avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 410 soluții astăzi
Forum Activitate RusRIM

Activitate RusRIM

Răspuns la discuția Vanzare masina succesiune
Buna ziua,

Inca nu am primit un raspuns clar. In momentul de fata contractul de vanzare cumparare a fost avizat de administratia mea financiara, urmand ca noul proprietar sa inregistreze vehiculul pe rolul lui fiscal azi.

Ce probleme pot aparea? Nu imi este in nici un fel clar...
Răspuns la discuția Vanzare masina succesiune
Va multumesc pentru raspuns, in dimineata realizarii contractului, am fost la Politie, am explicat speta, nu s-au uitat pe acte dar mi-au spus ca nu este nici un fel de problema.

In plus art. 11 paragraful 4/4 din codul rutier prevede transferuri succesive de proprietate, din ceea ce inteleg eu, ultimul cumparator in aceste 90 de zile este obligat sa o inmatriculeze pe numele sau, iar cele 90 de zile curg de la primul transfer de proprietate. Va rog coretati-ma daca am gresit.

(44) În cazul în care până la transcriere intervin transmiteri succesive ale dreptului de proprietate asupra
vehiculului, termenul prevăzut la alin. (4) curge de la data primei transmiteri a dreptului de proprietate.
Am obtinut o masina (foarte veche) in urma unei succesiuni (unic mostenitor). Masina este inmatriculata pe numele persoanei decedate si are taxele si ITP la zi. Am transcris masina pe rolul meu fiscal (a doua zi dupa iesirea succesiunii) si am vandut masina unei alte persoane (a treia zi dupa iesirea succesiunii). Masina a fost vanduta fara a o mai inmatricula pe numele meu la Politie.

M-am dus la Politie si in baza contractului de vanzare cumparare am solicitat o dovada de instrainare. Mi-au spus ca nu pot sa imi dea asa ceva, si ca eu de fapt trebuie sa inmatriculez masina pe numele meu in 90 de zile.

Unde s-a procedat gresit?
Va multumesc pentru raspuns, dar marturisesc ca tot nu am inteles . Ce inseamna cont de trezorerie unic 55.03 ? Eu stiu sa scriu ordine de plata catre furnizori sau autoritati care imi pun la dispozitie contul lor IBAN in care sa virez sumele datorate.
La beneficiar scriu de ex Consiliul Local al XXX, la contul beneficiarului scriu un cont IBAN care in cazul inst. de stat este deschis la trezorerie ( pe pozitia bancii- TREZ), in rubrica de explicatii plata scriu de ex impozit venit 2018. Imi salvez plata si daca este vreo problema pot demonstra ca mi-am achitat datoria
Imi spuneti ca exista o reglementare in vigoare de 5 luni si ca in aceste conditii singura modalitate de a afla un numar corect de cont este sa ma deplasez eu sau o terta persoana la sediul ANAF, sa intreb si sa notez cu creionul un numar de cont dictat de un functionar plictisit , apoi sa ma rog la sfantul ANAF sa primeasca banii virati in orb in trezoreria statului si astfel sa nu ajung pe lista celor ce nu si-au achitat datoriile .........etc, etc.
Eu am inteles de la domnul ministru ca urmeaza sa beneficiem de un sistem modern de declarare si plata a impozitelor si taxelor care sa ne usureze sarcina , insa constat ca nu numai eu, ci si multe alte persoane sunt debusolate si speriate de modul arogant in care se aduc schimbari fara a se pune la disopzitia contribuabilului consultanta necesara.... Un alt mod de eliminare din sistem a persoanelor in varsta, mai greu adaptabile ???
Revin la problema mea
Stie cineva cum pot gasi macar o lista oficiala a acestor conturi , pe localitati, daca asa sunt organizate lucrurile,?
Sau poate imi da cineva informatia pentru Bucuresti, sector 1( cum arata un OP pt. acest sector)
Va rog, daca puteti sa ma ajutati cu o informatie . Va multumesc
Buna ziua,
Doresc sa platesc impoziul pe venitul din inchiriere, pentru anul 2018, asa cum a fost el calculat la depunerea declaratiei unice pana la 15 dec 2018, astfel incat sa profit de deducerea respectiva. Pana acum imi venea o decizie in care erau inscrise sumele datorate, termenele de plata dar si contul de trezorerie in care sa fac plata. Mai mult, puteam folosi aplicatia ghiseul.ro pentru plata on-line, astfel incat era eliminat riscul de a gresi numarul contului si/sau suma achitata.
Am incercat sa aflu contul IBAN sunand la numarul de telefon pentru asistenta contribuabili pus la dispozitie de ANAF. Spre surpriza mea am intrat foarte repede in contact cu un specialist caruia i-am pus aceasta intrebare, explicand ca sunt o persoana in varsta, greu deplasabila, dar inca lucida care doreste sa faca plata on-line ( din fotoliu). Specialistul ANAF mi-a citit, foarte amabil, ordinul anaf 2936/2018
Va rog mult sa ma ajutati deoarece, ori datorita varstei ori datorita legislatiei, incep sa devin un contribuabil confuz si inspaimantat in relatia cu autoritatile care se jura ca ne sprijina.
Intrebarea mea este
Pot plati utilizand o aplicatie tip home-bank ?
Daca da,
Care este contul IBAN sau unde pot gasi aceasta informatie ?
Va multumesc pentru raspuns. Totusi nu inteleg ce acte doveditoare trebuie sa depun pentru a renunta la dreptul de trecere si de unde obtin aceste acte.
Buna ziua,
Sunt proprietarul unui imobil care este fond dominant , avand drept de trecere prin curtea si hallul imobilului alaturat, fondul aservit. Acest drept este inscris in cartea funciara dar practic eu nu mai exercit dreptul de trecere deoarece am dobandit acces direct la imobilul meu.
Atata vreme cat am trecut prin curtea si hall-ul vecinilor, am platit o cota parte din cheltuielile imobilului aservit ( intretinere gradina, lift, curatenie parti comune, lumina, apa....). Am anuntat ca nu mai uzez de dreptul meu de acces si am solicitat sa nu imi mai fie perceputa aceasta cota, dar repezentantul imobilului vecin ( aservit ) imi cere sa fac mai intai demersurile de radiere a dreptului de servitute din CF. spunand ca ei nu au cum sa verifice daca mai trec sau nu prin imobilul lor si ca atata vreme cat am acest drept legal eu pot, daca vreau , sa-mi exercit dreptul.
Este legal sa-mi ceara in continuare bani pentru cheltuielile comune doar pentru faptul ca exista consemnat acest drept de trecere in cartea funciara ?
Va rog mult sa-mi dati un sfat, caci nu stiu cum sa procedez sa fie legal.
Trebuie si daca da, cum procedez sa fac modificarea in cartea funciara ?
Nu sunt sigur ca am selectat forumul corect.

Va multumesc pentru ajutor
Va multumesc mult pentru analiza dumneavoastra si, implicit, pentru ajutorul acordat. Aveti dreptate, voi mai petrece niste nopti albe pentru a ma decide.
Cu respect, rusrim

Nicoleta Cristina Romascanu a scris:

Întrebarea ar fi: oare știți ce faceți?
Fiindcă eu nu prea înțeleg ... mișcarea. Aparent există un motiv: cel creionat mai sus de dvs. Însă, pe acesta l-aș vedea rezolvat altfel: mai simplu și mai ieftin - bunăoară cu o procură de administrare. În vreme ce, pentru ceea ce vreți să faceți văd un risc în viitor. Dacă l-ați cântărit și vi-l asumați, este una... Dacă nu-l vedeți ori îl ignorați, este cu totul altceva. Depinde și de relațiile dintre părți.

Buna seara,
Multumesc pentru toate raspunsurile primite.
Nu ignor riscurile, incerc sa rezolv o problema de familie, legal si cu costuri cat mai mici.
Mama mea nu mai este tanara. De aceea m-am gandit ca, atunci cand nu va mai putea lucra, o parte din banii ce ii vor fi necesari pentru completarea veniturilor ar putea proveni din vanzarea terenului. Terenul este o mostenire de la tatal nostru comun, iar mama a muncit si munceste mult pe acest teren. si in opinia noastra este indreptatita sa se bucure de o parte din el.
Am convenit cu sora mea ca, atunci cand mama nu va mai vrea, sau nu va mai putea lucra, vom vinde terenul si fiecare va face ce doreste cu banii obtinuti din vanzare.
Cu scopul evitarii unor discutii si tensiuni intre mine si unii membrii ai familiei pe care urmeaza sa mi-o intemeiez, (care nu prea inteleg nevoile varstnicilor din Romania), doresc sa fac toate demersurile inainte de casatoria mea.
Din raspunsul dumneavoastra am inteles ca nu trebuie sa dezmembram terenul ( adica nu mai este nevoie de cadastru si intabulare pentru 2 loturi separate) si ca practic trebuie mers la notariat pentru actul de donatie, corect ?
Trebuie sa ne prezentam toti trei ?
Imi cer scuze, dar incerc sa gasesc cea mai ieftina varianta.

Cu stima
Buna ziua,
Impreuna cu sora mea vitrega dupa tata detin ( cu titlu de proprietate) un teren, in cote ideale 50%-50%. Terenul are cadastru si este intabulat in CF pe numele nostru. Deoarece mama mea se ocupa singura de amninistrarea terenului si tinand cont ca eu sunt plecat din tara, am decis impreuna cu sora mea sa-i dau mamei cota mea de 50% din teren. Pentru a minimza costurile si a pastra valoarea terenului dorim sa nu dezmembram proprietatea in vederea unui partaj. Din cate am citit , in astfel de situatii trebuie sa se identifice fizic suprafata care se transfera.
Intrebarea mea este : daca nu pot sa-i donez mamei cota mea , cu acordul surorii mele, fara a mai iesi din indiviziune ?
Va multumesc