Stau si ma gandesc, oare cum se poate intampla ca oameni in toata firea, specialisti cu experienta in mai multe domanii de activitate, cum suntem si noi, care pana la urma vorbim aceeasi limba, nu putem intelege anumite prevederi legale. Si iata ca se poate. Ori de cate ori citesc randurile Dvs, nu reusesc sa decodific ambiguitatea leguitorului care a facut ca subiectii interesati sa interpreteze in fel si chip, prevederile cu privire la reconsiderarea activitatii unei PFA.
Totusi in baza experientelor acumulate in descifrarea rebusurilor misterioase ale legistlatiei noastre, imi asum raspunderea pentru perceptiile mele care sunt urmatoarele:
atunci cand cel de al patrulea criteriu stabileste ca activitatea se poate desfasura nu numai direct, ci si cu personalul angajat de intreprinzator in conditiile legii, in conceptia mea se refera la faptul ca nu numai Dvs ca persoana fizica autorizata puteti opera in privinta solutionarii proceselor economico-financiare ivite intre parti, dar acestea pot fi gestionate si de catre angajatii Dvs, care au calitatea legala, sa va reprezinte in domeniul afacerilor, mai ales daca au sarcini stabilite in acest sens. Ca momentan activitatea nu se desfasoara cu angajati, consider ca din acest punct de vedere criteriul patru n-are nici o relevanta. Cu atat mai mult cu cat aveti perfecta dreptate cand spuneti ca "se poate" nu inseana ca este "obligatoriu".
In acest context parerea mea este ca IMM-urile, si evolutia sanatoasa a spiritului antreprenorial, sunt mult mai importante decat interpretarea corecta sau gresita a reglementarilor neclare. Cel mai important lucru este ca Dvs sa va puteti extinde afacerea, sa incasati valori cat mai mari, din care daca reusiti sa acoperiti cheltuielile aferente activitatilor desfasurate, si daca diferenta dintre ele, dupa impozitare va da ca rezultat, un venit net considerabil, veti avea puterea financiara necesara, sa acoperiti eventualele plati suplimentare (externalitatile), ce pot fi calculate de "mercenarii fiscali", care inteleg diferit criteriile amintite. Va doresc mult succes.
Pot sa va mai dau o sugestie, pentru vanzarea produselor pe care le realizati, daca eventual va intereseaza. Ca sa nu umblati prea mult cu hartoagele necesare privind modificarea documentelor eliberate de Registrul Comertului si la Fisc, va puteti inscrie ca membru la Asociatia Artizanilor si Mesterilor Popular din zona Dvs. Taxa de inscriere este foarte modica. Prezentati produsele realizate de catre Dvs, conducerea va analiza utilitatea si calitatea produselor realizate, daca sunt considerate bune, vi se elibereaza o Legitimatie, cu care in buzunar puteti participa la orice manifestare organizata, la care asociatia va avea invitatie. Actiunile organizate sunt valabile in intreaga tara, iar in unele cazuri si in strainatate. Conditiile respective depind de conducerea asociatiei. Ea accepta sau refuza invitatiile si participarea membrilor cu produsele fabricate. In acest caz nu va trebuie Casa de marcat, contabila sau aprobare speciala pentru suprafetele ocupate de la primaria localitatilor in care vor avea loc targurile, pietele, standurile temporar amenajate sau zilele speciale ale comunelor si oraselor. Inchirierea spatiilor, suprafetelor respective de desfacere fiind rezolvata de fiecare data si peste tot de catre asociatie. Nu va trebuie sa faceti altceva, dcat sa platiti cotizatia de membru si sa vindeti valorile dvs realizate. Inregistrarea la aceste asociatii se poate face si ca PFA, dar si ca persoana fizica, simplu cetatean.
Puteti adauga mai multe activitati, dar trebuie sa detineti o diploma care sa se refere la meseria respectiva sau cel putin sa acopere activitati inrudite. Cu un Certificat de creator proiectant inbracaminte de exemplu, nu puteti fabrica si comercializa alimente. In conditiile in care vreti sa participati la diferite manifestari(targuri si expozitii etc.) in orase si comune, desfacerea produselor Dvs va fi posibila numai daca introduceti codul CAEN aferent acestei activitati, si anume:
4789 : Comert cu amanuntul prin standuri, chioscuri si piete al altor produse
Inainte de a merge la finante,trebuie sa aveti in vedere faptul ca exista doua variante de impozitare: norma de venit si sistemul real . Daca o doriti pe prima, in momentul coplectarii formularului 220, trebuie sa declarati pe propria raspundere ca veti desfasura, cel putin pentru inceput numai o singura activitate (activitatea principala de ex.) pentru ca altfel nu va vor incadra la norma de venit, care este o varianta mult mai simpla in privinta tinerii evidentelor si de impozitare. Se stabileste a valoare fixa a impozitului pe care o veti plati anticipat, trimestrial, indiferent daca puteti realiza sau nu veniturile declarate. La sfarsitul anului datele vor fi regularizate si daca ati platit mai mult decat trebuia, diferenta vi se restituie. Daca insa declarati mai multe coduri la finante va vor incadra la sistem real de impozitare, ceea ce presupune sa conduceti contabilitatea simpla sau dubla, conform cerintelor legale(va trebuie contabil) si impozitul il veti plati dupa ce s-a determinat Profitul brut impozabil. Adica din veniturile totale intrate se scade valoarea totala a cheltuielilor deductibile si pentru diferenta ramasa veti plati 16% impozit. Plata CAS-ului, CASS-ului si Contributia pentru somaj le veti platii in mod obligatoriu, sau nu, functie de veniturile declarate.
La finante va vor cere si Contractul de comodat incheiat intre proprietarul imobilului si PFA in care s-a inregistrat sediul social. Contractul se poate face intre parti numai daca scoatetI Extrasul CFactualizat, pe care il prezentati la ghiseul de la finante. Daca sunteti cumva proprietarul cladirii puteti cere de la Registrul Comertului un formular simplu pe care il puteti completa cu titlu gratuit, pe perioada nedeterninata, formular pe care il semnati personal impreuna cu perechea(sotia, sotul) Dvs daca are cota parte, si inca odata Dvs ca reprezentant PFA. Sa nu uitati ca aveti nevoie si de Casa de marcat !
Sper ca v-am putut ajuta. Va doresc mult succes.
Eu daca as fi in locul patronului Dvs, as lua masurile enuntate cu mai multa atentie. M-as gandi in primul rand si la efectele negative ulterioare ale actiunilor mele necugetate (cum ar fi chemarea in judecata si desfacerea contractului de munca pe motiv de furt), atata timp cat prin incurajarea Dvs la savarsirea unor acte ilegale (cumpararea de combustibil mai ieftin de la hoti) s-ar putea sa am si eu ca patron mult de suferit, daca acest lucru s-ar afla chiar in timpul procesului la judecatorie. In al doilea rand sumele de bani pe care vi le au incredintat trebuiau sa fie scoase din caserie in baza unui referat de necesitate si cu dispozitie de plata, in baza datelor Dvs din cartea de identitate si semnatura. Acest act oficial presupune si o obligativitate prevazuta de legistlatia de specialitate privind decontarea sumelor ridicate in 48 de ore, iar daca existau diferente la achizitii si sumele initiale ridicate, aceste diferente trebuiau restituite la caserie contra chitanta si nicidecum patronului personal.
Atata timp cat Dvs ati primit acesti bani pentru aprovizionarea unor bunuri se poate considera ca ati fost inputernicit sa gestionati aceste sume. Ori in conditiile in care dintr-un motiv sau altul nu ati decontat banii, din cauza carora v-ati certat si va veti despartii, in teoria economico-financiara si in practica gestionarii valorilor firmei se impune lichidarea, care in mod normal se incheie cu intocmirea si semnarea Notei de lichidare. In acest formular exista mai multe rubrici printre care una se refera la datoriile existente ale angajatului fata de firma. Pornind de la aceasta logica eu as dispune un fel de inventar al situatiei Dvs, dupa care as stabili "lipsa in gestiune" si nicidecum furt, delapidare sau abuz de incredere. Apoi as vedea ce se poate face conform prevederilor Codului Munci si as actiona in consecinta.
Daca nu puteti rezolva problema pe cale amiabila si vreti neaparat sa va despartiti, atunci eu v-as recomanda sa depuneti o cerere in care sa solicitati desfacerea contractului individual de munca cu acordul partilor. Daca patronul nu va fi de acord cu aceasta varianta atunci aveti dreptul sa depuneti Demisia scrisa, inregistrata la firma si sa lucrati inca 15 zile, dupa care firma are obligatia legala sa va desfaca CIM si sa va inmaneze Decizia. Pentru stingerea datoriei Dvs puteti sa faceti un angajament scris dar numai de buna voie si nesilit de nimeni, si platiti datoriile in conformitate, pentru ca nimeni nu va poate inputa nici un leu fara o cercetare prealabila a situatiei. Orice alt demers pentru indepartarea Dvs initiat de catre patronul firmei, se poate face numai in baza dosarului de cercetare finalizat, care in caz ca nu stingeti intre timp datoria poate sa constituie baza legala pentru a intenta un proces care va stinge conflictul ivit intre parti printr-o hotarare judacatoreasca definitiva si irevocabila.
In conditiile in care autorul materialelor publicate actioneaza in conformitate cu prevederile legale cu privire la operele sale atunci el ar trebui sa mentioneze pe fiecare pagina a site-ului sau, in footer urmatoarele: "Copyright 2010-2014 Nume - Toate drepturile rezervate" In acest caz se intelege foarte clar ca autorul apare cu numele lui real pentru a putea preveni orice discutii ulterioare. Legea dreptului de autor, Legea 8/1996, reglementeaza toate aspectele referitoare la aceasta teme. Cel mai important de retinut in cazul de fata este ca: persoana care realizează opera literara, (romane, poezii, articole ofline sau online etc) beneficiază de drepturi de autor asupra acesteia. Autorul deci are dreptul să decidă in legatura cu materialul respectiv, adica: daca se va publica când si cum se poate publica, numele si prenumele, modul în care cititorii vor avea acces la publicatie, posibilitatea de copiere/citare a articolului etc.
Consider ca atunci cand cineva preia un articol de la altcineva, si il publica pe site-ul propriu, chiar daca nu are acordul autorului, dar redarea materialului respectiv se face cu specificarea datelor personale ale autorului de drept, in acest caz fapta nu poate fi incadrata la furt intelectual. Dupa parerea mea chiar faci un bine acelui autor specialist (reclama gratuita) distribuind ideile si conceptiile sale despre anumite procese si fenomene ale vietii cotidiene. Distribuirea in mediu online are si avantaje, va putea aduce o serie de beneficii autorului. Ii sporeste popularitatea, el va cucerii noi segmente de piata, poate extinde interesele si la alte categorii sociale interesate, va putea extinde posibilitatile de valorificare a operelor scrise etc. In conceptia mea problema furtului intelectual incepe in momentul in care cineva preia un material de la altcineva si il publica maideparte sub numele lui. Fara sa specifice sursa si datele personale reale ale autorului original.
Interventie moderator:in respectarea regulamentului de forum va rog sa nu postati link-uri care pot fi considerate reclama. Multumesc pentru intelegere.
In conformitate cu cele prezentate in Ghidul mediatorului Parlamentului European pentru cazurile de rapire internationala a minorilor de catre unul dintre parinti, consider ca acest caz al Dvs - daca este asa cum relatati - dincolo de faptul ca este revoltator, incerc sa va linistesc afirmand ca solutionarea problemei nu este inposibila, daca Siria este semnatara a conventiilor internationale referitoare la aceste conflicte complexe. Va recomand cu prietenie sa conspectati explicatiile acestei brosuri, care printre altele la pagina 26 prezinta detalii in legatura cu rapirea internationala parentala dar si despre cadrul normativ international si european pentru rezolvarea acestor conflicte serioase. Va dau numai cateva idei citate din acest ghid:
"Se poate vorbi de răpire internatională parentală de minori atunci când: ......., minorul nu este înapoiat în tara sa de resedintă obisnuită de către părintele
care nu detine custodie exclusivă încălcând dreptul de încredintare sau
dreptul de vizită."
La litera b.
"Pentru a reprima fenomenul tot mai frecvent al răpirilor internationale parentale
de minori au fost încheiate următoarele conventii internationale:
• Convenția de la Haga privind aspectele civile ale răpirii internationale parentale
a minorilor (25 octombrie 1980) : această Conventie prevede posibilitatea
părintelui care a fost victimă a răpirii să solicite repatrierea minorului (de
exemplu, atunci când celălalt părinte duce sau retine în mod ilegal copilul
într-o altă tară) sau restabilirea dreptului de vizită. Obiectivul este protejarea
minorului în fata dezrădăcinării rezultate în urma mutării sau neîntoarcerii
sale în tara de reședintă obișnuită.
• Regulamentul (CE) nr. 2201/2003 al Consiliului din 27 noiembrie 2003 privind
competenta, recunoasterea si executarea hotărârilor judecătoresti în materie
matrimonială si în materia răspunderii părintesti: Regulamentul stabileste în
materie de răpire parentală a minorilor, caracterul executoriu al hotărârilor
pronuntate de judecătorul din tara de resedintă obisnuită a minorului. În
plus, nu prevede nicio cerere de încuviintare a executării pentru hotărârile
autoritătilor unui stat membru referitoare la dreptul de vizită a minorului.
• Convenția Organizatiei Natiunilor Unite privind Drepturile Copilului adoptată la
New York la 20 noiembrie 1989: reprezintă instrumentul cel mai complet de
protectie si promovare a drepturilor copiilor.
Ghidul il puteti citi aici:
[ link extern ]
Dvs fiind cetatean al Romaniei care este stat membru al UE puteti sa va adresati Mediatorului Parlamentului European pentru cazurile de rapire internationala a minorilor la urmatoarele
contacte Roberta ANGELILLI
Bât. Altiero Spinelli
09E130
Contacte:
Simona Mangiante
ASP5G302
60, rue Wiertz / Wiertzstraat 60
B-1047 Bruxelles / Brussels
Email:
MediationChildAbduct@europarl.europa.eu
Tel : +32 (0)2 28 43 613
Fax : +32 (0)2 28 46 952
Relatarea Dvs., din punctul de vedere al legalitatii, este foarte corecta. Dar atat subsemnatul cat si Dvs ne am bazat pe niste presupuneri pentru ca nu avem cum sa vedem actele respective. Totusi va spun ca am avut de a face cu multe cazuri cand cineva, fara sa aiba procura speciala sau macar o simpla inputernicire, din partea mostenitorilor legali, la nivelul unor comisii locale, a reusit sa actioneze in numele acestora. Ba mai mult, am vazut un caz in care o doamna a depus cererea de retrocedare intr-un sat, folosind aceleasi extrase CF pe care le a folosit inca o ruda de a ei, si culmea, la comisia locala au trecut amandoua dosare. Documentatia a ajuns la Comisia Judeteana de retrocedare pentru validare si fara sa fie observata dubla solicitare, doamna noastra a primit suprafetele de teren revendicate.
Dupa ce a lasat mostenire toata averea ei in baza unui Contract de intretinere, unui tanar norocos, doamna amintita a decedat. Rudele ei care aveau dreptul lagal sa revendice terenurile acaparate de aceasta femeie "isteata", cat timp a trait batrana nu au reusit sa faca nimic cu ea. Dupa decesul ei l-au dat in judecata pe tanarul mostenitor, care saracul nu avea nici o vina, nici nu stia de jocurile ei, dar in baza sentintei judecatoresti date, a pierdut 7,50 ha de teren arabil. In timpul procesului s-a descoperit ca doamna noastra, a reusit sa dovedeasca specialistilor de la comisia locala, calitatea ei de proprietar de drept, cu un simplu document de administrare. Ori Dvs, fiind expert de specialitate, stiti mult mai bine decat mine, ca dreptul de administrare al unui bun, nu este echvivalent cu dreptul de proprietate. Dar cum spunea Mircea Badea: "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"
Va multumesc foarte mult pentru lamuririle facute, si va doresc o seara minunata in continuare.
In economia de piata pentru solutionarea unor probleme manageriale avem o legitate: in timpul cel mai scurt posibil, cu pierderi (efort, energie, stres, cheltuieli etc) minime sa obtinem rezultatele pozitive maxime. In asemenea conditii o persoana inzestrata cu spiritul antreprenorial care activeaza permanent pentru obtinerea de performante economico-financiare maxime, nu poate risipi timpul pretios pentru intocmirea formalitatilor de angajare de exemplu. Fiecare afacere, indiferent daca este PFA sau SA, va avea succes numai daca inca de la infiintare are relatii bune de colaborare cu un jurist sau avocat, care il apara de eventualele surprize neplacute in "jungla legalitatii shimbatoare", si un contabil bun, care de regula se ocupa si cu relatiile intreprinzatorului cu agentiile de ocupare a fortei de munca.
Presupun ca tatal Dvs are si el pe cineva care conduce evidentele contabile ale activitati. Ori cel mai simplu si mai eficient este sa vorbiti cu persoana respectiva sa va rezolve angajarea Dvs la PFA tatalui Dvs. Ea stie ce trebuie sa faca.
Ani de zile am lucrat in calitate de director de cancelarie al Institutiei Prefectului din Judetul Covasna si printre altele am avut ca sarcina urmarirea si solutionarea cererilor, sesizarilor si reclamatiilor depuse la institutie in legatura cu retrocedarea diferitelor suprafete de teren. Cazuri similare ca al Dvs au existat si exista cu sutele la nivel de tara. Citind insa cu mare atentie problema prezentata, din propria mea experienta va spun ca desi termenele de solicitare intradevar - asa cum v-au spus foarte corect toti juristii din forum - au expirat, totusi in baza relatarii Dvs cu titlul "NICIODATA NU ESTE PREA TARZIU" eu, citind si printre randurile scrisorii transmise, pot sa va dau dreptate cu conditia ca solutionarea acestui caz o veti incerca chiar Dvs. Cum este posibil? Prin reconstituire si investigatii, apeland la urmarirea pas cu pas al actiunilor intreprinse de catre unchiul hot de care ati pomenit.
Daca dansul a sustras actele bunicii pentru a incerca recuperarea terenului consider ca acest act s-a finalizat cu depunerea unei cereri de retrocedare, de catre unchiul incriminat, chiar in termenele legal prevazute. El nu putea sa faca altfel decat sa depuna cererea la Comisia locala de retrocedare(ori in numele lui, ori in numele bunicii) in conformitate cu prevederile legale in vigoare la data respectiva. Aceasta cerere trebuia sa fie inregistrata la Comisia locala, deci s-ar putea sa nu fie pierduta orice speranta pentru recuperare. Daca sunteti certati cumva cu unchiul respectiv, trebuie sa va inpacati si sa aflati de la el, daca a depus cerere in timpul incercarii rezolvarii retrocedarii. Daca inpacarea nu este posibila gasiti un "prieten sub acoperiere" care va afla secretul unchiului.
Daca cererea a fost depusa de unchiul in cauza si inregistrata la primarie, aveti posibilitatea legala sa continuati solicitarea, prin revenire, facand trimitere la numarul si data documentului respectiv, pe numele celui care apare in cerere ca proprietar (unchiul sau bunica), daca intre timp acesta nu a primit cumva pamantul inapoi. Daca terenul a fost restituit unchiului si Dvs nu ati stiut, in continuare aveti posibilitatea sa rezolvati situatia cu el, ca intre rude, pe cale amiabila sau sa-l dati in judecata pe unchiul care a sustras actele si le a folosit pe nedrept in interes personal.
Daca aveti un pic de noroc, poate veti avea dreptate in privinta afirmarii Dvs, cum ca niciodata nu este prea tarziu. Succes.
Intrebarea Dvs are legatura directa cu Managementul financiar-contabil, de aceea va dau cateva aspecte care va vor ajuta sa intelegeti esenta ONG -urilor.
Organizaţia non-profit sau organizaţia non-guvernamentală ( ONG) – aşa cum este cunoscută, este o instituţie care lucrează independent faţă de activitatea guvernului. Unele ONG-uri ( asociatii sau fundatii) chiar sunt finanţate de guvern. Ele sunt infiintate si functionează in baza prevederilor OG 26 / 2000 cu modificarile si completările ulterioare.
Din punctul de vedere al organizarii evidenţei financiar-contabile o organizatie non-profit, functionează conform Reglementărilor contabile pentru persoane juridice fără scop patrimonial, aprobate prin Ordinul Ministerului Economiei şi Finanţelor nr. 1969/ 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 846 si 10 decembrie 2007.
ONG-urile pot desfăşura atât activitate fără scop patrimonial, cât şi activitate economică. Din motive fiscale, este necesară organizarea evidenţei distinct pe cele două activităţi. Veniturile apar pe grupe distincte de conturi: grupa 73 pentru veniturile fără scop patrimonial si grupele 70, 71, 72, 74, 75, 76, 77, 78, 79 pentru veniturile din activitate economică, pentru cheltuieli se folosesc aceleaşi conturi pentru cele două activităţi.
Potrivit Art. 15 alin. (2) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, Organizaţiile nonprofit sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru următoarele tipuri de venituri:
a) cotizaţiile şi taxele de înscriere ale membrilor;
b) contribuţiile băneşti sau în natură ale membrilor şi simpatizanţilor;
c) taxele de înregistrare stabilite potrivit legislaţiei în vigoare;
d) veniturile obţinute din vize, taxe şi penalităţi sportive sau din participarea la competiţii şi demonstraţii sportive;
e) donaţiile şi banii sau bunurile primite prin sponsorizare;
f) dividendele şi dobânzile obţinute din plasarea disponibilităţilor rezultate din venituri scutite;
g) veniturile pentru care se datorează impozit pe spectacole;
h) resursele obţinute din fonduri publice sau din finanţări nerambursabile;
i) veniturile realizate din acţiuni ocazionale precum: evenimente de strângere de fonduri cu taxă de participare, serbări, tombole, conferinţe, utilizate în scop social sau profesional, potrivit statutului acestora;
j) veniturile excepţionale rezultate din cedarea activelor corporale aflate în proprietatea organizaţiilor nonprofit, altele decât cele care sunt sau au fost folosite într-o activitate economică;
k) veniturile obţinute din reclamă şi publicitate, realizate de organizaţiile nonprofit de utilitate publică, potrivit legilor de organizare şi funcţionare, din domeniul culturii, cercetării ştiinţifice, învăţământului, sportului, sănătăţii, precum şi de camerele de comerţ şi industrie, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale.
l) sumele primite ca urmare a nerespectării condiţiilor cu care s-a făcut donaţia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva ca sumele respective să fie utilizate de către organizaţiile nonprofit, în anul curent sau în anii următori, pentru realizarea scopului şi obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, după caz;
m) veniturile realizate din despăgubiri de la societăţile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decât cele care sunt utilizate în activitatea economică;
n) sumele primite din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit prevederilor titlului III.
Potrivit art. 15 alin. (3) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, organizaţiile nonprofit, adica ONG-urile sunt scutite de la plata impozitului pe profit şi pentru veniturile din activităţi economice realizate până la nivelul echivalentului în lei a 15.000 euro, într-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit enumerate mai sus.
În conditiile în care această suma este depăşită, ONG -ul va plăti impozite la bugetul statului, calculele impozitului făcându-se la fel ca pentru celelalte unitati economice, iar diferenta dintre veniturile realizate si cheltuielile efectuate este impozitată cu 16%. Este de reţinut faptul că atat echivalentul în lei a celor până la 15000 euro cat si valoarea profitului net realizată din activităţi economice vor fi utilizate pentru îndeplinirea misiunii, a scopurilor şi programelor organizatiilor non-profit şi nicidecum pentru împărţirea de dividende membrilor fondatori sau personalului angajat.