avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 421 soluții astăzi
Forum Activitate emilia160189

Activitate emilia160189

Va multumesc pentru raspuns. Ne este de foarte mare ajutor!

Din nefericire in statutul nostru se foloseste in mod repetat sintagma `adunarea generala de constituire stabileste numarul membrilor comitetului executiv si durata mandatului acestora`, aceasta fiind sursa incertitudinilor / problemelor noastre.

Statutul si acordul de asociere nu prevad insa in continutul lor numarul de membri ai comitetului executiv, durata mandatului sau numele lor, acestea fiind stabilite doar prin procesul verbal al adunarii de constituire.

Cu toate acestea, din punctul nostru de vedere, procesul verbal al adunarii generale de constituire nu este parte integranta nici din statut, nici din acordul de asociere, ci ramane in esenta o hotarare a unei adunari generale, care poate fi modificata printr-o hotarare ulterioara, in temeiul art. 27 lit. b) din Legea nr. 230/2007 (cu votul a 50% + 1 din proprietarii membri, cat timp statutul nu prevede altfel).

In alta ordine de idei mai aduc in discutie necesitatea inregistrarii la instanta sau la primarie a noii componente nominale a comitetului executiv sau a persoanei care a dobandit calitatea de presedinte.

Observ ca Legea nr. 230/2007 si HG nr. 1588/2007 prevad doar obligatia inregistrarii la instanta a modificarilor / completarilor aduse statutului / acordului de asociere, ori daca numele membrilor comitetului executiv si al presedintelui nu figureaza in aceste acte, modificarea componentei nominale a comitetului si, prin urmare, numele presedintelui nu trebuie inregistrate nici la primarie, nici la instanta.

As dori sa stiu daca dvs cunoasteti alte norme care reglementeaza aceasta problema.

Buna seara si va multumesc frumos pentru raspuns.

Avand in vedere ca asociatia de proprietari a dobandit deja personalitate juridica, este de la sine inteles ca la dosarul inregistrat pe rolul instantei au fost depuse si un statut, un acord de asociere si un proces verbal de constituire.

Intrebarile mele erau, daca numarul de membri ai comitetului executiv a fost mentionat doar in procesul verbal de constituire a asociatiei de proprietari, nu si in statut / acord de asociere
1. micsorarea numarului de membri ai comitetului de la 5 la 3 trebuie facuta cu votul a 2/3 din membrii Asociatiei, sau cu majoritate simpla?
2. modificarea care vizeaza micsorarea numarului de membri ai comitetului executiv si componenta nominala a acestuia, in ipoteza prezentata mai sus, trebuie sau nu inregistrata la judecatorie?


Din articolul 8 din Legea nr. 230/2007 eu inteleg ca doar modificarile privind completarea / modificarea statutului si acordului de asociere se fac cu votul a cel putin 2/3 din membrii asociatiei de proprietari si trebuie inregistrate la judecatorie.

Prin urmare, cu titlu de exemplu,
- numirea unei alte persoane in functia de presedinte,
- micsoararea sau marirea numarului de membri ai comitetului executiv sau comisiei de cenzori,
- modificarea componentei nominale a acestora,
- modificarea mandatelor presedintelui, membrilor comitetului executiv ori a cenzorilor,
cat timp aceste informatii apar doar in cuprinsul procesului verbal de constituire, nu si in cuprinsul statutului / acordului de asociere, pot fi modificate cu majoritate simpla si nu trebuie inregistrate la judecatoria care a emis incheierea de dobandire a personalitatii juridice de catre asociatia de proprietari.

Astept opinii pe aceasta problema, mai ales din partea unor persoane care au intalnit situatii similare.
Buna ziua,

Un comitet executiv este format din 5 membri inca de la infiintarea Asociatiei de proprietari.
Numarul membrilor nu figureaza in statut sau in acordul de asociere, ci doar in procesul verbal de constituire.
Pentru modificarea numarului membrilor comitetului executiv de la 5 la 3 avem nevoie de acordul a cel putin 2/3 din numarul membrilor asociatiei sau de 50+1%?
Modificarea numarului membrilor comitetului executiv trebuie intregistrata la instanta de judecata sau nu?

Cu multumiri,
La data de 01.05.2015 a fost convocata Adunarea Generala a Proprietarilor in scopul alegerii Presedintelui Asociatiei, adunarea urmand a avea loc pe data de 07.05.2015, ora 19:00.

La data de 02.05.2015 a fost postat la avizier un afis prin care se reconvoca Adunarea Genereala, cu aceeasi ordine de zi, tot pentru data de 07.05.2015, ora 19:30, prin urmare, la numai jumatate de ora dupa prima convocare.

La Adunarea de la ora 19:00 nu s-a intrunit cvorumul, motiv pentru care hotararea a fost luata cu votul majoritatii celor prezenti la ora 19:30.

Aceasta hotarare a fost atacata in instanta de catre unul dintre proprietarii prezenti la ambele adunari, care a votat si care nu si-a exprimat la acel moment pozitia cu privire la presupusa nelegalitate a convocarii / reconvocarii adunarii.

Din punctul meu de vedere nu au fost incalcate prevederile Legii 230/2007
- asa cum au mentionat si cativa colegi in postarile anterioare, Legea 230/2007 prevede doar o limita maxima in care poate avea loc Adunarea Generala Reconvocata
- Legea 230/2007 nu interzice expres convocarea si reconvocarea simultana a Adunarii Generale a Proprietarilor
- Simultana convocare si reconvocare a adunarii poate avea numeroase avantaje: reducere de costuri, economie de timp si fluidizarea sistemului decizional.


Buna ziua,

Poate avea loc Adunarea Generala Extraordinara reconvocata la numai o ora dupa prima convocare, daca proprietarii au fost instiitati simultan cu privire la ora primei convocari si cu privire la ora reconvocarii?
Va multumesc frumos pentru raspuns.

Executarea silita se face intr-adevar de un executor judecatoresc.
Ceea ce am mentionat este ca cererea de executare silita a fost inregistrata pe rolul acelui executor de catre consultanti juridici din Departamentul executari silite al IFN-ului. Prin urmare, de niste persoane care au pregatire teoretica si practica in domeniul executorilor silite, motiv pentru care nu cred ca se justifica acea suma de 200 lei + TVA pretinsa de executor pentru consultanta acordata creditorului cu privire la deschiderea dosarului de executare silita.
Buna ziua,

Am primit de la executor o incheiere de stabilire a urmatoarelor cheltuieli de executare:
- onorariu de avocat - 10% din valoarea creantei de recuperat
- consultanta creditor privind deschiderea dosarului de executare - 200 lei+TVA
- copii xerox - 150 lei+TVA
- comunicare acte - 200 lei+TVA
- redactare si emitere acte si documente in procedura executarii silite - 620 lei+TVA.

1. Avand in vedere ca cererea de executare silita a fost depusa de un IFN prin departamentului sau de executari silite considerati onorariul de consultanta privind deschiderea dosarului de executare - 200 lei + TVA - ca fiind justificat?

2. Onorariul de redactare si emitere acte si documente in procedura executarii silite - 620 lei+TVA - vi se pare justificat?
Redactarea si emiterea actelor in cadrul executarii siite este, din punctul meu de vedere, inclusa in onorariul executorului de 10% din valoarea creantei de recuperat.

3. Fiind vorba de prima incheiere de stabilire a cheltuielilor mi se pot solicita 150 lei +TVA pentru copii xerox si 200 lei + TVA comunicare acte, cat timp la dosar nu se afla niste inscrisuri justificative ale acestor cheltuieli?
Nu ar trebui executorul sa se pronunte prin incheiere doar asupra unor cheltuieli efective?
In viziunea mea, spre exemplu in cazul cheltuielilor de comunicare a adreselor de poprire, executorul solicita un avans creditorului, transmite prin posta catre banci adresele de poprire, si cand are toate chitantele care atesta sumele platite cu titlul de cheltuieli postale emite incheierea de stabilire a acestor cheltuieli in sarcina debitorului. Este corecta ratiunea mea?

Astept opiniile dumnevoastra pe aceaste probleme.
Va multumesc
Buna seara,

Intentionez sa introduc o ordonanta de plata si o cerere de instituire a unui sechestru asigurator pe o cladire aflata in proprietatea unui debitor.
Am observat ca asupra imobilului respectiv mai exista un sechestru asigurator instituit de DNA.
Pe rolul instantelor mai sunt cateva actiuni introduse de alti creditori chirografari si salariati ai debitorului meu.

Sper ca ma puteti ajuta cu urmatoarele informatii:
1. daca obtin titlu executoriu impotriva debitorului pot executa imobilul chiar daca si DNA are sechestru asigurator asupra lui, sau trebuie sa astept pana se finalizeaza procesul penal?
2. Ce avantaje mi-ar oferi sechestrul asigurator impotriva celorlalti creditori (chirografari si salariati) ai debitorului meu?

Va multumesc!
Buna ziua,

Puteti sa ma lamuriti, va rog, daca executorul poate solicita debitorului informatii scrise conform art. 627 alin. 2 c.p.civ. (referitor la bunurile si veniturile pe care le are) anterior momentului pronuntarii instantei de judecata cu privire la cererea de incuviintare a executarii silite?

Speta este urmatoarea: debitorea primeste o adresa de la executor prin care i se cere sa se prezinte la sediul sau pentru a da o declaratie cu privire la bunurile si veniturile pe care le are intrucat banca a solicitat executarea sa silita pentru suma de 4000 lei, in temeiul a doua contracte de credit pentru nevoie personale pe care nu le-a mai putut achita.

Precizez ca momentan debitoarea este in concediu de crestere a copilului (de 7 luni), si cu exceptia indemnizatiei de crestere a copilului si a alocatiei nu are niciun alt venit. Nu este casatorita, iar tatal copilului rar contribuie cu cele necesare unui bebelus. Debitoarea are insa in proprietate o garsoniera mobilata.

Ce apreciati ca ar putea face debitoarea intr-o astfel de situatie pentru a evita sa se trezeasca in strada impreuna cu un copil de numai 7 luni de zile?

Doreste sa isi asume un angajament de plata pe o perioada de cca 2 ani. Ar trebui sa se adreseze executorului sau bancii in acest sens? Apreciati ca extsa vreo sansa ca debitul sa poata fi achitat intr-un termen de 2 ani?

Va multumesc.
Buna dimineata!

Pentru ca in Romania nimic nu ma mai mira si daca ai bani sau relatii totul este posibil, va prezint urmatoarea situatie de fapt: vecinul meu a construit fara aprobarea niciunui alt vecin un ditamai restaurantul la etajul al doilea al vilei sale. In afara de restul inconvenintelor provocate de ditamai magaoiaia care a rasarit in numai cateva zile langa noi, tin sa precizez ca zgomotul provocat de orghestra sau sistemul audio ce rage in fiecare noapte pana la 3-4 dimineata este pur si simplu exasperant. Facand greseala sa sunam la politie in repetate randuri (mentionez ca domnii inspectori fie nu se prezentau avand in vedere pilele pe care vecinul probabil le are in politie, fie se prezentau dar nu luau nicio atitudine avand in vedere mesele copioase pe care vecinul le ofera sau sacosele de carne si alte bunatati pe care le indesa in porbagajele lor atunci cand se oboseau sa vina) au inceput sa curga o serie de procese-verbale prin care eu si parintii mei suntem amendati in baza art. 3 pct 11, probabil pentru tupeul nostru exarcerbat de a solicita autoritatilor sa ia masuri pentru ca noi sa putem dormi noaptea in propria noastra casa.

Precizez ca in procesele verbale sunt mentionate datele noastre din buletin desi noi nu am prezentat cartea de identiate (ma gandesc ca au fost cu usurinta copiate din reclamatiile pe care le-am depus la politie in momentul in care acelasi vecin ne-a distrus gardul si portile - apropo...nici atunci nu s-a luat nicio masura impotriva lui), este indicat un martor care habar nu avem de unde a rasarit, se precizeaza ca am refuzat sa semnam aceste procese-verbale in pofida faptului ca nu ne-a fost adusa la cunoastinta intocmirea lor (pur si simplu postasul ne-a inmanat marea minunatie).

Tin sa invederez faptul ca tatal meu a fost chemat la inspectoratul de politie unde i s-a pus in vedere in mod expres sa nu il mai deranjam noi pe vecinu' si clientii restaurantului desi mentionez inca o data ca nu putem dormi noaptea in propria casa. Mai mult decat atat au fost situatii in care am sunat la politie si dupa ce ne indicam numele sau locatia ni se inchidea telefonul si daca sunam de la acelasi numar nici ca ni se mai raspundea.

Am rugamintea daca imi puteti spune ce masuri putem lua impotriva acestor procese verbale care din punct de vedere al formei sunt corect intocmite, dar din punct de vedere al faptelor constatate sunt niste aberatii totale! As aprecia indicarea unui model de plangere si a unor texte de lege in masura in care mi le puteti oferi, precum si un sfat privind aceasta situatie. Avem oare vreun castig de cauza avand in vedere faptele prezentate sau ne sfatuiti sa platim amenzile fiind vorba doar de o pierdere de timp?

Este de neconceput ca am ajuns sa fim tratati de institutiile statului ca niste gunoaie.