avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1112 soluții astăzi
Forum Activitate JimmyNT

Activitate JimmyNT

Răspuns la discuția Mediere litigii de muncã
Chiar şi aceste mici cheltuieli (trimiterea poştală emisă de mediator către partea adversă, pârâtă etc. şi alte cheltuieli) trebuie prevăzute într-un contract de mediere sau un alt tip de document încheiat cel puţin între mediator şi (prima) partea interesată. Am citit tot aici acest lucru. Niciun mediator nu are onorariu pentru mici cheltuieli. Tarifele pornesc de la 200 de lei, operaţiuni de bază, înaintea şedinţei de informare asupra beneficiilor medierii.
Nu mi-aţi răspuns dacă pot introduce cheltuielile medierii în cererea de chemare în judecată, dacă medierea eşuează.
Rămân la părerea că noile prevederi legate de mediere sunt fie îndreptate împotriva justiţiabilor, fie sunt prost aplicate.
Pentru a recupera o sumă de bani, la care am dreptul legal, trebuie să folosesc un intermediar, mediatorul, pe care trebuie să-l plătesc, neştiind dacă mă va ajuta cu ceva sau dacă instanţa îmi va returna ulterior cheltuielile cu medierea.
Sunt foarte preocupat de faptul că, apelând târziu la mediere, acţiunea ar putea deveni perimată, obligaţiile părţii adverse faţă de mine încetând la o anumită dată.
Mulţumesc oricum pentru răspuns.

Interventie moderator: Va rog nu citati raspunsurile utilizatorilor precedenti. Multumesc pentru intelegere.
1. Pe vechiul Cod de Procedura Civilă, contencios administrativ, vreau să depun înainte de (ultimul) termen Concluzii, care să lege înscrisurile depuse de părţi pentru a susţine capătul de cerere. Este posibil şi util ca preşedintele completului să vadă Concluziile înainte de termenul public? Sau la şedinţa de judecată poate citi Concluziile şi să rămână în pronunţare?
2. Pe noul Cod de Procedură Civilă, litigii de muncă, de ce instanţa a dat termen dacă nu mi s-a comunicat întâmpinarea făcută de pârâtă şi răspunsul la interogatoriu scris adresat unei instituţii de stat?
3. Din experienţa Dvs., pentru litigii de muncă, cum se acordă daunele morale cerute angajatorului şi instituţiei superioare (sancţiune disciplinară dictată de şcoală şi confirmată de inspectoratul şcolar). Capete de cerere secundare: daune morale 5000 lei inspectorat, 1000 lei şcoală. Capăt de cerere principal-anulare decizie de sancţionare disciplinară pentru neconformitate cu Codul Muncii, argument principal.
4. Pe noul Cod de Procedură Civilă, pot trimite instanţei înscrisuri înainte de primul termen? Înscrisuri nesolicitate de instanţă sau de pârât.
Mă reprezint singur.
Răspuns la discuția Mediere litigii de muncã
Mulţumesc pentru răspuns. Am înţeles.
Problema este că nu ştiu dacă am suma necesară pentru contractul de mediere din cadrul procedurii. Nu ştiu dacă în cererea de chemare în judecată ulterioară voi putea cere şi plata onorariului mediatorului.
Din punctul meu de vedere, este posibil să nu mai pot primi banii de navetă vreodată deoarece legea este strâmbă.

Birou_de_Mediator a scris:

Fata de ceea ce ati scris dvs. trebuie parcursi urmatorii pasi:
- alegeti un mediator si il contactati telefonic
- va deplasati la sediul acestuia pentru a completa cererea de deschidere a procedurii (cererea contine: obiectul conflictului, datele de contact a celeilalte parti si data stabilita pentru sedinta de informare), numai astfel mediatorul fiind investit sa faca demersurile urmatoare
- semnati contractul de prestari servicii si achitati cheltuielile ocazionate de solicitarea facuta de dvs.


Răspuns la discuția Mediere litigii de muncã
Deci îmi aleg un mediator autorizat, îi explic telefonic despre ce este vorba. Dau datele părţii adverse, stabilesc o dată pentru şedinţa de informare. Nu închei contract de mediere, nu dau bani la mediator. Am înţeles bine?

monya a scris:

Potrivit art. 601 din Legea nr.192/2006, modificata, in litigiile ce pot face, potrivit legii, obiect al medierii sau al altei forme alternative de solutionare a conflictelor, partile si/sau partea interesata, dupa caz, sunt tinute sa faca dovada ca au participat la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii, in urmatoarele materii:

* in litigiile de munca izvorate din incheierea, executarea si incetarea contractelor individuale de munca;
* in litigiile civile a caror valoare este sub 50.000 lei, cu exceptia litigiilor in care s-a pronuntat o hotarare executorie de deschidere a procedurii de insolventa, a actiunilor referitoare la registrul comertului si a cazurilor in care partile aleg sa recurga la procedura prevazuta la art. 1.013-1.024 sau la cea prevazuta la art. 1.025-1.032 din Codul de procedura civila;

Trebuie sa va adresati unui mediator autorizat .


Pentru a obliga primăria comunei să-mi deconteze cheltuielile de transport restante trebuie să apelez la şedinţa de informare asupra medierii? Dacă da, care sunt paşii precişi pe care trebuie să-i fac?
Am trimis 3 sesizări către un sindicat bugetar, fără răspuns. Sesizările se refereau la abuzurile unui lider sindical. Eu nu sunt membru de sindicat. Ce soluţii am? În această chestiune, mă pot folosi de Legea Dialogului Social, Codul Muncii, Legea Petiţiilor sau Legea 544/2001?
Am introdus sesizare pe probleme disciplinare la angajator. Angajatorul a refuzat sa dea curs sesizarii si sa demareze procedurile.
Mai exact, am sesizat unitatea de invatamant in legatura cu anumite documente emise, iar conducerea a refuzat in scris motivand ca acele documente sunt deja in discutie in cadrul unui diferend juridic dintre mine si angajator pe contencios administrativ.
Raspunsul scris al scolii este de tipul "Nu putem da curs solicitarii Dvs. deoarece suntem in proces." Nu precizeaza carei solicitari nu i-a dat curs, dar banuiesc ca e vorba de sesizare pe cercetarea disciplinara. Documentele cu pricina sunt declaratii ale unor cadre didactice catre fosta conducere, care urmaresc, probabil, sa clarifice anumite chestiuni din cadrul procedurii de evaluare si contestare a evaluarii pe plan intern, atribut al scolii angajatoare.
Am introdus o actiune in contencios administrativ prin care solicitam numai anularea unui act emis de o institutie a statului, procedura de atac prevazuta de legea aplicabila in domeniul respectiv. Cum fac sa introduc in aceeasi cauza/acelasi dosar pretentii suplimentare: daune morale si cheltuieli de judecata? Cineva mi-a spus ca va trebui sa solicit cheltuielile de judecata atunci cand instanta imi da cuvantul pe fond, iar pentru daune morale trebuie sa introduc o noua actiune. Cum ma sfatuiti sa procedez in ceea ce priveste cele 2 chestiuni: daune morale si cheltuieli de judecata?
Art. 280 din Legea Educatiei, alin. 3-"Orice persoană poate sesiza unitatea de învăţământ/instituţia de învăţământ cu privire la săvârşirea unei fapte ce poate constitui abatere disciplinară. Sesizarea se face în scris şi se înregistrează la registratura unităţii/instituţiei de învăţământ."
Art. 252 din Codul Muncii, alin. 1-" Angajatorul dispune aplicarea sanctiunii disciplinare printr-o decizie emisa in forma scrisa, in termen de 30 de zile calendaristice de la data luarii la cunostinta despre savarsirea abaterii disciplinare, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii faptei."

Daca au trecut 6 luni de la savarsirea abaterilor prezumate, nu mai am dreptul de a depune sesizare, iar angajatorul este obligat sa nu inceapa sau sa inceapa oricum cercetarea disciplinara prealabila?
Cum vedeti dreptul de a sesiza unitatea de invatamant in corelatie cu inceperea cercetarii disciplinare prealabile? Legiuitorul prevede expres conditii limitative pentru sanctionare disciplinara, nu si pentru sesizare sau cercetare disciplinara prealabila.