In primul rand este important sa determinam intre cine s-a incheiat contractul. Intre un consumator si operatorul de telefonie, ori o societate comerciala (deci un profesionist) si operatorul de telefonie.
Daca sunteti persoana fizica, pot fi incidente dispozitiile legii nr. 193 din 6 noiembrie 2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori, respectiv pct. 1 lt. a din anexa la lege:
(
1)Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care:
a)dau dreptul profesionistului de a modifica unilateral clauzele contractului, fără a avea un motiv întemeiat care să fie precizat în contract.
Prevederile acestei litere nu se opun clauzelor în temeiul cărora un furnizor de servicii financiare îşi rezervă dreptul de a modifica rata dobânzii plătibile de către consumator ori datorată acestuia din urmă sau valoarea altor taxe pentru servicii financiare, fără o notificare prealabilă, dacă există o motivaţie întemeiată, în condiţiile în care profesionistul este obligat să informeze cât mai curând posibil despre aceasta celelalte părţi contractante şi acestea din urmă au libertatea de a rezilia imediat contractul.
Prevederile acestei litere nu se opun, de asemenea, clauzelor prin care profesionistul îşi rezervă dreptul de a modifica unilateral clauzele unui contract cu durată nedeterminată, în condiţiile în care profesionistul are obligaţia de a-l informa pe consumator, printr-o notificare prealabilă transmisă în termen rezonabil, pentru ca acesta din urmă să aibă libertatea de a rezilia contractul;
Conteaza cum a fost formulata clauza contractuala cu privire la modificarea unilaterala a tarifelor ori a serviciilor oferite.
Ca si autoritate competenta, puteti sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului. Cumulativ, poate fi sesizat si ANCOM-ul.
Daca sunteti persoana juridica sunt mai multe de discutat, in functie de clauzele contractuale si de modul in care a fost semnat contractul.