu citirile apometrelor pe data de 14 sau 15 martie
- La finalul lunii Martie (25-26) s-a afisat intretinerea pentru luna Februarie, si eram trecute in continuare 2 persoane, nimic gresit pana aici
- La finalul lunii aprilie s-a afisat intretinerea pentru luna Martie cand deja conform cererii trebuia sa ramana 1 singura persoana insa surpriza, eram tot 2 persoane trecute. Am vorbit cu administratorul care mi-a spus ca nu se ocupa el direct de aceste lucruri, ca el da cererea unei terte persoane care mai departe o preda presendintelui(parca?) sau in orice caz persoanei care se ocupa de calcule. Mi-a spus ca el a dat cererea mai departe si nu stie ce s-a intamplat sugerand sa mai fac inca o cerere.
- Am facut inca o cerere in care am rugat corectarea greselilor si am si explicat in detaliu inca odata situatia. Am depus cererea ca si data trecuta in perioada predarii fluturasilor de la apometre(aproximativ 14-15 Mai)
- Astazi/ieri 26 mai s-a afisat intretinerea pe luna Aprilie si am parte de surprize in continuare, tot cu 2 persoane am ramas trecut la plata.

Imi puteti spune va rog cui ma pot adresa pentru a rezolva aceasta situatie cel putin jenanta pentru nesimtirea si ignoranta de care dau dovada cei care se ocupa de "bunul" mers al scarii si blocului in care locuiesc?

Suma pe care o platesc in plus degeaba pentru a 2-a persoana nu este semnificativa, probabil 30-40 lei insa mi se pare inadmisibil ca dupa 2 cereri scrise, depuse din timp situatia sa ramana neschimbata.

Va multumesc pentru timpul acordat citirii postului si pentru eventualele sugestii.
Nu ti se pare ca incerci sa profiti de conditiile pe care ti le-au oferit cat ai fost angajat?

Verifica inca odata contractul pe care l-ai semnat cand ai facut creditul. Sunt sanse mari sa fie mentionat ce se intampla daca nu mai esti angajat la ei ceea ce mi s-ar parea normal. Doar pentru ca ai lucrat la ei 1 luna, 1 an sau 5 ani de ce ar trebui sa beneficiezi de dobanda preferentiala si dupa ce ai plecat si nu mai ai nici o treaba cu ei ?
Daca nu scrie, norocul tau.
Răspuns la discuția Taxa de mediu platita degeaba
Din pacate nu te pot ajuta insa eu sunt in situatia in care politia imi cere sa platesc taxa de inmatriculare si refuza sa-mi accepte dosarul fara taxa platita iar ANAF refuza sa imi scoata o decizie de plata ca sa pot sa platesc aceasta taxa.
Masina este o Dacia Duster 1.5 dci cu filtru de particule, cumparata de noua din Romania, inmatriculata prima data in iunie 2010 si cumparata de mine de la primul proprietar pe 5 februarie 2013.
De atunci am facut 4 drumuri la inmatriculari auto in Pipera si alte 6 drumuri la ANAF(sector 6 ca de ei apartin) insa nimeni nu ma ajuta: politia refuza dosarul pentru ca nu am taxa platita iar ANAF sector 6 refuza sa imi calculeze taxa si mi-a eliberat o hartie in care scrie ca taxa nu a fost platita in 2010 cand s-a facut prima transcriere a masinii.

Tu vrei sa recuperezi taxa pe care ai platit-o iar eu ma chinui sa o platesc ca sa imi pot inmatricula masina.

Daca ma poate ajuta cineva as aprecia foarte mult pentru ca deja a trecut 1 luna de cand am cumparat masina si nu reusesc sa o inmatriculez pe numele meu.

Imi cer scuze daca am abuzat de topicul deschis de rlutia66.
Topicul deschis de mine acum ceva timp era pe alt subiect care intre timp s-a rezolvat(sper, nu stiu sigur pentru ca nu am mai primit nici un raspuns). Am trimis prin fax actele de vanzare cumparare asta fiind solicitarea lor atunci cand le-am explicat situatia.

Revenind la ce ati intrebat, chiar zilele trecute a venit hartia cu plata impozitelor si acolo scrie ca intr-adevar pana pe 5-10-15 martie(nu mai stiu data exacta si nu am hartia pe aproape) se pot plati impozitele restante pe 2011 fara penalizari.
Penalizarile specifisunt 2% din suma / luna sau pe fractiune din luna.
Asta este valabil pentru apartament si masina in cazul meu astfel incat nu stiu sigur daca se aplica si la d-voastra.
Răspuns la discuția inca o problema legat de canabis
Putin cam aiurea sa arunci vina spre altcineva mai ales ca spui chiar tu "pacat ca am dat pe cineva care nu merita"


Multumesc mult pentru raspuns dar ce nu inteleg este ce se poate face in acest moment pentru ca totusi s-a primit acea scrisoare.

Si....de ce a fost emisa acea scrisoare daca defapt nu ne priveste?

Edit: Intamplator am aflat ca prietenul unei colege de serviciu a vandut acum 1-2 luni maxim un apartament de 100-120.000 Euro in Bucuresti si nu a primit nici o notificare cum ca ar mai avea ceva de platit. Si notarul i-a spus acelasi lucru, ca nu o sa mai aibe de platit nici o alta taxa/impozit pentru tranzactie in afara de ceea ce platise deja la notariat.

Statul greseste si noi trebuie sa pierdem timp si bani sa dovedim ca ei au gresit, super asa, sa ne tot placa tara asta #-o


Nu am lamurit nimic, postul citat este cat a costat in noiembrie vanzarea, respectiv cumpararea dar nu are nici o legatura cu scrisoarea primita acum in care se cere inregistrare ca platitor de tva si plata taxa/impozit pentru asazisul profit obtinut in urma vanzarii apartamentului catre mine anul trecut, atat eu cat si vanzatorul fiind persoane fizice fara vreo legatura cu vreo firma sau PFA.

In scrisoarea primita se face referire la: [ link extern ]

doar ca din nou mentionez ca ambii-vanzator,cumparator- suntem persoane fizice, iar aceasta a fost singura tranzactie imobiliara efectuata in ultimii 20 ani astfel incat nu inteleg de unde si pana unde s-a ajuns la asa ceva.
Intr-un topic in care ceream niste lamuriri legate de cum sa fac trecerea apartamentului pe numele meu am revenit cu update dupa finalizarea tranzactiei:

Ma citez:

"Apartamentul avea cadastru/intabulare facut asadar a mai fost nevoie sa platim:
- 3700 lei(RON) impozitul catre stat (platit teoretic de vanzator - matusa)
- aproximativ 2850 lei(RON) onorariul notarului (platit de cumparator - eu)
- aprox. 300 lei pentru intabulare pe numele meu(cumparatorul) / platiti tot de cumparator - eu

Totalul platit a fost de aproximativ 6900 lei

Suma trecuta in actele de vanzare-cumparare a fost 170.000 lei."

Mai multe detalii despre asta aici dar nu cred ca mai conteaza: www.avocatnet.ro/content/for...
Buna ziua,

Datele problemei:
- sora mamei mele mi-a vandut un apartament anul trecut-2010 in noiembrie (atat ea cat si eu suntem persoane FIZICE, nu firma, nu PFA sau altceva)
- valoare tranzactie: 170.000 lei (fictivi ce este drept pentru ca practic nu i-am dat nici un ban, doar am trecut apartamentul pe numele meu prin contract de vanzare-cumparare)
- astazi 5 iulie 2011 sora mamei(vanzatoarea ca sa o numesc asa)a primit o scrisoare prin care este anuntata ca trebuie sa plateasca impozit pe venit/profit in urma vanzarii apartamentului
- in acea scrisoare este mentionat ca ea a obtinut: 170.000 lei din vanzare(adevarat conform contractului de vanzare-cumparare), suma care depaseste 35.000 euro (calculati de stat ca valorand 119.000 lei) pentru care nu s-ar fi aplicat nici o alta taxa/impozit si ca trebuie sa se inregistreze ca platitor de TVA- in conformitate cu legea 571 din 2003- si sa plateasca in 10 zile incepand cu 1 ale lunii urmatoare DAR nu scrie cat trebuie sa plateasca ?!?! (printre altele scrisoarea este datata 30 iunie ceea ce inseamna ca deja s-a intrat in aceste 10 zile, acum fiind luna urmatoare....)

Din cate am reusit sa mai citesc aceasta taxa/impozit pentru tranzactii ce depasesc 35.000 euro se aplica pentru persoane juridice, PFA sau persoane fizice care vand imobile in scop comercial iar in cazul de fata nu este vorba de asa ceva.

Ma puteti ajuta va rog cu niste informatii concrete?
- se aplica pana la urma si in cazul prezentat mai sus aceasta taxa/impozit?
- ce inseamna ca trebuie sa se inregistreze ca platitor de TVA ?
- daca se aplica, cat inseamna sau cum se calculeaza? procent de X% din valoarea totala a tranzactiei (170.000 lei in cazul de fata)? procent de X% din ceea ce depaseste acel plafon de 35.000 euro(119.00 lei) ?

Sunt putin disperat pentru ca banii pentru aceasta taxa nu ii avem si pe langa asta cele 10 zile aproape au trecut(scrisoarea fiind primita abea astazi), eu locuind si lucrand in Bucuresti, sora mamei mele(vanzatoarea apartamentului) s-a mutat undeva la tara pe langa Calarasi, taxa/impozitul aparent trebuie platite in Constanta ceea ce inseamna sa ma dau peste cap dupa acesti bani, sa incerc sa imi iau 1-2 zile de concediu de la serviciu si apoi sa alerg la Constanta sa vad unde ce si cum sa platesc.

Apropos de acele 10 zile, aveti idee daca ar fi vorba de zile lucratoare sau calendaristice?

Multumesc anticipat si sper ca ma puteti lamuri/ajuta.

Alex