avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 900 soluții astăzi
Forum Activitate MioaraOlteanu

Activitate MioaraOlteanu

Buna ziua!
In data de 04.10.20, seara la ora 18,03 am primit pe e-mail un msj.de la BCR,ca s-a efectuat o plata in valoare de 440,84 RON. Neștiind despre ce este vorba am sunat la banca și am solicitat blocarea plății și la sugestia operatorului bancar anularea cardului și refacerea acestuia.
Am verificat căsuța mea de e-mail și am găsit un mesaj de la firma Avast, de la care anul trecut in oct.2019,am cumpărat in pachet antivirus. Firma ma informa ca urmează sa-mi trimită un alt antivirus, care va deveni activ începând cu data de 19.10.20. Menționez ca nu am știut ca prin achiziționarea acestui produs am devenit implicit abonata la firma respectiva și ca plata se efectuează automat din contul meu.
La scurt timp după ce am vorbit la banca, am primit un alt e-mai de la firma Avast prin care am fost informata ca nu se poate face plata deoarece cardul nu mai este valid si nici nu-mi pot trimite produsul.
De la banca , mi-au spus sa trimit in aviz de refuz la plata. Am făcut asta in acea seara iar a doua zi mi-au sunat din nou cei din banca să-mi spună ca trebuie completat “de mâna” și nu electronic cum l-am făcut eu cu o seara înainte.
Luni 05.10. am contactat firma Avast prin e-mail și le-am solicitat anularea acelui pachet de abonament deoarece PC-ul meu este defect de 6 luni și nu mai am nevoie de el. Mi-au răspuns la e-mail in același zi,astfel:” Am anulat funcția de reînnoire automată a abonamentului dvs. așa cum ați solicitat. Comanda dvs. va expira la sfârșitul perioadei sale de validare” adică in 19.10.2020.
Menționez ca toate e-mailurile de la firma Avast le-am redirecționat către banca , pentru ca aceștia sa vadă ca am făcut toate demersurile cerute de ei.
Cu toate aceste in data de 06.10.banca a autorizat tranzacția și a virat banii. Mi sa sugerat de către operatorul bancar in data 07.10. ca nu ar fi bine sa-mi înregistreze acel aviz de refuz la plata , motivând ca dacă reclamația mea nu este întemeiată, banca urmează da-mi perceapă un comision de 30 lei. Am insistat sa înregistreze avizul, fapt confirmat de e-mailul primit ulterior cu nr. de înregistrare.
Cei din banca și motivat efectuarea plății prin faptul care-i au înțeles ca firma respectiva mi-au reînnoit abn. chiar dacă in urma solicitărilor trimise de mine către ei , aceștia au confirmat ca au anulat tot pachetul de abonamene, care efectiv conține 3 produse cu val. 89,99 euro.
De la banca am primit următorul mesaj in 07.10.:
“Va asiguram ca am inregistrat avizul de refuz la plata si ca am transmis solicitarea dumneavoastra catre departamentul in masura sa se ocupe de solutionarea acesteia.

De asemenea, va informam ca pentru tranzactii efectuate in reteaua non BCR, termenul de raspuns este de maxim 15 zile lucratoare de la data primirii reclamatiei, iar cazurile exceptionale in maxim 35. Pentru situatiile in care sunt depasite cele 35 de zile, veti fi informat punctual.

In cazul in care motivul de refuz de plata este altul decat „Nu am efectuat sau aprobat tranzactia de mai sus si sunt de acord cu blocarea cardului de catre banca din considerente legate de securitate”, conform Contractului Cadru pentru Servicii Bancare, Banca are obligatia sa informeze Detinatorul de card asupra stadiului rezolvarii contestatiei, in termen de maxim 50 de zile calendaristice. Rezultatele finale ale investigatiilor vor fi comunicate Detinatorului printr-o modalitate care sa permita BCR sa faca dovada transmiterii raspunsului, spre exemplu, fara a se limita la: telefon, scrisoare simpla sau recomandata, printr-un mijloc electronic de comunicare etc.”
De la firma Avast eu nu am mai primit nici un produs, lucru normal ca urmare a solicitărilor făcute de mine, pe parcursul zilelor de luni,marți și miercuri prin e-mail.Raspunsul de la firma a fost același in fiecare zi, adică a fost anulat abonamentul anual și implicit refacerea acestuia in mod automat. In data de 08.10.am mai primit un e-mail de la Avast.com, in care se spune explicit pe puncte ca:
“Vă mulțumim că ați contactat Avast.
Dorim să vă informăm că reînnoirea automată a abonamentului dvs. AVAST a fost deja anulată pentru aceste abonamente.
Nume produs ID comandă Data expirării
Avast Premium Security - 1 utilizator, 2 ani 41065663208 octombrie / 19/2021
Avast Secureline VPN Multidevice - 1 an 83418169700 octombrie / 19/2021
Avast Secureline VPN - 1 PC, 1 an 41065663208 octombrie / 19/2020
Licența nu se va reînnoi automat și nu se vor percepe alte taxe din această comandă”
Am redirecționat și acest mesaj către banca.
Am mai făcut încă o solicitare către Avast ,pentru returnarea sumei de 89,99 euro, Am atasat in msj.dovada efectuării plății, un print screen al tranzacției bancare.
M-am gândit sa fac o sesizare la ANPC, sau ce altceva sa mai fac?
Va mulțumesc pentru răbdare și înțelegere!
O zi buna!
Buna ziua ! Am incercat dezbaterea de succesiune la un notar in Sibiu. Nu m-am inteles cu unul dintre mostenitori si urmeaza sa fac dezbaterea in instanta . Am angajat un avocat si am incercat sa obtin de la d-na notar incheierea de verificare a evidentelor succesorale. Am vorbit cu aceasta si nu am reusit obtinerea acelui document. D-na notar a conditionat eliberarea acelui document, de o copie a actiunii depusa in instanta cu nr. de inregistrare . Am incercat sa-i explic ca nu este necesar acest lucru deoarece exista un ordin de ministru emis in anul 2016 nr. 1886/C/2016, " ,, 1. Nu mai este necesară și copia cererii de chemare în judecată - această cerință a fost eliminată prin Ordinul Ministerului Justiției nr. 1886/C/2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 392/23.05.2016" . A fost contactata si de avocata mea, care la randul ei i-a explicat ca nu este necesara copia dupa actiune , cel mult un draft ii poate da , Am venit cu acest argument deoarece d-na notar nu mi-a garantat ca acel document va fi eliberat intr-un timp rezonabil, de maxim o saptamana, si astfel eu risc sa pierd taxa de timbru . In urma ultimei discutii (telefonice) pe care am avut-o cu d-na notar, aceasta mi-a spus ca trebuie sa studieze aceea lege. Astfel se tergiverseaza lucrurile de trei luni. Mentionez ca procesul se va desfasura in alta oras, mai precis Medias . Intrebare : Pot obtine acel document, de la un alt notar de pe raza orasului Sibiu ? Va multumesc ! Astept pareri . O zi frumoasa ! Mioara Olteanu .
Răspuns la discuția Succesiune
Va multumesc mult pentru raspuns. Intradevar exista un singur titlu pentru toate terenurile si sunt destule . Exact asa am gandit-o si eu , ca ei sa primeasca alta parcela in contul acelui teren . Totusi de unde anume obtin un duplicat dupa titlul de proprietate ? Inca o data va multumesc pentru punctul de vedere exprimat si sa aveti o zi minunata ! =D>
Discuție Succesiune
Buna seara! Doresc si eu niste lamuriri referitoare la unele probleme, pe care le intampin cu dezbaterea succesiunii, dupa tatal meu decedat. In anul 2003 , a decedat , iar scuccesiunea nu s-a facut (lucru verificat de notar). Am inceput aceste demersuri acum cateva saptamani. Mai pecis sa incep cu inceputul . In anul 1999 tatal meu a obtinut un titlu de propritate (ca urmare a demersurilor facute de el , personal), de la primaria ,unde era arondat. Pe acesta, pe langa el, mai sun trecuti inca doi frati, toti trei fiind mostenitorii bunicului meu . In urma discutiilor pe amiabile si de comun acord , pe care le-am avut cu fratii tatalui am convenit sa se faca succesiunea . Precizez ca titlul de prorietate este la unul dintre frati , eu neavand decat o copie a acestuia . Toate bune si frumoase pana ieri , cand am fost informata de acestia ca nu sun mai sunt de acord cu aceasta . Motivul : tatal meu a primit ce avea de primit in cusul vietii(adica dreptul de a muncii un teren de 1385 mp.pe care nu se afla nici o constructie) si nu mai are numic de revendicat de pe titlu .Ceilalti doi frati au primit si ei cate un teren , cu casa fiecare , dintre care unul a vadut totul si aplecat din locatia respectiva . In momentul vanzarii ceilalti doi si-au dat acordul pentru a se poate face tranzactia . Maine ar fi trebuit sa mergem toti trei la notar , dar surpriza ! Ei nu mai vin. Acum vor parte din terenul meu fara constructie , ca de... toate intelegerile au picat. Precizez ca notarul nu a facut o notificare pentru fiecare in parte , totul a mers la mica intelegere . Acum eu ce problema intampin ? Nu am titlul de proprietate in original ( refuza sa mi-l dea ) , sau cum pot obtine un duplicat al acestuia si de unde ?( de la primarie?) pentru ca nu las lucrurile asa cum sunt in acest moment .Sunt dispusa sa merg chiar si in justitie . Mai fac mentiunea ca eu lucrez acel teren, aflat pe acest titlu , pe care tatal meu la muncit si el in timpul vietii, incepand aproximativ de prin anul 1981 , teren pentru care tatal meu a platit impozit in fiecare an , iar la randul meu am platit si eu impozit dar pe numele tatalui (el este luat in evidenta la primarie, se vede pe certificatul fiscal emis de aceasta ) . Astept un punct de vedere ! Multumesc anticipat !:(:(:(
Răspuns la discuția Orange Mobil
Multumesc ! Este adevarat ca pretul telefoanelor a fost putin mai mic , dar si ei au pus anumite conditii , ca de exemplu : marirea periodei contractuale cu un an sau doi ani si netrecerea abonamentului de la un plan tarifar mai mare la unul mai mic. Aceste sunt beneficiile unui client cu 14 ani de vechime in retea , cu 3 abonamente la ei si care nu a creat nici un fel de probleme pe parcursul anilor cat le-am fost client . De aceea am si decis sa schimb compania de telefonie mobila . Consider ca mi-au fost incalcate anumite drepturi ca si consumator .X-(
Răspuns la discuția Orange Mobil
Multumesc pt.raspuns , dar eu consider ca nu este corect. Ei mi-au vandut un telefon codat , pe cand daca il achizitonam de la un alt magazin decat Orange Shop , telefonu nu era codat . Din puncutul meu de vedere mi-au vandut un produs neconform.
De ce sa ma conditionezi tu ca firma, in ce retea sa vorbesc ?
Discuție Orange Mobil
Buna ziua ! Am solicitat la firma Digi portarea unui nr. de telefon de la Orange . Portarea a fost acceptata de ambele companii de telefonie , in conditiile impuse de lege , iar incepand de astazi 27.01.2016 am fost transferata la firma de telefonie Digi .
Aseara am introdus in telefon cartela de la Digi si am constatat ca telefonul nu primeste cartela . Este codat . Am incercat din nou , dupa masa sa decodez telefonul dar nu s-a putut decat, tot la Orange, desigur contra cost (52 lei). Mentionez ca la Orange mai am un nr. de telef. cu contractul aflat in derulare, acesta expirand in iunie 2016 (am verificat si acest telefon si surpriza , este codat si achitat de mine integral catre Orange ).
Intrebare : este legal cum au procedat cei de la firma Orange , de unde am achizitionat telefonul ? De ce sa se faca decodarea contra cost din moment ce eu l-am achitat integral , in perioada derularii contractului care s-a incheiat . Eu mi-am achitat fata de ei tot ceea ce implica nr. respectiv . :(
Buna ziua ! Am solicitat la o firma de telefonie (X) portarea unui nr. de telefon de la firma Y . Portarea a fost acceptata de ambele , in conditiile impuse de lege , iar incepand de astazi 27.01.2016 am fost transferata la firma de telefonie X .
Aseara am introdus in telefon , cartela de la noua companie la care au fost transferata si am constatat ca telefonul nu primeste cartela . Este codat . Am incercat astazi sa decodez telefonul la mai multe puncte care fac acest lucru si nu s-a putut. Am fost si la firama Y de unde am achizitionat telef., dar acestia au refuzat sa-l decodeze motivand ca , doar daca este in garantie pot face acest lucru. Mentionez ca la firma Y mai am un nr. de telef. cu contractul aflat in derulare , dar pe care nu-l pot transfera deoarece mai am perioda contractuala pana in iunie 2016 .Telefonul la-am luat de la firma Y in anul 2013 .
Intrebare : este legal cum au procedat cei de la firma Y, de unde am achizitionat telefonul ?. Oare sa nu pot folosi telefonul la o alta companie de telefonie ?
Va multumesc ! O zi buna ! :(

Răspuns la discuția Titlu de proprietate
Referitor la articolul <<Titlu de proprietate>>, sun deschisa in a primi si parerile altor consultanti . Va multumesc ! :)
Răspuns la discuția Titlu de proprietate
Va multumesc ! pentru raspuns. Am sa tin cont de sfatul dumneavoastra si am sa-l urmez intocmai. O zi buna !!!