Am inchiriat - pe baza de contract - un apartament ,unei persoane fizice ,avind destinatia de locuinta . Chiriasul , care are un SRL , solicita acuma sa-l las sa mute sediul firmei in apartamentul in care sta cu chirie. Desigur ca , in cazul in care voi accepta , vom face un act aditional la contract , in care voi mentiona tot ce va fi necesar in noua varianta . Rugamintea mea este de a mi se explica care sunt implicatiile in noua situatie , inclusiv in momentul incheierii contractului de inchiriere - indiferent de motiv - si daca revenirea la statutul de "locuinta " imi va crea probleme .
Cu deosebite multumiri..
Va multumesc pentru sugestii . Avem toate materialele pregatite :liste de plata, calcul penalizari.Am incercat o mediere pentru esalonarea datoriilor dar nu a avut nici un rezultat concret. Suntem reticenti deoarece persoana in cauza lucreaza in magistratura .Desi tehnic este posibil ,nu putem sista utilitatile la lumina si gaz pe care le plateste .Nu se plateste intretinerea curenta: apa rece , lift ,energia comuna ,gunoi si alte plati ce tin de asociatie .Persoana respectiva nu are mutatie in bloc dar locuieste aici.Nu am facut nici un demers pana acum pentru ca am sperat sa vina din proprie initiativa sa-si plateasca datoriile . Suntem vecini de 25 de ani. I-am dat doua somatii .Acum este blocat fondul de rulment pe restantele neplatite si practic nu mai putem fi la zi cu facturile.Suntem o asociatie mica .O sa incercam sa facem ceea ce ne-ati sugerat in limitele legii. Inca o data multumesc celor care isi pierd din timpul lor pentru a ne veni in intampinare la diverse probleme cu care ne confruntam.
As vrea sa stiu care e modalitatea de a recupera sumele datorate la intretinere de un proprietar care timp de peste patru ani nu a platit decat sporadic si neacoperitor (maxim de 2-3 ori pe an, sume mici) sumele datorate la intretinere.S-au adunat cca10000 ron din care cca 50000 sunt penalitati.Proprietarul initial a murit acum 6 luni . Locuieste nedeclarat una din fiicele lui care de asemenea nu vrea sa plateasca datoriile ramase si intretinerea. Mentionez ca proprietarii respectivi nu sunt nevoiasi, adica venitul lor depaseste cu mult salariul mediu pe economie .Toate celelate plati -la energie , la gaz , telefon, cablu le plateste avand contract direct cu furnizorii care pot aplica constrangeri de intrerupere a utilitatilor respective. Aceasta suma depaseste fondul nostru de rulmenti pentru ca suntem o asociatie mica .Am dat 2 somatii pentru esalonarea datoriilor dar situatia ramane aceeasi. Exista vreo lege pe care noi nu o stim care sa ii absolve de plata acestor datorii sau a penalitatilor?
Revin la discutia legata de repartitoarele de costuri .Nu sunt multumita de interventiile gasite pe forum legate de acest subiect si as dori sa-l dezvoltam atat din punctul de vedere al proprietarilor cu centrala proprie cat si din cel al proprietarilor cu incalzire din sistemul centralizat. Imi cer anticipat scuze daca nu voi reusi sa fiu suficient de clara , dar sunt sigura ca este un subiect care intereseaza ambele categorii in egala masura...si lucrurile pot fi clarificate pe parcurs .
Intrebarea 1. :"Cum se face defalcarea platii incalzirii pentru spatiile comune in perioada toamna 2011-iarna 2012 si daca ramane aceeasi proportie de 30-50% din valoarea citita pe gigacalorimetru considerata ca pierderi care se platesc pentru spatiile comune ?"
In situatia noastra aceste "spatii comune" sunt constituite numai din subsolul tehnic in care acum 2 ani am refacut integral izolatia termica a tuturor conductelor de incalzire si de apa calda pentru a micsora pierderile, nu avem incalzire pe holuri deoarece blocul e bine izolat si iarna putem tine fara probleme flori pe hol .
Mentionez ca intre subsolul tehnic si primul nivel cu apartamente exista parterul si mezaninul fara apartamente ...
Intrebarea 2 : In acesta situatie , este corect sa se acopere 30-50% din caldura consumata de incalzirea centralizata pentru incalzirea in exclusivitate a subsolului ?
Defalcarea acestei sume pe proprietari se face functie de cota indiviza .
Eu consider ca pierderile cele mai mari ar putea fi la conductele care trec prin apartamente de care nu se tine cont la departajarea cheltuielilor .Majoritatea celor cu centrale si-au izolat aceste conducte . Ceilalti cu incalzire centralizata nu le-au izolat , dar se folosesc de ele si au citirea zero pe repartitoare . Platesc la incalzire numai ce le revine pentru spatiile comune-adica subsol . Apartamentele lor sunt inconjurate de apartamente incalzite de cei cu centrale proprii deci nu au peretii reci iarna .
Intrebarea 3: In aceste conditii cum este corect sa se faca repartitia cheltuielilor cu incalzirea ca nici o parte sa nu fie nedreptatita?
Multumesc celor care mi-au sugerat ce trebuie sa fac.Am luat act de cele scrise si am rezolvat in felul urmator :am fost la Eon -relatii cu publicul si am dus urmatoarele acte : 2 copii dupa CI a administratorului , 2 copii dupa actul de constituire al asociatiei si dupa Codul Fiscal , cite o copie dupa facturile Eon in care sunt taxele radio si TV, am completat doua cereri - formulare tipizate- in care solicit scoaterea taxelor respective si cu toate astea am rezolvat problema .multumesc pentru ajutor ! victoria z
MULTUMESC PENTRU RASPUNS , SUNTEM CONSTITUITI CA ASOCIATIE DIN 2006.LUNA TRECUTA SI LUNA ASTA A VENIT FACTURA CU TAXELE RESPECTIVE INCLUSE.AM VORBIT CU UN JURIST SI ACESTA NE-A SPUS CA ASA E LEGEA ....M-AM UITAT IN LEGE SI AS SPUNE CA ASOCIATIILE SUNT ORGANIZATII (?) NON PROFIT SI DECI NU AR TREBUI SA PLATEASCA SI ACEASTA TAXA.
Luna trecuta am primit factura de la E-on pentru consumul de energie electrica pe asociatie avand inclusa in ea si taxa radio +tv. Avand in vedere ca asociatiile sunt nonprofit , ca administratorul locuieste in bloc , ca are un program de 8 ore pe saptamana intr-un spatiu de 5mp pentru incasare bani ,etc ,ca nu are tv sau radio la acest sediu - aceasta taxa inclusa in factura nu este abuziva?
Incerc sa aduc in discutie acest subiect deoarece in iarna care a trecut proprietarii cu centrale au platit 30-50% din factura la incalzire a proprietarilor cu incalzire din sistemul centralizat. Interesant este ca unii proprietari care nu au centrala au avut consumul zero la incalzire si in restul lunilor de iarna , incalzirea i-a ajuns pe undeva pe la 70- 80 lei , in timp ce noi ceilalti am platit lunar 20-30 lei /apartament pentru incalzirea centralizata . Din 28 apartamente numai 8 sunt fara centrala .Acum firma care citeste aceste repartitoare a trimis o notificare destul de dura la asociatie prin care aproape ne impune sa facem contract cu ei , invocand ordinul ANRSC nr.233/2004, solicitand tot felul de documente , intrarea in apartamente pentru inventarul corpurilor de incalzire , suprafete , etc.evident contracost si nu putin...Noi nu credem ca aceste repartitoare fac o masurare obiectiva , deoarece este putin probabil ca repartitoarele unui apartament de trei camere sa inregistreze acelasi numar de unitati ponderale ca si un repartitor radiator -al camerei asociatiei de 7mp .Pe casa scarii nu exista spatii comune incalzite ,subsolul este recent reabilitat si s-a refacut izolatia termica la toate conductele de incalzire si apa calda ..deci sunt pierderi mici...sunt locatari cu repartitoare care au avut incalzirea aproape zero cand afara erau -20 grade ...si nu sunt oameni nevoiasi care sa se priveze de incalzire...sunt persoane care s-au confruntat cu acelesi probleme ? cum le-ati rezolvat?Multumesc!
Multumesc tuturor celor care mi-au daruit din timpul lor si din cunostintele lor pentru subiectul ridicat de mine . Pentru cei cativa care ne implicam in problemele asociatiei este un mister cum se scurg pe firul apei -de exemplu 187 mc in luna august! In restul lunilor avem un excedent care nu scade sub 50-80 mc. La noi subsolul este recent reabilitat, nu avem nici o pata de apa care sa ne alarmeze. Am verificat conducta de la apometru pana la plecarile catre apartamente si nu este vre-un racord "ilegal".Ne-am gandit si noi sa montam apometre pe coloanele individuale catre apartamente dar cheltuiala ar fi destul de mare: sunt 8 coloane pentru apa rece !
Incercam sa reducem cheltuielile comune dar la apa rece platim cca 1,5mc de persoana in plus in lunile bune . Se mai adauga in lunile de iarna-primavara caldura pe care o "sponsorizam" pentru cei cu repartitoare si uite asa cam 30-40lei pe luna se duc pe apa sambetei. O sa facem o actiune de verificare a racordurilor in apartamente , ne-am cumparat cleste pentru sigilii ...o sa vedem daca vom reusi sa depistam cauzele ...vom avea in vedere sugestiile date ... multumesc !
Ne confruntam cu aceasta problema de mai bine de un an. Am verificat la metrologie contorul general - este in parametri. Am verificat daca exista eventuale pierderi de la contor la coloanele spre apartamente- nu exista. Am verificat daca apometrele din apartamente sunt verificate metrologic- si acest lucru este facut.Si totusi lunar cantitatea de apa citita de contor este mai mare cu cca 60mc in medie , dar am avut lunile ianuarie , august cu 110mc in plus pe luna si luna septembrie 187 mc.In total in anul 2010 am platit 833mc. In anul acesta e la fel pana acum.Consumul lunar citit de apometrele din apartamente este de in medie de 250 mc. De unde poate sa apara acest consum?