avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 448 soluții astăzi
Forum Activitate BERCEA E.CAMELIA-EXP.CONT./CONS.FISCAL

Activitate BERCEA E.CAMELIA-EXP.CONT./CONS.FISCAL

Răspuns la discuția Cheltuieli deductibile PFA
Daca aceasta tableta o utilizati pentru activitatea pe care o desfasurati, bine-nteles ca DA, este o cheltuiala deductibila.
Sunt doua situatii:
- valoarea tabletei >= 1800 lei , va trebui sa introduceti pe cheltuieli doar amortizarea acesteia calculata in functie de durata de amortizare
- valoarea tabletei <1800 lei , este cheltuiala in luna in care ati achitat-o

In opinia mea se poate intocmi si o decizie colectiva pentru majorarea salariului la 800 lei iar ca termen de transmitere la Revisal interpretam art.4 din HG 500/2011:

(2)Orice modificare a elementelor prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c)-g)(g)salariul de bază lunar brut şi sporurile, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă;)
se înregistrează în registru cel târziu în ziua lucrătoare anterioară împlinirii termenului de 20 de zile lucrătoare prevăzut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003, republicată. Excepţie fac situaţiile în care modificările se produc ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti sau ca efect al unui act normativ când înregistrarea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumă, potrivit legii, că a luat cunoştinţă de conţinutul acestora.


deci fiecare cum crede de cuviinta: in 20 zile lucratoare sau in ziua in care se prezuma ca angajatorul a luat la cunostinta de continutul actului normativ!

Răspuns la discuția Deducere cheltuieli reparatii
Pentru ca sa utilizati locuinta personala ca sediu pentru PFA aveti un contract de inchiriere sau comodat ; in baza prevederilor contractuale aveti posibilitatea (sau nu , depinde ce ati prevazut in contract) sa va inregistrati cheltuieli cu reparatii/amenajare spatiu in procentul corespunzator cotei parte din locuinta pe care o utilizati ca spatiu firma. Trebuie insa sa aveti grija la faptul ca din punct de vedere fiscal este diferenta intre reparatie (cand se deduc cheltuielile integral in luna in care au fost efectuate) respeciv amenajare =investitie (cand se deduc cheltuielile pe perioada valabilitatii contractului).

Exp.Cont/Cons.fiscal Camelia Bercea
Răspuns la discuția Coeficienti salarizare
Prin contractul colectiv de munca la nivel national (abrogat incepand cu 01.01.2011) erau prevazuti coeficienti de ierarhizare privind salarizarea personalului ; au ramas insa valabile anumite contracte colective de munca la nivel de ramura .
Daca societatea Dvs. , prin activitatea pe care o desfasoara, se incadreaza intr-o anumita ramura a economiei pentru care exista un astfel de contract colectiv de munca la nivel de ramura , atunci trebuie sa respectati prevederile acestui contract respectiv coeficientii de ierarhizare aferenti; in caz contrar, nu, nu sunteti obligat doar daca nu aveti prevazuti in ROI astfel de coeficienti de ierarhizare.

Registrul de incasari si plati are doua rubrici importante:
- operatiuni in numerar
- operatiuni prin banca
Retragerile din banca nu se inregistreaza in registrul de incasari la "operatiuni in numerar" si nici depunerile in banca ; in operatiuni prin banca/numerar trebuie inregistrate toate operatiunile care genereaza venituri/cheltuieli deci toate operatiunile de incasare/plata privind activitatea economica a firmei.Transferurile din banca in casa sau invers nu sunt operatiuni care sa genereze venituri/cheltuieli.

Declaratia 392B este utilizata strict pentru date statistice.
Nu este precizata vreo contraventie pentru declararea eronata de data in aceasta declaratie insa ati semnat "sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele inscrise in acest formular sunt corecte si complete" .
Răspuns la discuția Tva la incasare
Conform Codului Fiscal:
(5) În cazul în care persoanele impozabile obligate la aplicarea sistemului TVA la încasare nu au încasat contravaloarea integrală sau parţială a livrării de bunuri ori a prestării de servicii în termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii, calculate conform dispoziţiilor Codului de procedură civila, exigibilitatea taxei aferente contravalorii neîncasate intervine în cea de-a 90-a zi calendaristică, de la data emiterii facturii. În situaţia în care factura nu a fost emisă în termenul prevăzut de lege, exigibilitatea taxei aferente contravalorii neîncasate intervine în cea de-a 90-a zi calendaristică de la termenul-limită prevăzut de lege pentru emiterea facturii, calculată conform dispoziţiilor Codului de procedură civilă.


In concluzie,in opinia mea, daca in cele 90 -zile de la data emiterii facturii nu se incaseaza, in cea de-a 90-zi se colecteaza TVA pentru factura emisa

EX: factura emisa in 01.01.2013
ian 30 zile (fara data de 01.01.2013, data emiterii facturii)
febr 28 zile
mart 31
total 89 zile calendaristice
pe 01.04.2013 trebuie colectata TVA pentru factura emisa in 01.01.2013 si neincasata
Răspuns la discuția STAT DE PLATA
Pana in data de 01.02.2013 salariul minim a fost de 700 lei/luna, deci pentru 1/2 norma 350 lei/luna. In situatia in care ati declarat in Decl.112 un venit mai mic de 350 lei/luna pentru norma de lucru completa (nu a avut ore neplatite) solutia este sa depuneti declaratii rectificative D112 pe toata perioada in care s-a calculat gresit si sa declarati si in Revisal salariul corect (daca si acolo s-a gresit).
Răspuns la discuția IMPOZIT MICRO/PROFIT
Dupa cum s-a arata mai sus , de la 01.02.2013 devin microintreprinderi toate persoanele juridice romane care indeplinescla 31.12.2012 conditiile art.112^1 Cod Fiscal.
Doresc sa atrag atentia ca in conformitate cu art.112^2 (6) Cod Fiscal:
(6) Nu sunt obligate să aplice sistemul de impunere reglementat de prezentul titlu persoanele juridice române care:
a) desfăşoară activităţi în domeniul bancar;
b) desfăşoară activităţi în domeniile asigurărilor şi reasigurărilor, al pieţei de capital, cu excepţia persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de intermediere în aceste domenii;
c) desfăşoară activităţi în domeniile jocurilor de noroc, consultanţei şi managementului.
Răspuns la discuția PFA factura UE
Da, trebuie sa va inregistrati mai intai in scop de TVA cu cod special cf.art.153^1 apoi in ROI si doar cand aveti cod de TVA special si sunteti inscris in ROI puteti emite factura . Ref. la factura , trebuie analizate mai multe aspecte.
Răspuns la discuția Tva la incasare
Legea nu prevede o sanctiune expresa cu privire la aplicarea incorecta a prevederilor privind TVA la incasare.
Decontul de TVA unde veti inregistra operatiunile aferente este insa o declaratie pe proprie raspundere care prevede " sub sanctiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar ca datele inscrie in acest formular sunt corecte si complete" care, in opinia mea , are implicatii mult mai grave decat o simpla contraventie.