avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 685 soluții astăzi
Forum Activitate kingbt

Activitate kingbt

M-ați lămurit când mi-ați dat răspunsul
2.Ceea ce doriti se cam cheama fals in acte si nu va recomand acest lucru.
George, în opinia mea și conform Art. 159 din Codul Fiscal facturile se pot corecta.

Art. 159 din Codul Fiscal stabileste cum pot fi corectate informatiile inscrise in facturi in cazul personelor inregistrate in scopuri TVA.

Astfel, cea mai simpla situatie este cea in care factura nu a fost transmisa la beneficiar. In acest caz, factura se anuleaza pur si simplu si se emite un nou document cu informatiile corecte.

Totusi, daca factura a fost trimisa beneficiarului, exista doua moduri prin care se pot corecta informatiile pe care aceasta le contine.

O prima varianta este aceea in care se emite o noua factura care sa cuprinda atat informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile cu semnul minus, cat si informatiile si valorile corecte.

Cea de-a doua posibilitate pentru a corecta o factura transmisa beneficiarului este aceea de a emite un nou document continand informatiile si valorile corecte, iar concomitent sa se emita un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data facturii corectate.

In situatia in care baza de impozitare se ajusteaza (subiect despre care AvocatNet.ro a scris mai multe aici), Normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal stabilesc ca furnizorii/prestatorii trebuie sa emita si sa transmita beneficiarului facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza.

Exceptie face doar situatia in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.

De asemenea, Normele metodologice mai prevad ca, daca o persoana impozabila a emis facturi aplicand regimul de taxare si ulterior intra in posesia documentelor justificative care ii dau dreptul la aplicarea unei scutiri de TVA prevazute la art. 143, 144 sau 1441 din Codul Fiscal, aceasta poate corecta facturile emise aplicand regimul de scutire corespunzator operatiunilor realizate.

Corectarea facturilor si inspectia fiscala

Art. 159 din Codul Fiscal mai stabileste ca persoanele impozabile pot emite facturi de corectie catre beneficiari daca, in urma unui control fiscal, au fost constatate erori in ceea ce priveste stabilirea corecta a taxei colectate. Pe facturile emise se va face mentiunea ca sunt emise dupa control si vor fi inscrise intr-o rubrica separata in decontul de taxa. Beneficiarii au drept de deducere a taxei inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 1471 din Codul Fiscal.

Potrivit Normelor metodologice de aplicare a Codului Fiscal, organele de inspectie fiscala vor permite deducerea TVA in cazul in care facturile controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile obligatorii mentionate mai sus sau contin informatii incorecte, daca, pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar, documentele respective vor fi corectate de furnizor sau prestator.

Totusi, trebuie sa retineti ca furnizorul/prestatorul are dreptul sa corecteze, dintre informatiile pe care o factura trebuie sa le contina in mod obligatoriu, doar pe acelea care nu modifica baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale.

“Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar”, mai prevad Normele metodologice.

www.avocatnet.ro/content/art...


Gabriela,

Eu nu am depasit plafonul de 119000, ci pe cel proportional (undeva la 80000 era si am depasit cu vreo 10000 lei) in luna decembrie 2011. Eu nu stiam ca e proportional de la infiintarea firmei.

Angajati de la Finante mi-au zis ca din luna februarie 2012 trebuie sa platesc. Acum eu cer inca o parere (sau mai multe) aici pe forum.

De platit am sa platesc TVA-ul daca se constata la control ca trebuie sa-l platesc, dar pe mine ma intereseaza si sa-l recuperez de la cei care trebuia initial sa-l colectez. Mi se pare normal deoarece in mod normal nu as avea de unde sa platesc atatia bani. Eventual printr-un imprumut.

De la Finante mi-au spus ca se pot corecta facturile si mi se pare logic (e si stipulat in Art. 159 din Codul Fiscal), dar vreau sa cer inca o parere avizata.

Deci, se poate recupera TVA-ul prin corectarea erorilor conform art 159 din Codul Fiscal?
Buna ziua,
Anul trecut am depasit plafonul de 119000 lei si trebuia sa ma inregistrez ca platitor de TVA, dar nu am facut-o. De la Finante mi-au spus ca urmeaza un control in care mi se va stabili TVA-ul de plata pe anul acesta.
Intrebarile mele sunt:
1. De la inceputul lui 2012 din ce luna trebuie sa platesc TVA. Din ianuarie sau februarie? (Eu am avut in fiecare luna facturi.)
2. Pot recupera TVA-ul de la firmele de la care trebuia sa-l colectez, eventual prin reemiterea/stornarea facturilor?
Buna ziua,
Am facut un contract si o factura (trebuie sa ma plateasca) cu o persoana juridica si mi-a spus ca nu mi-am pus stampila. Dar eu sunt Intreprindere Individuala si la Registrul Comertului nu am avut nevoie decat de specimen de semnatura.
Deci, trebuie sa-mi fac stampila pentru contract si factura pentru ca nici nu stiu daca e legal din moment ce la Registrul comertului nu am inregistrata nicio stampila.
O zi buna.
Bună ziua,
Mă interesează să ştiu dacă se pot înregistra în contabilitatea unei Întreprinderi Individuale cheltuielile fără factură, acte sau fără bonuri.
Vă mulţumesc.

P.S.: Există vreun registru special pentru acest fel de cheltuieli?
Bună ziua,
Mă interesează dacă aş putea să-mi reinvestesc profitul pe un an în mijloace fixe aşa încât să plătesc 0 impozit pe profit la o Întreprindere Individuală.
Mulumesc pentru răspuns.

4. Dacă norma de venit e 3800 lei pe an atunci la contribuţia la sănătate se plăteşte 5,5%x3800lei=209 lei pe trimestru sau 209/4=52,25 lei pe trimestru?
Bună ziua,

Vreau să-mi deschid o FPA cu normă pe venit în domeniul Comerţ cu casete video, DVD-uri....

1. Îmi ajunge diploma de facultate de ªtiinţe economice?

2. Care sunt taxele (contribuţiile) şi impozitele pe o lună?

2.1 CAS 31,3% salariu minim. Se plăteşte lunar?
2.2 CASS 5,5% norma pe venit şi se plăteşte o dată pe an?
2.3 Somaj. 3,5% salariul minim pe economie. Se plăteşte lunar? Este opţional şomajul?
2.4 impozit 16% normă pe venit pe an şi se plăteşte o dată pe an?

Vă mulţumesc.
CASS este de 5,5%, iar CAS este de 31,5%. Vreau să angajez pe cineva cu 1-2 ore pe zi la un salariu de 100-200 pe lună. Problema este că se pare că CASS şi CAS se calculează faţă de salariul minim, adică faţă de 704 în acest caz. Este adevărat?

ªi se pare că aceste două contribuţii vor fi 220+220lei? Este adevărat?

P.S.: CASS-ul se pare că trebuie plătit minim pe 5 luni...
16 si 5,5% se plăteşte pe venitul net (la II), dar 31.3% se plăteşte pe suma asigurată la Casa de pensii (aproximativ minim 31,3% din 640 lei, adică vreo 220 lei).