Eu nu stiu cum poti face profit, fara nici un angajat. Va rog daca vreti, sa explicati, dvs., sau altcineva, poate voi afla si eu si altii. Fiindca nu este un caz unic la noi,
Multumesc
Societate cu venit și profit, fără angajați. Este avaziune fiscală?
Moștenire corectă?
2 bunici, X și Y au o fiica W casatorita, cu 2 copii. A și B, care stă cu chirie, în 1984.
Din anumite cauze, politice ala vremii buncii, prin testamente, în 1984, lasă moștenire fiecare, 50% din apareament, fiicei A, ca legatar universal, prin testamente notariale, dezmoștenind astfel ilegal,,pe fiica lor (rezervatară) , notată aici W, în viață, la data aceea (1984)
În 1988 decedează bunicul X, iar în 2000 decedază bunica, Y.
În 2004, se perfectează moștenirea, cu acceptul și prezența soției, W, către fiica A, fără a se aduce la cunoștință fiicei B (cara avea și un copil),.
Notarul constată în actul de moștenire, că nu există rezervatari, deși era prezentă soția, W, rezervatară, dar nu a fost convocată sora fiicei B,
Notarul acceptă declarația mamei lui ,W, că partea moștenită de la mama ei, i-a fost lăsată nepoatei A,, deși legea obligă la declarații scrise, în acest caz.
În prezent sora nepoatei moștenitoare (B), revendică dreptul ei legal la moștenire, ca rezervatar al bunicilor ei, neconvocată fiind, la dezbatareia masei succesorale, nu fără intenție, desigur.
Întrebări, care se pun, în prezent:
1. Este actul de moștenire, legal închiat?
2. Este legală pretenția sorei B, la 50% din apartementul deținut de sora A, motivând că ea este pe aceeași poziție de rudenie, atât cu bunici ei cât și cu mama ei, adică era nepoată, respectiv fiică rezervatară, la decesul (succesiv), al bunicilor ei, iar renunțarea la moștenire a mamaei ei (W), a fost făcută numai iîn favoarea unei singure fiice (A), deși avea 2 fiice la momentul deschiderii masei succesorale?
Muțumesc.
Am apelat la o clinică privată, care nu avea afișate prețurile pe pagina web și nici la sediu. la registratură mi s-a spus că prețul îl stabilește doctorul
După intervenție, doctorul mi-a comunicat un preț, cu cca. 50% mai mare decât cel uzual, deși era anunțată și o reducere promoțională de 25%.
Intrebare: este obligatorie afișarea prețurilor la clinicile medicale și care este legislația respectivă, care prevede această obligație.
Mulțumesc pentru răspuns și ajutor.
Legea 196/2018, nu prevede explicit daca se aplica penalitati la neplata sau intarzierea platii, fondurilor de rulment.
Acestea de fapt nu produc penaliati, de la furnizori, pentru neplata, precum facturile de utilitati.
Care este parerea dvs., daca se poate, argumentata legal.
Multumesc.
l a o asociatie de proprietari, presedintele asociatiei refuza sa convoace comisia de receptie finala, desi au trecut 5 ani de la receptia lucrarii de termoizolare. Iar termenul de receptie legal, este de 3 ani.
Receptia lucrarii a fost facuta, de președinte, fara a se executa anumite lucrari oblgatgorii (ca de ex. termoizolarea plafonului subolului_, cf. prevederii OUG 18/20019, deci presedintele evita sa se descopere aceasta situatie ilegala.
Ce lege sanctioneaza neefecuarea receptiei finale, la termen, obligatorie legal (HG 373/2017).
Multumesc de informatie.
Consultand un dosar penal, am facut sesizare la Parchet, ca lipsesc documente depuse drept probe.
Primesc o instiintare de la Parchet, ca s-a deschis un dosar penal, pt. neglijenta in serviciu, iar eu sunt parte vatamata.
Revin si explic (de alte 3 ori), ca nu am facut plangere, ci doar am sesizat, oferindu-ma ca, la cerere, sa redepun probele si nu ma constitui parte vatamata.
Primesc citatie sa ma prezint, totusi ca parte vatamata, urmand sa aduc si probe! (desi lipsa documentelor o poate constata procurorul).
Art. 292 CPP, prevede sesizarea din oficiu, dar si incheierea unui PV, pe care eu nu l-am semnat.
Intrebare: poti fi considerat parte vatamata, fara acceptul tau, ba mai mult, dupa ce ai exprimat ca nu doresti?
Comentariul meu: cred ca ei vor sa scoata castanele din foc cu mana mea, fiind vorba de un coleg, sau mai multi, poate si de procurorul de caz, care supravegheaza cercetarea.
Multumesc pentru raspuns.
Nu trebuie sa va suparati (sau poate doar mi se pare...). E vorba doar de pareri diferite. De multe ori legile provoaca confuzii. Iata ca mai sus, un consilier juridic este de alta parere, fata de alti juristi.
Totusi, trebuie sa tinem seama de definitia (sau exceptia) din CP, unde se pare ca s-a tinut seama, printr-o precizare expresa, de faptul ca functionarii publici angajati la stat, au un statut definit printr- un statut propriu, valabil nu doar in sensul acestui cod.
Altfel ce rost ar fi avut aceasta precizare, care este de fapt o extensie a notiunii (sau categoriei) de functionar public?
(intrebare retorica, doar, nu pt dvs.)
Văd că părerile sunt împărțite: juriștii spun YA, contabilii NO.
Cine spune NU, să explice, de ce Codul Penal, face specificația, în "sensul codului penal".?
Administratorii de bloc, au o activate in interes public, de fapt.
Eu cred ca legea penala se refera la faptul ca ei administreaza bunuri publice, asa cum sunt condominiile.
Deci, repet, sintagma, in sensul codului penal, extinde notiunea de functionar publc, doar in latura penala. Ea este inclusa, tocmai pentru ca unele cerinte ale calitatii de functionar public, in sens comun, nu sunt (si nu este necesar), sa fie indeplinite in cazul adminstratorilor de asociatii de proprietari.
In Codul penal, la art.175 (c), este prevazut, citez:
(2) - De asemenea, este considerată funcționar public, în sensul legii penale, persoana care exercită un serviciu de interes public pentru care a fost învestită de autoritățile publice sau care este supusă controlului ori supravegherii acestora cu privire la îndeplinirea respectivului serviciu public.
Adminstratorii de asociatii de proprietari sunt atestati de autoritatile publice locale (art. 54) si sunt controlati (art. 55), cf. Legii 230/2007 de Consiliile locale, prin serviciile de relatii cu asociatiile de proprietari.
In sensul art. art. 175 (c) din CP, sunt deci adminstratorii asociatiilor de proprietari, functionari publici?