avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 808 soluții astăzi
Forum Activitate douasunu

Activitate douasunu

Am comandat o geantă din piele la un domn de pe internet.
A fost foarte comunicativ, mi-a trimis poze din timpul confecționării.
Mi-a trimis geanta prin colet simplu fără să-mi ceară un ban înainte sau ramburs.
După primirea produsului i-am virat suma de 750 lei în cont.
După vreo lună l-am întrebat dacă îmi poate lărgi geanta, a fost de acord, s-a apucat de lucru, mi-a trimis poze din timpul modificării și la un moment dat nu a mai răspuns deloc.
Am sunat, am scris politicos, nimic. El este online și pe Whatsapp și pe Facebook, postează într-o veselie pe diverse grupuri însă mie nu-mi mai răspunde.
Sunt și fără geantă și cu banii dați...
Ce e de făcut?
Mulțumesc frumos!
Despre restrângerea de activitate găsiți în metodologia restrângerii de activitate.
Ordinul 5132/10.09.2009 (Prevederi metodologice privind organizarea si desfăsurarea activitătilor specifice functiei de diriginte) a fost elaborat în baza: a) Legii învățământului 84/1995 (în prezent abrogrată deoarece există Legea educației naționale 1/2011); b) legea 128/1997 (abrogată).

Mai este valabil acest ordin? Dacă da de ce? Dacă nu, de ce?
Cum pot verifica acest lucru?

Vă mulțumesc!
Bună ziua!
Se poate schimba destinația unei clădiri construite cu fonduri europene?
Exemplu concret: o clădire pentru after school poate fi folosită ca și clădire pentru a desfășura orele obișnuite de curs? (neexistând doritori de after school)

E adevărată regula ”5 ani, clădirea trebuie folosită în scopul pentru care s-a construit și abia după 5 ani i se poate schimba destinația folosirii”?

Vă mulțumesc!
Aștept în continuare un răspuns. Mulțumesc.
Bună ziua!
La sat, între casele a doi vecini există un drum public (12 m lățime). Fiindcă drumul nu mai se folosea, Primăria a tolerat ca acei doi vecini să-și împartă în mod egal acel drum (6 m fiecare). Timp de 30 ani totul a fost în regulă, vecinii s-au folosit de drum în sensul că l-au îngrădit, și și-au construit anexe pe el. Nu a fost absolut nicio problemă cu absolut nimeni.

În momentul când a apărut și a treia persoană care a solicitat Primăriei ca acea bucată de drum să se împartă la 3 persoane (pe motiv că drumul se oprește în fața grădinii lui, iar din cauză că vecinii nu-i mai dau voie să intre prin curțile lor ca el să meargă spre grădina lui) lucrurile au fost ”rezolvate” de către Primar și Viceprimar în felul următor: au întocmit un proces-verbal de predare-primire care zice așa:

”.. între Primăria comunei.... și Vecinul 1, Vecinul 2 și Vecinul 3 cu ocazia predării respectiv primirii unei suprafețe de servitute după cum urmează: Vecinul 1: 3,5 m front stradal; Vecinul 2: 3,5 m front stradal, Vecinul 3 5 m front stradal. Prezentul drum se va folosi de către persoanele menționate, cu obligația de-a întreține și menține curățenia amplasamentului.”
Primarul menționa că ar trebui să ne înțelegem pentru că dacă se face o reclamație nu-știu-unde va trebui să vină cu buldozerul și să dărâme toată îngrădirea și construcțiile și nimeni nu va mai avea nimic.

Acesta este tot conținutul procesului, semnat de către toți cei trei vecini.
Întrebările mele sunt:
- este acest proces-verbal întocmit legal din moment ce pe el nu se specifică nicio bază legală în care s-a făcut acea împărțire?
- poate Primarul pur și simplu să ia această hotărâre?
- dacă tot ce s-a făcut mai sus este perfect legal iar unul dintre vecini refuză totuși împărțirea făcută conform procesului-verbal, riscă acesta să fie amendat de către Primărie pe motiv că s-a folosit atâția ani de acel drum fără să plătească o taxă, sau să fie amendat că are construcții pe acel drum?

Vă mulțumesc.
În fișa postului pe care a primit-o cunoștința mea, cadru didactic în învățământul preuniversitar, scria printre altele și:

”Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu sau îndeplinirea în alt mod necorespunzător, atrage după sine diminuarea calificativului și/sau sancționarea disciplinară, conform prevederilor legii.
Tăieri salariale de 10% pentru nerespectarea fișei postului.
Întârzieri de la serviciu 2% tăieri salariale, și absența de la lucru 5% pe zi tăieri salariale”


Conform Codului Muncii, diminuările salariale pot fi de până la 15% pentru abateri disciplinare, pe cel mult 3 luni, după care se recalculează. Dacă e corectă informația cu maxim 15%, înseamnă că nu e posibil ca un o persoană care absentează nemotivat 4 zile, să ”primească” 20% tăieri salariale. Ca să nu mai spunem de o prevedere legală referitoare la absențe nemotivate pe x zile finalizate cu încheierea contractului de muncă. (Așa mi s-a spus)

Căutând ”fișa postului” pe Google. Câteva rezultate mi-au indicat că fișa postului a fost întocmită pe anul școlar precedent (2011-2012) conform ”ORDIN nr. 6.143 din 1 noiembrie 2011 privind aprobarea Metodologiei de evaluare anuala a activitatii personalului didactic si didactic auxiliar - EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 824 din 22 noiembrie 2011”

N-am știut cum să verific dacă acel ordin mai e valabil, sau nu. Sau să-nțeleg că trebuie să mai apară un Ordin pentru acest an școlar (2012-2013)?

Vă mulțumesc pentru răspunsuri, și vă cer scuze dacă n-am postat unde și cum trebuie.
Nu sunt moștenitorul. Moștenitorul este soția decedatului (a făcut și succesiune).
Ratele respective nu erau la bancă. Apăreau pe factură (este vorba despre un receiver TV).
În baza certificatului de deces am reziliat contractul unei rude de gradul II cu o firmă de telefonie, internet, tv.
După o lună de zile, pe adresa defunctului a venit o factură în care este precizată o sumă care reprezintă ratelele neplătite ale unui echipament ce s-a achiziționat în rate. Mi s-a spus că dacă nu plătesc acea sumă, firma de Recuperări mă va căuta și mă va obliga să plătesc.

Este adevărat? Dacă da, în ce condiții, având în vedere că nu eu sunt titularul contractului.
În urma succesiunii am devenit proprietarul unui hectar de pământ căruia i-am găsit și proprietar pentru o sumă rezonabilă. Notara a omis să-mi spună că trebuie să declar la Primărie faptul că eu sunt noul proprietar în baza actelor obținute în urma succesiunii. După 30 zile am primit prin plic de la Primărie o amendă în valoare de 60 lei că am depășit termenul legal de a anunța Primăria că eu sunt noul proprietar al acelui teren.

N-aveam de ce să nu anunț Primăria dacă aș fi știut.
N-aveam cum să uit să fac acest lucru DACÃ aș fi știut. Aveam totuși 30 de zile la dispoziție.
Pe hârtia cu amenda respectivă scrie că se poate face contestație, dar aș avea șanse să mi se anuleze pe motiv că nu am fost informat că trebuie să fac acel lucru? Chiar nu am știut...
Mulțumesc.