avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 631 soluții astăzi
Forum Activitate ofeliab

Activitate ofeliab

Răspuns la discuția pensie neincasata
Va multumesc pentru raspuns
Buna seara,
Daca am uitat sa mentionez ca nu am ridicat pensia matusii mele din luna in care a decedat, atunci cand s-a facut succesiunea se mai poate ridica aceasta?
Va multumesc
Da am certificat de la tribunal care atesta syarea de insolventa a firmei si am voie sa fac stornarea tva-ului, iar mai departe facturez fara tva , deoarece firma nu intra in faliment , ci este in reorganizare. Toata activitatea firmei este condusa de un executor. Pentru cele care au intrat deja in procedura de faliment astept intr-adevar acea hotarire definitiva pentru a trece pe cheltuieli creanta. La cestia nu stornez nici un tva, ci pur si simplu nu mai facturez.
Da, este adevarat ca trebuie sa aiba hotarirea de declarare a falimentului, daca sunt facturi emise inaintea starii de insolventa sau faliment, dar eu nu inteleg din text ca ar fi inainte de data declararii acestei stari. Dar eu am caz in care nu am fost anuntata ca firmele au intrat in procedura de insolventa, le-am gasit pe site-ul judecatoriei pur si simplu, iar eu in acest timp(adica vreao trei luni) am emis facturi , pentru care in momentul in care avocatul nostru a fost si a studiat dosarul, trecuse si termenul de incriere la masa credala si declararea procedurii avea data cu 3 luni in urma. (deci si la mine erau facturi neincasate si am stornat acest tva chiar daca eu am aflat dupa 3 luni, ca multi clienti nu au bunul simt sa anunte)
Conform art 160 lit b din codul fiscal poti storna tva la cei care au inceput procedura de insolventa, adica se utilizeaza masuri simplificate pt tva, cu conditia ca furnizorul si beneficiarul sa fie platitori de tva.
Art. 160. - (1) Furnizorii şi beneficiarii bunurilor/serviciilor prevăzute la alin. (2) au obligaţia să aplice măsurile de simplificare prevăzute de prezentul articol. Condiţia obligatorie pentru aplicarea măsurilor de simplificare este ca atât furnizorul, cât şi beneficiarul să fie înregistraţi în scopuri de TVA, conform art. 153.
(2) Bunurile şi serviciile pentru livrarea sau prestarea cărora se aplică măsurile de simplificare sunt:
a) deşeurile şi materiile prime secundare, rezultate din valorificarea acestora, astfel cum sunt definite de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deşeurilor industriale reciclabile, republicată, cu modificările ulterioare;
b) bunurile şi/sau serviciile livrate ori prestate de sau către persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolvenţă, cu excepţia bunurilor livrate în cadrul comerţului cu amănuntul;
c) materialul lemnos, conform prevederilor din norme.
(3) Pe facturile emise pentru livrările de bunuri prevăzute la alin. (2) furnizorii sunt obligaţi să înscrie menţiunea «taxare inversă», fără să înscrie taxa aferentă. Pe facturile primite de la furnizori, beneficiarii vor înscrie taxa aferentă, pe care o evidenţiază atât ca taxă colectată, cât şi ca taxă deductibilă în decontul de taxă. Pentru operaţiunile supuse măsurilor de simplificare nu se face plata taxei între furnizor şi beneficiar.
(4) Beneficiarii care sunt persoane impozabile cu regim mixt aplică şi prevederile art. 147, în funcţie de destinaţia achiziţiilor respective.
(5) De aplicarea prevederilor prezentului articol sunt responsabili atât furnizorii/prestatorii, cât şi beneficiarii. În situaţia în care furnizorul/prestatorul nu a menţionat «taxare inversă» în facturile emise pentru bunurile/serviciile care se încadrează la alin. (2), beneficiarul este obligat să aplice taxare inversă, să nu facă plata taxei către furnizor/prestator, să înscrie din proprie iniţiativă menţiunea «taxare inversă» în factură şi să îndeplinească obligaţiile prevăzute la alin. (3).
__________
Articolul a fost modificat prin art. I pct. 138 din Legea nr. 343/2006.
- Alin. (2) a fost modificat prin art. I pct. 70 din O.U.G. nr. 106/2007.
Răspuns la discuția Plata impozit dividente
Buna ziua,
La sectorul 2 nu va maiaccepta nici o plata, toate obligatiile trebuie declarate si platite la sectorul 3. Dar este bine, asa cum au spus colegii mei , sa verificati transferul si apoi sa achitati
Buna ziua,
Eu zic ca se suspenda toate contractele si veniturile pe baza carora se va calcula indemnizatia de crestere a copilului sunt cele de la functia de baza si cele de la contractele partiale.
Aceasta e baza legala :
Conform instructiunilor aprobate prin Ordinul nr. 68/2009, in sensul prevederilor din normele metodologice de aplicare a OUG nr. 148/2005, veniturile care se iau in considerare la stabilirea cuantumului indemnizatiei pentru cresterea copilului reprezinta, dupa caz:
a) pentru veniturile din salarii:
- la locul unde se afla functia de baza : suma incasata de persoana indreptatita, rezultata dupa aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul a impozitului determinata ca diferenta intre venitul net din salarii, calculat prin deducerea din venitul brut a contributiilor obligatorii aferente unei luni si deducerea personala acordata pentru luna respectiva; contributiile la fondurile de pensii facultative; cotizatia sindicala platita in luna respectiva.
- pentru veniturile obtinute in celelalte cazuri: suma incasata de persoana indreptatita, rezultata dupa aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul brut si contributiile obligatorii pe fiecare loc de realizare a acestora.
b) suma incasata de persoana indreptatita, calculata potrivit legii de catre platitorul acesteia, pentru perioadele asimilate prevazute la art.4 alin.(7) din normele metodologice;
c) suma incasata de persoana indreptatita care realizeaza venituri profesionale supuse impozitului pe venit, dar care, potrivit legii, sunt scutite de plata acestuia sau sunt considerate neimpozabile;
d) suma rezultata dupa aplicarea cotei de impozitare asupra venitului net din activitati independente determinat in conditiile legii;
e) suma rezultata dupa aplicarea cotei de impozitare asupra venitului net din activitati agricole determinat in conditiile legii.

Instructiunile prevad, de asemenea, ca, pentru persoanele care realizeaza venituri profesionale din salarii, venitul brut reprezinta salariul de baza, indemnizatii, sporuri, prime, orice alte sume sau avantaje de natura salariala ori asimilate salariilor acordate de angajator potrivit legii.

In plus, in cazul in care o persoana realizeaza concomitent venituri profesionale din mai multe surse, se vor lua in calcul toate veniturile lunare incasate de aceasta.
Eu zic ca pentru aprilie nu se calculeaza impozit minim, el incepe a se calcula cu luna mai Asa spune si art urmator din ordonanta 34
6. La articolul 34, dupa alineatul (14) se introduc patru noi alineate, alineatele (15)-(18), cu urmatorul cuprins:
"(15) Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. b) aplica urmatoarele reguli:
a)pentru trimestrul al II-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru perioada 1 mai-30 iunie 2009, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent perioadei respective
b) pentru trimestrele al III-lea si al IV-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul fiecarui trimestru cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru trimestrul respectiv, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent trimestrului respectiv.
(16) Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a) efectueaza in continuare platile anticipate in contul impozitului pe profit stabilite conform prezentului articol
Discuție Mostenire
Buna seara,
As dori sa aflu daca este posibil ca o nepoata dupa frate sa participe la mostenirea unchiului alaturi de sotia acestuia? Fratele este decedat , copii din casatorie nu sunt iar cei doi au testament unul facut celuilalt. In situatia in care moare si sotia si sotul si nu au mostenitori directi pina la al citelea grad de rudenie se dezbate succesiunea?
Va multumesc
Buna seara,
Am o intrebare in legatura cu Bo emise ca si garantie de neplata in contractele de leasing. In momentul incheierii contractului de leasing s-au emis si BO girate in favoarea bancii unde este finantata masina. Aceste BO sunt emise ca si garantie de neplata a ratelor, dar au scadenta 7 zile de la emiterea facturilor aceasta fiind si scadenta facturilor. Normele BNR vin si spun ca trebuie introduse in circuitul bancar cu min 10 zile inainte de scadenta, altfel BO pot fi refuzate la plata. Este legal ca aceste BO sa fie introduse in circuitul bancar inainte de emiterea facturii si inainte ca firma de leasing sa stie daca emitentul a platit cu OP sau nu, dar sa fie in termenul pus prin lege de BNR? Daca este introdus dupa acest termen mai poate fi folosit, in caz de refus din lipsa de disponibil, pentru investire. Mentionaz faptul ca in contractul de leasing scrie ca plata se face la termenele stabilite in contract prin OP, iar in caz de neplata se introduc BO.
Multumesc