trebuie verificat deca este vorba despre 1 sau 2 popririi. Daca este vorba numai despre o singura poprire, procentul este de 30 % din venitul net. societatea a retinut suma (se poate verifica pe statul de plata) si a virat mai putin la banca. Banca nu poate retine numai o parte din poprire, deoarece de regula atunci cand primeste instiintare de infiintare a poprii este anuntata pentru intreaga suma. Verifica-ti la societate cel mai bine.
Răspuns la discuția
ajofm
nu
Daca achizitia intracomunitara a fost de bunuri, exista obligatia de a modifica perioada TVA de la trimestru la luna incepand cu 1.04.2014. Deoarece achizitia a avut loc in prima luna a trimestrului. Pentru modificarea perioadei se face declaratia 092. Daca achizitia intracomunitara este de servicii nu se modifica periada de declarare a TVA-ului.
Daca esti pregatit sa iti asumi raspunderea pentru urmarile acestui fapt, incearca. Dar mai intai verifica contractul tau de munca sa nu ai clauza de fidelizare sau concurenta neloiala, sau ceva de genul, pentru ca atunci urmarile pot fi mai drastice.
Cu ocazia inventarierii gestiunii de marfuri s-au constatat ca exista marfuri expirate, deteriorate care nu mai pot fi vandute.
Conform art. 1 din HG 831/2004 pentru aprobarea Normelor privind limitele admisibile de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare, perisabilitatile reprezinta scazamintele care se produc in timpul transportului, manipularii, depozitarii si desfacerii marfurilor, determinate de procese naturale cum sunt: uscare, evaporare, volatilizare, pulverizare, hidroliza, racire, inghetare, topire, oxidare, aderare la peretii vagoanelor sau ai vaselor in care sunt transportate, descompunere, scurgere, imbibare, ingrosare, imprastiere, faramitare, spargere, inclusiv procese de fermentare sau alte procese biofizice, in procesul de comercializare in reteaua de distributie (depozite cu ridicata, unitati comerciale cu amanuntul si de alimentatie publica).
Limitele maxime de perisabilitate care pot fi acordate marfurilor in procesul de comercializare sunt cele prevazute in anexele nr. 1-3 ale acestei normei. Scoaterea din evidenta a marfurilor expirate se poate efectua in urma operatiunii de inventariere.
Din punct de vedere al taxei, potrivit art. 128 alin. (8) din Codul fiscal, nu constituie livrare de bunuri bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate.
De asemenea, nu constituie livrare de bunuri perisabilitatile, in limitele prevazute prin lege.
In acest sens, potrivit pct. 6 alin. (11) la Titlul VI TVA din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, nu se considera livrare de bunuri cu plata bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) bunurile nu sunt imputabile;
b) degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente;
c) se face dovada ca s-au distrus bunurile si nu mai intra in circuitul economic.
In situatia in care nu sunt indeplinite aceste conditii scoaterea din gestiune a marfurilor expirate este asimilata unei livrari de bunuri, in sensul TVA.
Inregistrarile contabile in acest caz, sunt urmatoarele:
• inregistrarea scoaterii din gestiune a marfurilor expirate
607“Cheltuieli privind marfurile” = 371“Marfuri”
• inregistrarea TVA nedeductbila pentru marfurile expirate la nivelul TVA –ului dedus:
635 “Cheltuieli cu alte taxe, impozite si varsaminte asimilate” = 4427 “TVA colectata”
In acest caz, suma inregistrata pe cheltuiala in contul 607“Cheltuieli privind marfurile” este nedeductibila la calculul impozitului pe profit intrucat nu se incadreaza in limitele perisabilitatilor admise conform HG 831/2004.
Totodata este nedeductibila si suma integistrata in contul 635 „Cheltuieli cu alte taxe, impozite si varsaminte asimilate”.
Majorarea de salariu se face de catre societatea angajatoare. Societatea unde angajatul este detasat va efectua plata salariului conform nivelelor salariale din societate, dar nu pot fii sub salariul minim aferent perioadei.
Pentru PFA se intocmeste formulatul 070 prin care se instiinteaza ANAF-ul ca se trece la TVA prin depasirea plafonului. Langa acest formular trebuie atasat si o situatie a facturilor emise din care sa reiasa depasirea acestei limite. In termen de cca 15 zile veti primi certificatul de inregistrare in scop de TVA.
adeverinta de asigurat se obtine de la angajator. Daca sunteti coasigurat, trebuie obtinuta adeverinta de la Casa de Asigurari de Sanatate de care apartine-ti, dar consider ca acesta adeverinta o poate obtine si sotul dvs.
Consider ca poti demonstra neachitarea salariului, respectiv prin nesemnarea fluturasului. Dar daca angajatorul iti vireaza banii pe card, pentru el este proba ca te-a platit, si daca suma este mai mare decat pe contractul de munca, poate include chiar si diurnele. Trebuie sa ai in vedere si ce poate angajatorul sa demonstreze, si ce poti tu. Eu iti doresc Bafta si sa iti recuperezi sumele pentru munca prestata.
Daca societatea are un grafic de salarizare, este posibil sa aplice un salariu mai decent pentru studii superioare. Din pacate, sunt mult prea multe societati tip SRL care doresc servicii calificate, dar la nivelul salarial, daca se poate minimul pe economie, de ce nu.... pe principiul " sunt 10 care asteapta la poarta"