Detin un SRL platitor de TVA, cu impozit pe profit(16%) si doresc sa semnez un contract de prestari de servicii (6201) cu o firma din Luxembourg, cu locul de desfasurare al activitatii in Luxembourg.
Apreciez orice raspuns la urmatoarele intrebari:
1/ Adaug TVA la suma facturata? Trebuie sa platesc TVA la suma facturata? Pot emite factura in regim de scutire de TVA?
2/ Exista vreo limita dpdv financiar al diurnei care se poate acorda? In mod normal este un interval intre 35 - 87.5 EUR/ zi, dar firma poate acorda orice suma?
Altfel spus, exista vreun risc ca firma sa acorde diurna maxima?
3/ Este ok ca desfasurarea activitatii (si implicit acordarea diurnei) sa se desfasoare pe o perioada lunga: 12 luni sau mai mult?
4/ Intrebarile de mai sus au alt raspuns daca devin platitor de impozit pe venit (3%)?
5/ Este posibil sa desfasor aceasta activitate ca PFA cu norma de venit, neplatitor de TVA?
6/ In cazul PFA, am vreo limita din punct de vedere al sumei incasate? Stiu ca este vorba de 220.000 RON dupa care trebuie sa devin platitor de TVA.
Nu inteleg ce avantaje ofera din punct de vedere fiscal scutirea de la impozitare a profitului reinvestit. Cu singuranta imi scapa mie ceva...
Sa luam un caz concret:
Am o cifra de afaceri de 100 RON si un profit de 40 RON, asta inseamna ca voi plati un impozit pe profit de 6.4 RON = 0.16*40.
Cat ar fi impozitul daca reinvestesc 10 RON?! Sa inteleg ca va fi: 4.8 RON =0.16*(40-10).
Dar daca acesti 10 RON ii reinvestesc, ei nu devin chelt deductibila, deci oricum nu voi plati impozit pe ei...
Pdenunta unilateral contractul dupa 50 de zile, fata de 75 de zile indicate in contract?
Tinand cont de faptul ca perioada de notificare a denuntarii unilaterala indicate de Beneficiar nu pare echitabila/echivalenta, fiind de doar 25 de zile.
Ma intreb daca exista un principiu care sa sugereze ca anumite clauze dintr-un contract sa fie echivalente? Orice referință / sugestie este binevenita?
Prima varianta. Eu voi fi managerul unei firme si nu știu ce varianta de colaborare sa aleg.
Cred ca II cu norma de venit pare mai convenabil in cazul in care cheltuielile sunt relativ mici.
Multumesc pt răspuns, pare logic.
Am scris corect PF, firma este platitoare de impozit de profit, înregistrează profit, iar eu ca PF sunt asociat unic.
Un contract de închiriere pe o suma modica ar fi interpretabil?
Nu am înțeles cu amortozarea fiscală de 50%, as aprecia o explicație.
Nu am dedus TVA - imobilul l-am cumpărat de la o persoana fizica.
Legat de amortizare fiscală, banuiesc ca răspunsul este DA.
Totuși vorbim de o cedare de 50%, in condițiile in care acum 3 ani si eu ca PF am cedat firmei dreptul de folosință a apartamentului personal.
Vroiam sa va intreb daca este o optiune sa declar imobilul care apartine firmei ca locuinta de serviciu, tinand cont ca eu sunt angajat in aceasta firma.
Multumesc
In cazul unui punct de lucru fara personalitate juridică, trebuie sa țin contabilitate separata pt acest punct de lucru?