avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 289 soluții astăzi
Forum Activitate MCM1

Activitate MCM1

Bună ziua,
Lucrez într-o instituție publică și în urmă cu un an am adus la cunoștința autorităților (a Parchetului Județean) o serie de infracțiuni comise de managerul instituției. Mi-a fost luată o declarație de către Poliția Economică și s-a constituit un dosar de cercetare penală. Ulterior, domnul procuror de caz a disjuns dosarul și pentru ceea ce intra în atribuțiile Parchetului Județean s-a clasat cauza, iar pentru infracțiunea prevăzută la art. 301 alin. 1 Cod Penal - favorizarea persoanei dosarul disjuns a fost trimis către Parchetul Municipal unde a stat un an de zile. Ieri am primit o citație din partea Poliției Economice din alt județ, județ-ul unde ex-managerul (între timp managerul respectiv a demisionat) are adresa, dar evident că nu mai locuiește acolo. Întrebarea mea este: această nouă cercetare intră în jurisdicția Poliției Economice din alt județ dat fiind faptul că infracțiunea comisă de ex-managerul respectiv este o infracțiune în legătură cu serviciul și în mod normal, consider eu, ar fi trebuit ca dosarul să fie instrumentat de Poliția Economică + Parchetul din județul unde se află sediul instituției? Suplimentar aș dori să întreb, la ce riscuri mă supun în situația în care nu mă prezint la audiere?
Mulțumesc frumos.
Lucrez într-o instituție publică de cultură (teatru) și avem la comp. tehnic-scenă două posturi vacante de sonorizator. Conducerea executivă a instituției (managerul) nu dorește să scoată niciun post la concurs sau să angajeze pe durată determinată cf. prevederilor art. 13 alin3 din OG 21/2007, în schimb încheie un contract de prestări servicii cu un actor ca să facă sonorizarea. Aș dori să știu dacă acest lucru este legal sau nu. Mulțumesc anticipat.
Bună seara,
Sunt reprezentantul salariaților din cadrul unei instituții publice (sub 30 de angajați) și cu permisiunea domniilor voastre aș dori să întreb dacă este legal ca un manager care dorește funcționarea instituției la niște parametri mai ridicați d.p.d.v. financiar față de bugetul alocat de către ordonatorul principal de credite - Consiliu Județean - poate recurge la utilizarea fondului de salarii și deopotrivă poate solicita membrilor Consiliului de Administrație să adopte un document prin care se garantează salariul personalului angajat doar pe 7 luni, suma de bani, corespunzătoare celor 5 luni rămase urmând să fie "transferată" și utilizată la plata colaboratorilor și a utilităților, afirmând totodată că la rectificarea bugetară din luna august se vor da în mod sigur bani care să acopere deficitul. Personal consider că acest lucru este ilegal și că se încadrează la art. 307 Cod Penal - Deturnarea fondurilor. Mulțumesc anticipat.
Bună dimineața,
Îmi desfășor activitatea într-o instituție publică de spectacole, în cadrul compartimentului Tehnic-Scenă, în funcția de regizor de scenă. În CIM locul de muncă la litera D. Locul de muncă, la punctul 1 se stipulează că "Activitatea se desfășoară la sediul angajatorului Teatrul "X". La punctul 2. "În lipsa unui loc de muncă fix salariatul va desfășura activitatea astfel:......", nu este precizat nimic. Acum, în OG 21/2007 (legea cu caracter special) cu modificările și completările ulterioare, în anul 2016, printre altele s-a introdus și art. 16^1 care la alin. 2 spune că pentru participarea la gale, turnee, festivaluri salariații pot fi plătiți în baza legii drepturilor de autor sau a unor contracte încheiate conform Codului Civil. La următoarele aliniate se detaliază modul cum se face plata, de către cine și faptul că această prestație în bani nu împietează asupra drepturilor salariale. În legătură cu aceste deplasări există 2 cutume, prima, pentru participarea la festivaluri instituția angajatoare (trimițătoare) încasează o anumită sumă de bani de la organizatorul festivalului, calculată în funcție de numărul personalul artistic (actorii), de de numărul personalul tehnic (începând cu regizorul de scenă, sonorizatori, electicieni, recuziter, costumier, mașiniști), dar și în funcție de cheltuielile ocazionate de deplasarea în sine (șofer+carburant). A doua cutumă se referă la deplasările în țară, la teatrele cu care există contracte de colaborare, în sensul că prestațiile artistice se fac în contrapartidă, fără încasare de bani. Fiecare instituție își vinde propriile bilete la spectacolul celeilalte și banii încasați se fac venit la bugetul instituției care a organizat spectacolul. Realizez faptul că managerul instituției nu poate fi obligat la întocmirea pentru personalul tehnic, care au statut de salariați și de contracte pe legea drepturilor de autor și a drepturilor conexe sau contracte întocmite în baza Codului Civil, tocmai datorită sintagmei folosite de legiuitor "pot fi plătiți", dar întrebarea mea este următoarea, dar managerul ne poate obliga pe noi să mergem în deplasări atât timp cât în CIM, așa cum am precizat mai sus, se indică în mod clar și fără echivoc că locul de muncă este sediul teatrului?
Mulțumesc frumos. :)
Lucrez într-o instituție publică de cultură și aș dori să știu dacă pentru o deplasare în interes de serviciu în afara țării cu microbuzul instituției pot primi atât diurnă internă, cât și diurnă externă, dat fiind faptul că pe teritoriul României călătoria cu microbuzul a durat 12 ore, singurele pauze pe durata transportului fiind cele făcute de șoferi conform legislației în vigoare.
Prevederile HG 1344/2007 sunt valabile si in cazul institutiilor publice care au doar personal contractual sau acestea se aplica strict doar in cazul institutiilor publice unde exista functionari publici?
Bună dimineața! Îmi desfășor activitatea într-o instituție publică ca și personal contractual din octombrie 2017. Din nefericire am constatat ulterior susținerii examenului că funcția pe care o îndeplinesc trebuie să fie conform celor stipulate în standardul ocupațional, ce ar trebui să-și producă efectele juridice încă din anul 2012, cu studii superioare, în schimb am fost angajat pe studii medii. Denumirea funcției este corectă conform statului de funcții, în schimb, codificarea COR, pentru a putea fi încadrat cu studii medii este de la altă funcție pe care instituția noastră nu o poate deține ca urmare a unei restricții stipulată într-o ordonanță dată de guvern. Întrebarea mea este, se poate cere pe cale administrativă modificarea funcției din statului de plată, implicit a organigramei sau cum ar trebui să procedez?
repet, este vorba de un post cu studii medii și în mod normal se cere copia Diplomei de Bacalaureat, dar aceasta fiind într-o stare destul de avansată de deteriorare nu doresc să o mai manipulez până la un copiator, ci să depun copia după Diploma de Licență. După mintea mea ar trebui să fie acceptată întrucât este o diplomă de nivel superior, celei de bacalaureat, dar vreau să știu din partea unui juris dacă pot întâmpina dificultăți d.p.d.v. legal. Originalele se aduc odată cu copiile pentru confruntare.