Divortat, cu 2 copii minori,care sant la fosta sotie iar eu platesc pensie alimentara.Avem o casa , iar eu doresc sa cedez partea mea in favoarea copiilor, deci astfel incat ei sa beneficieze cu adevarat de partea cedata, chiar daca fosta sotie se recasatoreste sau vinde casa.Ce variante am pentru a face asta ?
Buna seara.
In 2008 m-am casatorit in Romania.In 2014 am divortat, de comun acord, fara copii , in Franta.Nu am depus actele la ambasada pentru recunoastere divortului in Romania. Acum am revenit definitiv in tara si as dori sa depun documentele pentru recunoasterea divortului. Va rog sa-mi spuneti unde trebuie sa depun documentele si care sant pasii de urmat.Divortul a fost facut in fata unui judecator, in Franta. Multumesc
Buna ziua.
In Noiembrie 2016 urmeaza sa-mi depun dosarul pentru obtierea pensiei pentru limita de varsta. Am solicitat, recent, si am primit de la fostii angajatori Adeverinte, dar una dintre ele nu are la baza statele de plata din arhive, ci are „la baza declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat”, iar alta este incompleta, ca in exemplul de mai jos, pentru care formulasem solicitarea astfel:
„...vă rog să-mi eliberați o adeverință din care să rezulte salariile brute lunare individuale/veniturile lunare brute sau, după caz, veniturile lunare asigurate, respectiv nu doar salariul tarifar sau de încadrare, sporul de vechime în muncă și sporurile cu caracter permanent, ci toate sporurile și adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă, pentru perioada 15 septembrie 1986 – 01 februarie 2002, în care am fost încadrată....
De asemenea, vă rog să menționați în adeverință dacă pentru câștigurile realizate, în perioada susmenționată, întreprinderea a calculat și virat CAS și a reținut și virat pensie suplimentară....
Adeverința pe care v-o solicit îmi este necesară la Casa Județeană de Pensii ... pentru stabilirea drepturilor la pensie pentru limită de vârstă...”
Pentru solicitarea de mai sus am primit 2 documente:
Doc.1) o adresa prin care mi se comunica: „- s-a eliberat adeverinta nr..../2016, cu castigurile realizare in perioada septembrie 1986-decembrie 1989; - pentru perioada ianuarie 1990-aprilie 2001: adeverinta privind veniturile din aceasta perioada urmeaza sa fie eliberata ulterior, statele de plata din aceasta perioada au fost predate unei firme de arhivare pentru compactarea si scanarea lor”
Doc. 2) o Adeverinta, din care citez:
„Conform evidentelor din arhiva noastra... a fost angajata la societatea noastra... in perioada: 15.09.1986-31.12.1989 in functia... In aceasta perioada susnumita , figureaza in statele de plata a salariilor, dupa cum urmeaza:...”
si in continuare este prezentat un tabel care are, pe 8 coloane, informatii lunare despre: Perioada, Salar de incadrare, Salar realizat in acord, Spor vechime, Indemniz. CO, TOTAL, Garantii, Pensie suplim. 3%.
Dupa tabel se precizeaza ca: „ Mentionam ca societatea a virat pentru perioada in care a fost angajata societatii toate contributiile catre stat”.
Intrebari:
1. Ce demersuri sa fac pentru a obliga angajatorul sa-mi elibereze adeverinta completa, pentru toata perioada in care am lucrat la el, fara sa astept finalizarea arhivarii?
2. In loc de rubrica denumita TOTAL (in tabel), nu trebuia sa fie explicitata denumirea clara, fie salariul brut/net/asigurat etc., conform solicitarii din cerere?
3. Casa de Pensii va accepta ca valabila precizarea ca s-au virat „toate contributiile catre stat” sau ar fi trebuit ca mentiunea sa se refere stict la ceea ce o intereseaza, adica daca „întreprinderea a calculat și virat CAS”, asa cum am solicitat in cerere?
Imi cer scuze, dar in mesajul postat mai sus, intre primele ghilimele este vorba despre art. 9 al 2 Leg.1/ 70.
Citatul corect este: „Intrat in concediu fara retributie pt. crestere copil art. 9 al 2 Leg.1/ 70”
Buna ziua.
In Carnetul de munca exista mentiunea: „Intrat in concediu fara retributie pt. crestere copil art. 9 al k Leg.1/ 70” in data de 21.10.1985, apoi, in randul urmator, exista mentiunea: „Terminat concediu fara retributie” in data de 13.09.1986.
Intrebare:
1) In perioada „21.10.1985 – 13.09.1986” de "concediu fara retributie" (10 luni si 25 zile) am avut "contractul de munca suspendat"?
2) In Carnetul de munca nu exista acesta mentiune; sa inteleg ca a existat vreo prevedere legala prin care se subintelegea "suspendarea"?
Incerc sa aflu daca perioada respectiva se considera vechime in munca utila pentru stabilirea pensiei.
Buna ziua.
Am lucrat la o societate, in Atelierul de constructii si proiectare. Noi aveam gradatie in plus de restul intreprinderii deoarece apartinea de institutul de proiectare energetica. Este vorba de perioada 1987-2002.
In Carnetul de munca nu apare nici o mentiune in acest sens.
As dori sa stiu unde pot gasi informatii despre aceste gradatii/sporuri acordate inginerilor proiectanti? Ma intereseaza pentru dosarul de pensionare.
Multumesc anticipat.
Este curios ca, pentru calcularea celor 2 feluri de vechimi s-au aplicat „2 unitati de masura”:
I) pentru Carnetul de munca s-au calculat cele 2 vechimi ca procent din salariul de baza (care aici coincide cu „salariul acordat” 195095);
II) pe fluturas s-au calculat cele 2 vechimi ca procent din „salariul cf. ore”:
186613*15% = 27992,
186613* 2% = 3732
Apoi curiozitatea se extinde, pentru ca aceste valori pentru vechimi de pe fluturas se insumeaza cu „salariul acordat” si „Premiul acordat”, si se obtine „Total brut”
195095+27992+3732+5300=232119 (observ ca este fara „Alte sume imp.”).
La prima vedere pare un avantaj pentru mine ceea ce este consemnat in Carnetul de munca comparativ cu fluturasul.
Totusi curiozitatile mele si sumele care apar in fluturas ma determina si motiveaza sa solicit o adeverinta cu toate sporurile. (Nu stiu ce era scris in statul de plata.)
Va multumesc pentru timpul acordat si pentru raspunsuri/sugestii.
Am incercat sa fac diverse calcule folosind valorile trecute in fluturas in primele 6 randuri, reproduse mai jos, dar nu am obtinut nici un rezultat cu valoarea 228261 de la numaratorul presupusei fractii 228 261/195095 (nu exista linie de fractie nicaieri in Carnetul de munca!):
r1) Salar cf. ore ............. ................ 176.00 .. 186613
r2) Salar acordat ........... ............... ............... 195095
r3) Vech. in munca ....... 15.0% ...... 176.00 .... 27992
r4) Vech. in (societate) .. .2.0% ...... 176.00 ...... 3732
r5) Alte sume imp. ........ ................. .................. 5600
r6) Premiu acordat ........ ................ .................. 5300
r7) Total brut ................. ............... ............... 232119
r8) Pensie supl. ............. 3.0% ..... .................... 6848
r9) Aj. somaj .................. 1.0% ...... ................... 2283
r10) Impozit .................... ............... ................. 57562
apoi urmeaza inca 6 randuri (r11- r16) cu sumele incasate de mine
(pt: avans, premiu, C.A.R., sindicat, popr. viram., rest de plata),
in total: 165426.
In aceste conditii sunt nevoita sa solicit o adeverinta de la angajator.
Multumesc anticipat pentru eventualele completari.
Buna ziua.
Sunt in perioada pregatirii dosarului pentru Pensie la limita de varsta.
Am niste neclaritatati si doresc sa le inteleg cu ajutorul acestei discutii.
1. Pe „fluturasul” primit de la societatea la care eram angajata,
in martie 1994 este mentionat
salar de baza: 195095 orar: 1060.30
Total brut ................. 232119
2. In Carnetul de munca, pentru perioada 01.01.1994 - 01.04.1994,
(careia ii apartine "fluturasul"), pe coloana Retributia tarifara lunara sunt completate doar 2 valori, nedefinite: 228261 si 195095.
3. a) Ce reprezinta valoarea 228 261 mentionata in Carnetul de munca dar care nu apare si pe "fluturas"?
b) Daca ar reprezenta „salariul brut” , de ce este mai mica si nu este identica cu valoarea mentionata in „fluturas” la „total brut”: 232119?
c) Ce demersuri am de facut?
Va multumesc pentru raspuns si promptitudinea dumneavoastra.
Daca ati putea sa imi dati si o baza legala in ce priveste obligatia asociatiei de a colabora,ar fi minunat