avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 335 soluții astăzi
Forum Activitate sandubdg

Activitate sandubdg

Buna ziua,

Am nevoie de un specialist cu experienta care sa ne poata oferi consultanta juridica in domeniul composesoratului pentru : vanzare cumparare drepturi composesorale si pentru inchiriere teren inclusiv notarea unui drept real ( drept de superficie ) . Va multumesc.
Buna ziua,

Va cer parerea pentru urmatoarea situatie. O firma care are mai multe imobile, are de plata un imprumut, catre asociatul unic. Momentan nu exista disponibilitati pentru plata imprumutului. Pentru a evita vanzarea imobilelor in vederea obtinerii unor lichiditati pentru plata imprumutului,avand in vedere ca societatea este platitoare de TVA, exista posibilitatea legala ca imprumutul sa fie stins prin darea in plata a unor imobile ?Daca este legala aceasta operatiune societatea are de plata TVA sau doar impozit ?

Multumesc.
Buna ziua,

Va rog sa ma sprijiniti in vederea clarificarii urmatorei situatii:

Composesoratul X, intentioneaza sa intre ca si actionar intr-o societate SRL, aducand ca si aport la capital o suprafata de teren din proprietate. Este posibil/legal sa devina actionar si sa aduca aport terenul propriu ?

Daca raspunsul este afirmativ, ar mai fi urmatoarea intrebare . In cazul in care SRL-ul va avea profit, composesoratul ar urma sa primeasca dividende. Cum vor fi distribuite aceste dividende, avand in vedere ca o parte din membrii composesori sunt decedati, nu mai au mostenitori, etc ? Exista posibilitatea actualizarii cotelor membrale raportat la situatia reala ?


Buna ziua,

Va solicit un punct de vedere, referitor la urmatoarea situatie. Unul din principalele criterii de eligibilitate, pentru a accesarea unui ajutor de stat, in cazul firmelor de peste 3 ani, este ca firma solicitanta de ajutor sa nu se afle in DIFICULTATE, conform directivei 2013/34/UE.

Conform directivei, pt. ca o firma sa nu fie in dificultate, pierderile de capital aferente exercitiului financiar anterior cererii, trebuie sa fie mai mici decat jumatate din capitalul social.

Tot conform acestei directive, prin capital social, se intelege orice capital suplimentar.

Intrebare :

1. Ce alte capitaluri pot fi incluse in categoria "orice capital suplimentar " ?

2. Concret, o intreprindere care are pierderi, dar este creditata pe termen scurt cu capital starin de catre asociat, poate fi considerat acest capital, un capital suplimentar, sau se trateaza ca un imprumut pe termen scurt ? in caz afirmativ, exista o prevedere legala in acest sens ?

Va multumesc frumos .


Buna ziua ,

Va solicit un punct de vedere pe urmatoarea speta. Un SRL X intra in insolventa la cererea unui creditor, ca urmare a neplatii serviciilor de proiectare care au fost receptionate . Acest SRL X are ca asociati doua personae fizice din care una detine 50 % din partile sociale iar una 10%. Diferenta de 40 %este detinuta de o societate comerciala Y la care este asociat unic si administrator persoana care detine 50 % din societatea X. Obiectul contractului de proiectare a fost un imobil detinut de societatea Y si dat in folosinta societatii X. Dupa cum rezulta din documentele contabile, societatea X nu a avut nici odata venituri ci a fost creditata de asociatul persoana juridical Y . De asemenea se poate constata ca, pentru a evita oricare riscuri si probabil unele plati, societatea Y foloseste societatea X ca interfata cu prestatorii de servicii .

Avand in vedere ca societatea X recunoaste ca a beneficiat de servicii dar invoca faptul ca nu le poate plati (neavand nici lichiditati si nici un bun) deoarece nu a avut incasari, in ce masura si mod, exista posibilitatea atragerii raspunderii asociatului persoana juridical Y , care de fapt aa fost beneficiarul real al serviciilor de proiectare ? Subliniez din nou faptul ca societatea X nu are nici un bun iar imobilul care a facut obiectul proiectarii este proprietatea societatii Y dat in folosinta la socitatea X. In urma serviciilor de proiectare a fost schimbata destinatia acestui imobil astfel ca valoarea lui a crescut semnificativ.

Are cineva experienta in asa ceva ?

Va multumesc.
Conform HG28/2008, legislatie care reglementeaza cadrul continut al DALI si SF, mentioneaza un termen de valabilitate de 12 luni pentru o documentatie tehnicoeconomica, indiferent de tipul ei. Dupa expirarea acestei perioare ea necesita actualiare. De altfel, la baza unei documentatii tehnicoeconomice (SF sau DALI) sta un certificat de urbanism cu o valabilitate de 12 luni (care poate fi prelungit inca 12) si avizele prevazute de certificatul de urbanism care in cel mai bun caz au o valabilitate de 12 luni, cu exceptia avizului de mediu.

In contextul in care doriti accesarea fostei masuri 322, actuala masura 7.2. cu siguranta veti avea nevoie NU de un studiu de fezabilitate ci de un DALI (documentatie de avizare a lucrarilor de interventii) . SF se face doar in cazul unor obiective de investitii noi, iar DALI in cazul reabilitarilor.

Va doresc succes !
Buna ziua ,

Va solicit un punct de vedere referitor la urmatoarea speta :

In urma unei asocieri, in baza OUG 34/2006 , art.44, doi operatori economici X si Y participa la o cerere de oferta . Contractul de achizitie publica se incheie in numele asocierii X &Y . Pe parcursul derularii contractului, unul din ofertanti (este vorba de ofertantul asociat NU de liderul de asociere), nu mai doreste sa continue prestarea serviciilor pe care si le-a asumat.

Exista posibilitatea ca liderul de asociere sa coopteze alt asociat / subcontractant / etc, astfel incat sa isi poata indeplini obligatiile asumate prin contract, sau trebuie reluata procedura de achzitie publica ?

Subiectul legat de ce se intampla cu asociatul care nu isi indeplineste obligatiile, nu face obiectul acestei intrebari.

Va multumesc si va doresc toate cele bune !
Discuție Declaratia 010
Buna ziua,

Doresc sa inchid o firma prin dizolvare cu lichidare. In prezent societatea este considerata microintreprindere cu impozit pe venit. Am inteles ca trebuie depusa declaratia 010 .

La punctul F .1. din declaratie, cand se considera data inceperii procedurii si respectiv data de radiere ? Ex : data emiterii hotararii aga de dizolvare cu lichidare, sau data depunerii mentiunii la ORC sau data expirarii anuntului in monitorul oficial ?

Va multumesc.
Discuție Lichidare firma
Buna ziua ,

Va solicit un punct de vedere pentru urmatoarea speta:

Am o societate care nu mai are activitate si doresc sa o inchid prin dizolvare si lichidare simultana. Societatea are un singur asociat si detine in proprietate un imobil ( doar cladirea fara teren). Terenul pe care a fost realizata cladirea este proprietatea asociatului si a fost dat spre folosinta firmei pe toata durata de existenta a constructiei.

Cum se procedeaza in cazul unei lichidari ? Se vinde cladirea catre asociat sau dupa aprobarea lichidarii (dizolvarii) cladirea va trece in proprietatea asociatului unic, astfel incat sa fie posibila inchiderea ?

Va multumesc.
Va supun atentiei o problema cu care ne confruntam in prezent in speranta unei lamuriri . Am dori sa aflam daca primarul unei comune , poate imprumuta primaria in vederea implementarii unui proiect cu finantare nerambursabila de aprox. 50.000 euro . Proiectul este aprobat si contractat insa avand in vedere ca fondurile se ramburseaza doar dupa efectuarea cheltuielilor etapizat , primaria trebuie sa dispuna de cashflow sau de o sursa de finantare bancara . Din pacate finantarea bancara nu se poate accesa singura solutie fiind o creditare .

In acest context primarul poate imprumuta primaria ?

Va multumesc.