multumesc pt raspuns! Ar fi posibil ca decizia de suspendare a activitatii sa fie cu data de 30 iunie si ea sa depuna actele pe 1 iulie? (sau este necesar ca data suspendarii sa coincida cu ultima zi de concediu medical- 29 jun?)
Buna ziua,
Sotiei mele i se termina concediul postnatal pe 29 iunie astfel ca mai ramane oar ziua de 30 iunie neacoperita de noua lege.
Este posibil sa depuna actele pt indemnizatie de la 1 jul, avand acea intrerupere sau este obligatoriu sa depuna in cursul lunii iunie?
Eventual daca tb sa depuna acum, cum este m ok?
- sa faca cerere pe 1 an si dupa 1 jul sa ma aduca o cerere de extindere la 2 ani;
- sa faca cerere pt 2 ani urmand sa recalculeze ei din oficiu
Buna seara.
Am si eu cateva nelamuriri : am avut depozit bancar la lichidarea caruia mi s-a retinut 16% impozit pe dobanda. Vreau sa stiu daca este necesar sa platesc si alte taxe pentru dobanda aferenta(sanatate , pensii, etc).
Multumesc.
Tinand cont de OUG 58 aplicabila pe iul, aug, sep 2010 privind plata CAS, daca din luna august am si carte de munca si mi s-a platit CAS, mai eram obligat sa platesc si cota impusa prin OUG in aug si sep?
Daca normele metodologice ale unei OUG prevad o amenda pentru dedeclararea unei situatii, se mai poate aplica amenda la 3 ani de la momentul cand trebuia facut?
Buna ziua, pentru cei care cunoasteti subiectul, poate ma putei ajuta cu niste nelamuriri. Mai jos un rezumat cu datele problemei:
- aug 2009-aug 2010 am fost pfa cu venituri lunare
- pt intervalul acesta am platit CAS conform Legii 19;
- ultima incasare pe PFA am avut-o in jul 2010;
- in 10 aug 2010 am devenit angajat cu ctr de munca;
- radierea PFA s-a facut la data de 26 aug;
- in iul 2010 a intrat in vigoare OUG58 pentru care am depus declaratia aferenta la Casa de Pensii pe 24 aug pentru incasarile incepand cu 1 jul 2010 si am platit in aceeasi zi (am chitanta)
- in 13 sep 2010 (deci inainte de termenul depunerii declaratiei pentru luna august/care era 25 sep) am depus la Casa de Pensii notificare cum ca pe luna august nu am mai avut incasari si alte venituri din ativitati independente si ca pe 26 aug PFA s-a radiat.
- tot in 13 sep am solicitat ADEVERINTA cum ca am toate platile la zi- mi s-a emis insa fara a include si suma aferenta platii efectuate conf. OUG58 pe motiv ca nu au gata operarile in sistem dar am chitanta in caz de ceva...
- in sep 2010 am obtinut si de la ANAF certificat fiscal cum ca nu mai am nici o datorie.
Problema actuala:
- pe 18 nov 2013 am primit somatie si titlu executor de la ANAF pe motiv ca exista o restanta la asigurari sociale care avea ca termen de plata martie 2012. Dupa aceasta data a intrat pe penalizari
- precizez ca inainte de primirea somatiei nu am mai primit nici o notificare nici de la Casa de Pensii nici de la ANAF.
- la ANAF au zis ca nu au ce sa faca pt ca procesul de executare a inceput;
- la Casa de pensii m-au pus sa fac o cerere de verificare a situatiei insa ei comunica cu ANAF abia dupa 15 dec - deci dupa expirarea termenului de 15 zile al executarii ...
Intrebarile mele sunt:
- am procedat corect la momentul respectiv in 2010? Se mai aplica debitele pe aug si sep atata timp cat eu declarasem radierea si ca nu am m obtinut venituri in aug?
(sau era necesar sa platesc oricum?!?)
- depunerea notificarii inainte de data pana la care se depunea declaratia pentru luna anterioara a fost corecta?
- am auzit o informatie vaga asupra existentei dublei impuneri la CAS (respectiv ca daca deja platisem contributiile conform Legii 19, nu ar mai fi fost necesara plata conform OUG 58. E adevarat?
- tinand cont de durata mare cu care se pot derula verificarile la CAS si la ANAF e mai intelept sa achit suma restanta (care deja creste de la o zi la alta foarte mult) si sa incerc ulterior recuperarea, sau e m bine sa astept rezolutia de la Casa de pensii?