avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 343 soluții astăzi
Forum Activitate Iuliana Pirv

Activitate Iuliana Pirv

Răspuns la discuția Valabilitate RCA Euroins???
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Clarificări referitoare la procedura de denunțare a contractelor de asigurare încheiate la Societatea EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A.
București-20 Martie 2023 Contractele de asigurare încheiate cu Societatea EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele situații:
– titularul poliței denunță contractul de asigurare
-se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează de drept.
-lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.
În privința încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător, acest proces ar trebui derulat în paralel cu acțiunea de denunțare a poliței de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvență/faliment.
Pași de făcut pentru denunțarea polițelor:
• Transmiteți notificarea de reziliere la Euroins. Cererea de denuntare se transmite pe adresa de e-mail dedicată: reziliere@euroins.ro.
•Transmiteți la FGA, o cerere de restituire-Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe site-ul FGA: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro
• Solicitarea dvs trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
o Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
o Copie act identitate
o Copie poliță de asigurare;
o Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate
o Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;
FGA va înregistra cererile de plată și le va analiza în ordinea primirii și înregistrării.


FGA poate primi cereri de deschidere a dosarelor de daună/cereri de plată, din partea potențialilor creditori de asigurare ai Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A.
București- 17 Martie 2023 Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A. și constatarea stării de insolvență a societății, urmând ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să promoveze, în instanță, cererea de deschidere a procedurii de faliment împotriva asigurătorului.
Astfel, începând de la data publicării deciziei ASF în MO, FGA poate proceda, la cererea oricărei persoane care invocă un drept de creanță împotriva Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A., la deschiderea dosarelor de daună. Cererea de deschidere a dosarului de daună (Anexa 7) se completeză în situația în care pentru un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în vigoare, nu a fost deschis un dosar de daună de către societatea EUROINS S.A.
FGA poate primi cereri de plată, din partea potențialilor creditori de asigurare ai Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A.
Potrivit legii, tot de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României, creditorii de asigurări ai Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A. pot depune cereri de plată la FGA (Anexa nr 10) sau cereri de restituire primă (Anexa nr 9). Cererile de plată se pot depune până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. Pentru creanţele de asigurări născute ulterior rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată pot fi depuse în maximum 90 de zile de la data naşterii dreptului de creanţă al creditorului de asigurări.
Fondul de garantare a asiguraților va prelua evidențele complete ale dosarelor de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizației de funcționare a societății. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potențialilor creditori de asigurare.
Instrumentarea de către Fond a cererilor de plată se va face după preluarea evidențelor complete ale dosarelor de daună precum și a evidențelor tehnico-operative și contabile.
Potrivit legii, art. 13 alin. (1) din Legea nr. 213/2015, FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări, în termen de 60 de zile de la data publicării în MO al României a deciziei ASF de retragere a autorizației de funcționare. Plata despăgubirilor se va face în limita a 500.000 lei pentru o creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de asigurătorul aflat în insolvență.
Ca schemă de protecție a asiguraților, Fondul de garantare a asiguraților este pe deplin conștient de situația specială în care se regăsește piața asigurărilor la acest moment, prin falimentele societăților City Insurance S.A. și a Euroins S.A. și mai ales de așteptările creditorilor de asigurare ai celor doi asigurători. FGA și-a propus să reprezinte un element de stabilitate și să vină în ajutorul cetățenilor prin desfășurarea activității-instrumentarea dosarelor de daună, plata despăgubirilor cuvenite etc. într-un mod profesionist cu rezultate rapide, în limita resurselor materiale și umane.
Pentru a înlesni activitatea, în beneficiul creditorilor de asigurare, FGA recomandă transmiterea documentelor Online, pe portalurile dedicate:
Deschidere dosare daună: Formular Daune – [ link extern ]
Cereri de plată privind acordarea despăgubirilor(Anexa 10): Cerere de plată privind acordarea despăgubirilor/ indemnizațiilor – [ link extern ] ...
Cereri de plată privind restituirea restituirii de primă: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – [ link extern ] ...
Petiții/Sesizări: Petiții / Solicitări – [ link extern ]
Pentru orice alte solicitări/întrebări etc: office@fgaromania.ro
Comunicare cu mass-media: comunicare@fgaromania.ro
Adresă Poștală: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București.
Menționăm, de asemenea, că toate explicațiile necesare pentru demararea procesului de depunere a cererilor de deschidere a dosarelor de daună sau a cererilor de plată sunt postate pe site-ul FGA, respectiv: www.fgaromania.ro
******************************
Despre FGA
Fondul de Garantare a Asiguraților s-a constituit ca persoană juridică de drept public conform Legii nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților.
Fondul este o schemă de garantare în domeniul asigurărilor și are drept scop protejarea creditorilor de asigurări de consecințele insolvenței unui asigurător.

Sursa: pagina de Facebook al FGA

PS: în cazul în care aveți înregistrat dosarul de daună și aveți Calculul valorii maxime de despăgubire trebuie să completați Anexa 10
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cuantumul oricărui fond de participare a proprietarilor se stabilește și se aprobă în Adunarea Generală. Este legal să solicitați în scris Comitetului Executiv copia Procesului Verbal din ședința Adunării Generale prin care s-a instituit această taxă. Altfel este un abuz!
Desigur sunt două asociații distincte. Dar, întrebarea mea era cum putem proceda când cealaltă asociație (unde fizic se găsește biroul administrației pe care ar trebui să-l folosim în comun) nu respectă clauzele prevăzute în Acordul semnat și încheiat de ambele părți, cu ocazia separării și înființării celor două asociații la Judecătorie.
Mulțumesc pentru răspuns!
În anul 2018, proprietarii din blocul nostru, au hotărât în Adunarea Generală separarea în două asociații de proprietari. Blocul are din construcție o cameră denumită „biroul administrației” pentru folosință comună, situată la ultimul etaj din sc 1. La separare (scara 1 este o AP și scările 2 și 3 sunt altă AP) s-a întocmit un Acord privind modul de utilizare a spațiilor comune, inclusiv acest birou, în care se specifică utilizarea în comun a acestuia. În Acord s-a specificat expres că nu este permisă condiționarea de orice natură (bănească, materială, etc) a utilizării liftului, în contrapartidă cu alte instalații aflate în subsol scara 2. Problema care o întâmpinăm asociația noastră (AP cu scările 2 și 3), este că nu ni se permite folosirea spațiului de birou pentru administrație, doar dacă le plătim celor din sc 1, cheltuieli cu liftul, cheltuieli că le uzăm ușa de intrare, etc. Întrebarea este cum putem proceda pentru a putea utiliza spațiul comun al administrației (pentru toate cele trei scări) și de a obliga pe președintele sc 1 să respecte Acordul? Menționez că fără acel acord nu se putea înființa nici o asociație, acord depus la dosarul de înființare la Judecătorie și semnat de președinții ambelor asociații. Mulțumesc anticipat!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Conform Legii nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor (în vigoare de la 28 septembrie 2018) , respectiv: „Art. 104. - (1) În termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, asociaţiile de locatari din condominiile ale căror unităţi de proprietate individuală au fost dobândite în proprietate în condiţiile legii şi care nu au fost reorganizate în asociaţii de proprietari au obligaţia să se reorganizeze în conformitate cu prevederile prezentei legi.” [ link extern ]
Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns referitor la procedura ce trebuie urmata pentru recuperarea taxei de poluare (de prima inmatriculare) pentru o masina cumparata prin leasing financiar in 2007, stiut fiind faptul ca am platit aceasta taxa prin contract si ca pe perioada leasingului am avut calitatea de utilizator, iar taxa poate fi recuperata doar de proprietar. Ce demersuri trebuie facute la firma de leasing si ce documente imi trebuie in cazul meu pentru a putea recupera taxa de la finante? Cu multumiri anticipate.
Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns referitor la procedura ce trebuie urmata pentru recuperarea taxei de poluare (de prima inmatriculare) pentru o masina cumparata prin leasing financiar in 2007, contract care expira intr-o luna, stiut fiind faptul am platit aceasta taxa prin contract si ca pe perioada leasingului am calitatea de utilizator, iar taxa poate fi recuperata doar de proprietar. Ce demersuri trebuie facute la firma de leasing si ce documente imi trebuie in cazul meu pentru a putea recupera taxa de la finante? Cu multumiri anticipate.

Răspuns la discuția ASIGURARE LOCUINTA
Sunt trei situatii:
-cei care au incheiat o asigurare facultativa de locuinta pana in 15 iulie 2010, nu mai trebuie sa incheie asigurarea PAD (obligatorie) decat la expirarea celei facultative.
-cei care au incheiat asigurarea facultativa de locuinta dupa 15 iulie 2010, sunt obligati sa incheie incepand cu 15.01.2011 asigurarea PAD.
-cei care nu au nici o asigurare de locuinta, sunt obligati sa incheie incepand cu 15.01.2011 asigurarea PAD.
Răspuns la discuția ITM
Eu personal nu cred ca angajatii ITM invata pe agentii economici cum sa musamalizeze actele. De obicei angajatorii care procedeaza astfel sunt f.versati si cunosc f.bine ceea ce fac. E clar ca angajatorul nu va va iubi pt. ca l-ati reclamat. E vorba si de curajul dv., altfel ponderea celor aflati in situatia dv.creste. Sistemul valorilor de astazi e rasturnat. Mai exista si varianta actionarii in instanta daca sa zicem cu ITM-ul nu este favorabil dv.