avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 925 soluții astăzi
Forum Activitate malihinv

Activitate malihinv

Buna ziua,
Pentru un teren intravilan din zona montana de ~3000 m2, categoria de folosinta: padure, este trecut in certificatul de urbanism ca in vederea construirii unei locuinte este nevoie de scoaterea din circuitul forestier inaintea procedurilor de autorizare a constructiei.
Va rog sa-mi transmiteti care sunt procedurile, cat ar dura si eventual o estimare a acestor costuri aproximative.
Va multumesc
Avand in vedere ca anul 2020 a fost un an de pandemie si cu restrictii, perioada de 2 ani nu se prelungeste ?
DEZBATERE SUCCESIUNE MOSTENIRE
Buna ziua,

In urma decesului tatalui meu, in anul 2018, am ramas ca mostenitori legali eu, fratele meu si mama noastra naturala. Dorim sa facem dezbaterea succesiunii si toate partile sunt de acord sa cedeze in favoarea mea succesiunea mostenirii care consta intr-un apartament cu 2 camere, la bloc. In continuare, in apartament, va locui mama indiferent de varianta de succesiune.Orientativ ma poate lamurii cineva cam care ar fi costurile dezbaterii succesiunii sau ce proceduri exista ca aceste cheltuieli sa fie cat mai reduse?

Va multumesc anticipat
Am fost amendat in 2014 pentru tulburarea linistii publice dar am facut
plangere impotriva procesului verbal de contraventie si se judeca in prezent.
Intre timp am primit o somatie de la administratia locala prin care sunt somat sa
platesc amenda.
Va rog sa ma ajutati in formularea unui raspuns corespunzator.


Va multumesc anticipat
Baiatul meu, in varsta de 20 ani, impreuna cu prietenii lui au fost
amendati de politia locala pe motiv ca tulburau linistea locuitorilor, fiind intr-un parc, la aprox. 30 m de un bloc, zona publica fecventata de multi locuitori chiar si in momentul amenzii, cantau acompaniati de o chitara clasica la un nivel de zgomot mai mic decat o cafenea aflata in apropiere, situata chiar la parterul blocului.

Amenda a fost emisa personal pentru fiecare membru al grupului pe baza art.2 aliniatul 25 din legea 61/1991

,, tulburarea, fara drept, a linistii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigate sau larma; "

avandu-se in vedere ,, gradul de pericol al faptei savarsite"

Am nevoie de o parere autorizata privind aceasta situatie deoarece mi se pare nefiresc sa nu poti, in zone publice, sa-ti exprimi sentimentele cantant muzica la un nivel de zgomot rezonabil( chiar mai mic decat zgomotul produs de o cafenea situata la parterul blocului locuit) si mai ales sa se considere un mare ,, pericol '' asupra locuitorilor aflati in zona.
Pe ce baza a considerat agentul politiei locale ca este un pericol mai mare grupul de tineri care cantau acompaniati de o chitara clasica decat zgomotul produs de cafeneaua situata la parterul blocului ?

Va rog sa ma ajutati in formularea unei intampinari privind netemeinicia procesului verbal


Va multumesc anticipat
Discuție Factura
Am depus actele pentru deschiderea unui PFA.
Va rog sa-mi transmiteti detalii privind facturarea.
Se pot intocmi facturi electronice, pe calculatorul meu sau trebuie comandat facturier la o tipografie?
Exista un program de facturat specializat, agreat de finante, sau pot personaliza modele existente ?


Va multumesc anticipat
Răspuns la discuția Infiintare PFA
Multumesc pentru informatii
Discuție Infiintare PFA
Buna ziua,

Doresc sa infiintez o intreprindere PFA in domeniul consultantei si proiectarii tehnice, neplatitoare de TVA, in apartamentul in care locuiesc cu familia si doresc sa-mi raspundeti la cateva intrebari:

1). Referitor la sediul PFA, daca inchei un contract de comodat, pentru sediul PFA, cu proprietarii ( adica eu si sotia), se pot mentiona ca toate cheltuielile referitoare la utilitati ( apa, energie electrica, termica, internet) se vor suporta de catre PFA ? Aceste cheltuieli se pot considera deductibile ? E vreo problema daca facturile de utilitati sunt pe numele proprietarilor apartamentului ?

2). Fiind in primul an de infiintare se pot achizitiona obiecte de inventar ( ex. : calculator, imprimanta, birou, laptop, etc.) de la persoane fizice ??

3). Ca initiator ( intreprinzator) al PFA trebuie sa inchei un contract individual de munca in calitatea de angajat al PFA ? Contractul trebuie avizat de fortele de munca ? Daca trebuie incheiat contract ce contributii la stat trebuie sa platesc pentru angajat ca si angajator ? Eu fiind angajat la PFA ce contributii trebuie sa platesc avand in vedere ca sunt angajat cu contract de munca si intr-o societate SRL ?

4.) In lunile in care nu am venituri trebuie sa informez finantele? Trebuie completate formulare in acest caz sau sunt suficiente, la finalul anului fiscal, formularele 200, 392B ??


Va multumesc anticipat