avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Forum Activitate liliana_78

Activitate liliana_78

Buna ziua,eu si sotul meu avem un apartament cumparat impreuna(dp nunta),acest apartament vrem sa-l inchiriem unei/unor pers.fizice carora jobul le deconteaza chiria.Eu sunt momentan in somaj,sotul este angajat,intrebarea mea este-dc facem ctr.inchiriere intre sotul meu si pers.interesata sa inchirieze ma afecteaza pe mine cu ceva,in semnul ca-mi ia mie dreptul de somaj?(eu nu vreau acest lucru,am asig.,o suma minima lunara etc).Specific ca bunul de inchiriat e proprietate comuna,dar ctr.l.as face pe numele sotului tocmai pentru a nu-mi afecta mie dreptul de somaj!Cum se calc.si impozitul de platit,va multumesc anticipat si va rog sa ma indrumati ce am de facut.
Buna seara,sunt pers.fizica angajata si vreau sa inchiriez tot unei pers.fizice careia ii poate deconta serviciul chiria(max.650lei/luna)un imobil,ce taxe am de platit la stat daca as inchiria imobilul incepand cu 1iunie 2016?mai concret cu ce bani as ramane eu in mana daca pers.respectiva,cu tot ce-i deconteaza serviciu ar fi dispus sa-mi ofere pe luna 800lei(cu impozit si sanatate).Cum se calculeaza mai exact sanatatea,impozitul pe care-l datorez din chirie-la veniturile salariale,la valoarea declarata in ctr.inchiriere???Va rog sa-mi trimiteti si un formular de inchiriere imobil actualizat intre pers fizica-pers.fizica,multumesc!Astept raspuns ca in functie de acest lucru sa stiu ce am de facut
Va multumesc pt.raspuns,dar sa va zic cum s-a rezolvat-pt.casa am platit acelasi impozit ca si anul trecut,pt.garsoniera marit cu 65% iar pt.apartament 150%(s-au adunat toate proprietatile pe numele sotului si s-a facut o singura chitanta pe numele lui)
Buna dimineata,multumesc pentru raspuns,legea o cunosc,interpretarea ei nu o stiu.Concret ce am de facut?Iau toate ctr.de proprietate,certif.casatorie,buletinele noastre si vad ce rezolv,nu?Casa e doar proprietatea sotului(avand si adresa acolo),garsoniera si apartamentul sunt proprietate comuna(eu am adresa de la gars.in bi)Daca se tine cont de adresa din bi a sotului ar veni gars.si apart.cele 2proprietati in afara celei de domiciliu-adica 150%impozit.Din acte reiese k gars.si apart.sunt proprietate comuna,deci in cazul meu apart.ar fi prima proprietate dp cea de domiciliu(din bi,garsoniera),adica impozit de 65,maxim 150%,in nici un caz 300%!Conform legii,impozitul de 300% se aplica celei de-a 3locuinte(in afara celei de domiciliu-indiferent k este diferit din cauze ce tin de localizare:cartier al orasului si oras efectiv),deci noi avem 3proprietati toate(cu tot cu domiciliu).Ultimul apartament cumparat este o investitie in timp pt.copii,in conditiile in care nu-l folosesc si nu obtin venituri de pe urma lui,nu renteaza sa dau impozit statului aproape 300lei/an,de aceea e esential pt.mine sa stiu ce am de facut-il vand sau il pastrez.Pt.impozit ne gandeam la max.150% NU 300%...Spuneti-mi daca gandesc bine(nu neaparat in favoarea mea):impozitul ce trebuie platit pt.apartament este de maxim 150%,nu?nici decum 300%.Lamuriti-ma va rog cum sa procedez k si cu formularul de compensare(dif.impozit fost-actual proprietar am avut probleme,ei ziceau nu si nu si cand am accentuat k personal m-am interesat la rel.clienti si asta mi s-a zis,au dat ochii peste cap si au \"indraznit\"sa-mi dea formularul pe care nu l-am mai folosit k fostii proprietari odata ce au semnat actele sa le dea banii inapoi pe dif.impozit au zis k nu mai are rost sa ne incurcam in acte si sume,asa k noi platim dif.de impozit-si inca f.mult...)Astept cu interes raspunsul specializat al d-voastra k maine urmeaza sa mg la primarie si vreau sa stiu cum sa pun problema pentru ca ei au interpretat-o in favoarea lor,adica 300% pt.a 3proprietate(cu tot cu cea de domiciliu),multumesc!!!
Buna seara,azi de dimineata am adresat o intrebare la care astept inca rasp.pentru k in functie de acesta vreau sa stiu ce e de facut.Avem o casa proprietatea sotului-ctr.vanzare cumparare cu parintii lui cu uzufruct viager(inainte de casatorie),impreuna avem o garsoniera luata in 2002 iar pe 31aug.am cumparat 1 apartament.Cand am mers pe 3sept.la primarie sa-l inreg.pe numele nostru si fostul proprietar sa ne cedeze noua suma de bani(pt.k platise impozitul pana la sf.anului),cei de acolo au facut in asa fel incat lor le da banii inapoi iar noi suntem buni de plata(desi mi se spusese k se poate compensare cu acordul partilor-si se poate dc exista bunavointa,dar a fost greu pana au gasit formularul).Cand am intrebat cat e de plata dif.impozit(sept-dec) mi s-a spus k 89lei(desi lor le aparea 105lei)iar impozitul platit de fostii proprietari era pe tot anul de 88lei(chiar ne daduse si chit.in orig.ca sa avem dovada platii integrale).Avand in vedere ca locuim la casa(prima proprietate)care apartine de cartier al orasului iar garsoniera si apartamentul sunt in oras,apartamentul-ultima proprietate achizitionata la ce procent de impozit se incadreaza:150% sau 300%?Se tine cont de proprietatea de domiciliu sau se inreg.la per total ca fiind a 3 proprietate?In primul caz ar intra la 150%,in al doilea la 300%-exagerat de mult avand in vedere ca supr.constr.e de 55mp iar utilul de 36mp!Precizez k adresa mea din buletin e cea de la garsoniera iar a sotului cea de la casa(nu stiu asta daca are vreo importanta)Stiu ca-i ceva mai aparte,dar chiar nu stie nimeni sa-mi spuna ce am de facut?!Vreau sa stiu cum e ca daca trebuie sa platesc impoz. 300%mai bine il vand,daca vb doar de 150% e deja altceva.Lamuriti-ma d.voastra k eu sunt in ceata totala,multumesc anticipat
Buna ziua,dupa multe eforturi financiare deoarece lucreaza doar sotul,urmeaza sa achizitionam un apartament si nu stim exact cum sa procedam cu actul de vanzare cumparare:ne gandeam sa-l trecem pe numele fetelor(minore:10ani si 4ani jumate)in ideea k sunt tarifele mai mici si poate exista ceva scutiri de taxe si oricum pt.ele luam acest apartament in Slobozia.Mentionez k sotul meu are ctr.de proprietate cu uzufruct viager pe casa parintesca inaintea casatoriei iar noi impreuna avem o garsoniera luata dupa nunta.Sfatuiti-ma d-voastra cum ar trebui sa procedam,daca e bine sa facem ctr.pe numele fetelor,pe numele uneia dintre ele etc deoarece taxele sunt destul de marisoare-aprox.4.000lei+val.apartamentului(85.000lei).De asemenea vroiam sa intreb daca exista posibilitatea unei reduceri de taxe-si cat ar fi intre rude de gradul 1,respectiv mama si sora mea,aceasta din urma urmeaza sa achizitioneze de la mama un teren de aprox.830mp evaluat la notar.Slobozia la 75.000lei+alte taxe 5.000lei,sume care sincer mi se par imense.Multumesc si astept cu mult interes rasp.d-voastra
Va rog sa ma indrumati,sa-mi raspundeti la intrebarile de mai sus,ma intereseaza in mod deosebit,va multumesc si astept
Buna ziua,sa verific daca s-au eliberat diplome e un lucru f.greu doarece au fost facute aceste cursuri in f.multi ani(1998-2010)si in localitati diferite(Bucuresti,Bacau,Constanta etc)dar nu m-am gandit niciodata ca nu voi gasi intelegere la nivel local,iar singura diploma pe care o am acasa am primit.o personal deoarece desi trimisi la cursuri prin firma,nu am participat decat noi,o parte din angajati(nu si sefii)-dar si la alte cursuri a fost la fel si nu am nici o dovada a participarii,e posibil sa fie eliberata o singura diploma(pt.fiecare curs in parte)doar pe societatea respectiva(cea participanta)fara a preciza si angajatii care au fost la cursuri?Deci pentru linistea mea,pot sa trimit adresa scrisa precum ca vreau copii dp documente din registrul personal al salariatului?(Codul Muncii zice ca da,chiar si ca fost salariat).Vreau sa aflu neaparat daca ele exista si daca exista-de ce nu le primesc,ca ei oricum nu au ce face cu ele-doar sa-mi faca mie rau(asta e rasplata in ziua de azi dp atatia ani de munca,nu mai conteaza nimic pt ei,nevoile lor primeaza)
Buna seara,dupa aproape 15ani de munca in cadrul unei firme private,in momentul in care am intrat in somaj( imediat dupa ingrijire copil) am cerut toate diplomele sau copiile dupa diplomele tuturor cursurilor facute in cadrul firmei respectiv cursuri de vanzari,Cosmote(fostul Cosmorom),Vodafone(fosta Connex),prezentare si vanzare produse Sharp si Toshiba etc si mi.a fost dat raspunsul de catra fosta sefa ca nu sunt diplomele la dosar(deci cica nu exista)in afara de una singura care mi.a fost data personal in 2002 de care cei care tineau cursurile.Mie sincer nu-mi vine sa cred ca dupa atatia ani si atatea deplasari pt.cursuri nu am decat o singura diploma.Intrebarile mele sunt:am dreptul sau nu la acele diplome(copii sau original?)si daca ele ar exista si nu vor sa le dea,cum intru in posesia lor,cum ar trebui sa procedez?Din cate stiu eu,conform Codului Muncii am dreptul la ele,chiar daca sunt facute in cadrul acelei firme(adica prezentare de produse ai caror dealeri autorizati erau).Va rog sa ma lamuriti,dc ele exista si cred ca da,chiar le vreau ca nu se stie cand i-mi sunt de folos,ma multumesc si astept raspuns.
Buna seara,stiu ca puteam sa le fac si eu rau,ca sunt multe nereguli,dar am invatat ca dragoste cu sila nu se poate si le-am inteles asa zisa problema financiara si vreau sa cred ca tot rau va fi spre bine si ca va iesi soarele si pe starda mea(cum se spune),deci va multumesc,dar nu vreau despaguriri sau altceva dar pot sa spun cu mana pe inima ca nu mi-a picat prea bine situatia in care sunt.