avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1024 soluții astăzi
Forum Activitate amaliaionut

Activitate amaliaionut

Buna ziua ,

Activitatea societatii noastre este de transport de marfa . Vrem sa angajam un sofer , dar preferam ca ~ 2 sapt sa fie in perioada de proba , avand in vedere ca prestam servicii in toata tara si poate nu se integreaza sau nu ii place .
In cazul unui control , la bordul masinii trebuie sa se gaseasca dovada angajarii soferului ( soferilor ) , cum se procedeaza in cazul in care el este in perioada de proba ?
Multumesc .
Răspuns la discuția Indemnizatie crestere copil
Deci se depun la Primarie ? Pe diverse site-uri am gasit ca se depun la Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului .

Buna ziua ,

Va rog sa imi spuneti unde se depune dosarul pentru acordarea indemnizatiei de crestere a copilului - la care agentie DGASPC - avand in vedere ca mama are un domiciliul intr-o localitate si tatal intr-alta ?
Multumesc .
Răspuns la discuția TVA - facturi leasing
Multumesc frumos pentru raspunsurile primite .

O zi buna .
Răspuns la discuția TVA - facturi leasing
Buna ziua ,
Multumesc pentru raspunsurile primite .
Imi puteti da , va rog , articolul de lege care se refera la aceasta deducere ?
Contabila societatii zice ca nu se poate deduce - decat daca masina este luata strict pt desfasurarea activitatii , de ex - noi avem ca activitate transportul rutier si atunci ca sa se deduca ar tb sa luam un camion sau o duba etc .

Multumesc anticipat .
Buna ziua ,

Va rog sa imi spuneti cum poate fi schimbat administratorul unei asociatii de proprietari . Mentionez ca nu i s-au constatat abateri si actele contabile ii sunt in regula , doar ca o mana de locatari ( minoritari ) vor sa il schimbe .
Cum se procedeaza , conform codului muncii ? Sau sunt amendamente ce se refera strict la acest segment ?

Multumesc anticipat !
Buna ziua ,

Va supun atentiei urmatoarea situatie si va rog sa ma ajutati cu un raspuns :
Am avut incheiat contract de prestari servicii transport cu o societate de curierat .Pe parcursul colaborarii s-au adunat facturi de ~ 40 000 ROn neachitate de catre ei . Am incetat unilateral colaborarea , i-am actionat in judecata , au avut loc niste infatisari , amanari ...iar zilele trecute am aflat ca administratorul a declarat societatea in faliment .
Intrebarea noastra este - exista vreo modalitate de a recupera TVA-ul platit la stat pentru facturile emise ? Avand in vedere ca acele facturi nu s-au incasat niciodata , dar noi am platit TVA-ul la emiterea lor ?
Stiti cumva daca am putea actiona in instanta - penal - administratorul societatii respective in vederea recuperarii creantei ?

Multumim anticipat !
Buna ziua ,

Va rog sa imi spuneti daca se deduce TVA-ul de pe facturile de la leasing si avans .
Mentionez ca autoturismul ce intentionam sa il achiztionam - va fi masina de serviciu a managerului .
Multumesc anticipat .
Multumesc pentru raspuns .
Domnul a fost angajat al societatii cu contract de munca , nu de colaborare , deci nu vad de unde am avea noi obligatii fiscale fata de el .
Credem ca avand PFA a avut alte colaborari , dar noi ne-am achitat toate darile la stat , legate de acest angajat .
Va rog sa ma safatuiti in urmatoare situatie :
Ca PJ am avut angajat un domn timp de 3 luni , persoana respectiva activand si ca PFA . Angajarea a avut loc anul trecut , perioada mai-iulie , contractul individual de munca incetand cu acordul ambelor parti , la 31 iulie . Zilele astea am primit de la ANAF o Adresa de Infiintare a Popririi si un Titlu Executoriu pentru impozit pe venituri din activitati independente pentru perioada sept - dec 2010 ...perioada cand acest domn nu mai era angajat la societatea noastra .
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns , caci am inteles de la contabila ca daca nu reactionam cumva , se va considera ca acceptam plata sumelor trecute in titlu executoriu si in Adresa de Infiintare .
Multumesc anticipat !