Buna ziua!
Ma puteti ajuta, va rog, in legatura cu o constructie imobil pe numele copilului meu minor (9 ani), in situatia in care eu sunt mama lui (43 ani), divortata si cu probleme financiare si popriri in urma divortului (nu am facut partaj), apoi recasatorita, cu o persoana tot in aceeasi situatie (popriri).
Intentionam sa ridicam un imobil, pe numele copilului, care sa nu fie afectat de problemele noastra financiare, pe un teren pe care o sa il dobandim de la tatal meu (inca nu stiu cum ar fi mai bine...donatie sau alt fel de act?!).
Intrebarea mea este:
Este vreo posibilitate sa construim direct pe numele copilului, (ca si reprezentant legal sau tutore), sau mai bine construim pe alta persoana, de incredere, ca, apoi, sa ii doneze sau sa ii vanda totul,la maturitate?
Sau, ce alta solutie ar mai fi?
Va multumesc!
Buna ziua,
Am urmatorul caz:
In urma divortului (nu am facut partaj) am ramas cu urmatoarele datorii:
1.banca 1 ( locuinta personala ), luata cu credit in CHF in 2007
2. banca 2 ( 2 bilete la ordin semnate la avalizat, ca si sotie a unuia din asociati - fostul sot detinea o firma impreuna cu tatal sau, firma care acum este in faliment).
3. banca 3 ( am semnat ca si fidejustor, tot pt firma respectiva)
Mentionez ca, din aceste contracte s-a platit o perioada, in functie de disponibilitatile materiale personale (pt locuinta personala) si ale firmei (pt contractele pe firma), de asemenea, si din popririle pe care le avem pe salarii si pensie (in cazul fostului socru).
Aceste contracte au fost facute prin 2007-2009.
Dupa divortul de acum 2 ani, am intentat eu, personal, ca si fosta sotie, la intelegere cu fostul sot, urmatoarele procese:
1. proces de "dare in plata" pt locuinta personala
2. proces de tardivitate si clauze abuzive cu banca 3
Aceste procese nu s-au finalizat, dar, intre timp. executorul bancii 3, a scos la licitatie locuinta personala, care s-a vandut si acum urmeaza sa isi imparta banii si sa treaca noul proprietar in extrasul funciar.
Eu am depus si o contestatie la procesul verbal de licitatie,
Am doua intrebari:
1. a avut dreptul executorul sa ne execute, avand in vedere ca locuinta personala a facut obiectul unui litigiu, respectiv darea in plata, si procesul cu banca 3?
2. contestatia mea poate ajuta un proces de "intoarcere executare silita"?
3. se mai poate face ceva?
firma s-a reactivat intre timp, dar, de la finante ma trimit sa citesc HG44/2004, cu privire la locul de inregistrare fiscala...si nu ma descurc...firma are sediul aici, si are doi asociati, unul german si unul roman, vor sa faca operatiuni atat in Germania cat si in Romania...dar prefera ca locul de inregistrare fiscala sa fie Romania...codul CAEN este 4120 - "lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale"...mai exact, vor sa faca lucrari de dezasamblare hale in Germania, eventual sa aduca piese second aici spre comercializare, si luncrari de reparatii autovehicole (acolo si aici), iar in viitor, sa aduca din germania cauciucuri second, iar aici sa le prelucreze si sa obtina un fel de granule de cauciuc.
La finante mi-au spus ceva de declaratiile 091, 088, 301 o varianta ar mai fi sa treaca la tva romanesc, si nu inteleg daca trebuie neaparat sa isi schimbe sediul in Germania avand in vedere activitatile de mai sus...
ce ar trebui sa facem dupa ce inregistram firma in REGISTRUL OPERATORILOR INTRACOMUNITARI? ce variante sa alegem?
buna ziua,
sediul firmei este in apartamentul(proprietate personala) al unuia dintre cei doi asociati, mai exact prin contract de comodat pe 5 ani. In acest caz, apartamentul ar putea fi "in pericol" de executare silita, daca firma ar intampina probleme financiare?
Va rog sa imi explicati - cum este cand firma are 2 coduri fiscale? in cazul nostru, daca o sa obtinem si al doilea cod fiscal, si vor fi operatiuni intracomunitare, ce declaratii vom depune? cum vom intocmi facturile? la achizitii "de dincolo" cum vom inregistra factura - cu tva sau fara? pe facturile emise intracomunitar ce cod fiscal trecem? dar pe cele emise in tara?
buna ziua!
o societate infiintata in 03.2014 cu doi asociati, dintre care administratorul, de nationalitate germana, este declarata inactiva la finante, deoarece nu a depus declaratii, bilant, etc. Firma a emis o singura factura (in euro), in 06.2014, pt o societate din Germania. Nu este platitoare de TVA.
Se doreste reactivarea societatii, iar eu, ca si contabil, nu stiu ce am de facut, si cu ce sa incep...
1. sa incep prin a depune declaratiile retroactiv si bilant pe 2014?
2. cererea de reactivare (in cazul in care sunt indeplinite conditiile - dar, una din conditii este "ca mandatul de administrator sa fie neexpirat si sediul social, la fel - dar, unde pot verifica asta? nu cumva prin inactivitate expirat toate astea? dar codul unic de inregistrare a fost anulat si el?
3. cei doi asociati sunt in tara pt cateva zile, apoi pleaca, iar eu trebuie sa fac toate aceste cereri, ce trebuie sa trec in imputernicirea pe care urmeaza sa mi-o faca la notar acum, sa pot sa ma ocup de toate astea?
4. cererea de inregistrare in registrul operatorilor intracomunitari pot sa o fac tot eu, daca trec si asta in imputernicire? am inteles ca este nevoie si de asta...
buna ziua!
din luna 10/2014 am trecut la impozit pe profit, pana atunci firma a fost la impozit pe venit 3%...nu stiu cum se calculeaza acum impozitul pe profit...pe tot anul 2014 si se scade ce am platit cu 3%, sau platim impozit pe profit incepand cu luna octombrie?
va multumesc!