avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 433 soluții astăzi
Forum Activitate dani33

Activitate dani33

Buna ziua,

Intrebarea mea are legatura cu un contract incheiat de organizatia mea (ONG) cu o organizatie din Ungaria. Avem o intalnire in Berlin, in cadrul unui proiect european, al carei beneficiar e organizatia din Ungaria, iar noi partener. Cei din Ungaria nu vor sa ne plateasca cazarea, avionul si mancarea si vor sa ne dea direct 1200 de euro , din care sa ne cumparam noi bilet de avion, cazare etc. Vor sa ne dea banii printr-un contract. Intrebarea mea e: ce fel de contract se poate incheia, astfel incat sa ramanem cu cat mai multi bani din cei 1200 de lei. Cum se va face impozitarea acestor venituri? Se impoziteaza acesti bani atat in Ungaria, cat si in Romania. Ce fel de contract ar fi preferabil sa incheiem, noi fiind un ONG?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Daniel
Va multumesc mult pt. raspunsul prompt. Si inca o intrebare cu care ma confrunt - eu, daca am 2 contracte de munca la acelasi angajator, unul cu program de la 9-12 si cel de-al doilea de la 12-18, pot sa-mi iau concediu doar pe un contract/functie? Mie mi s-a transmis ca nu pot sa fac asa ceva si ca sunt obligat sa-mi iau de pe ambele contracte. De exemplu, eu vreau sa vin la birou de la 9-12, iar de la 12-18 (pe cel de-al doilea contract) sa imi efectuez concediul.
Buna ziua,
Va scriu in legatura cu numarul de zile de concediu.
Din nov 2014 pana in iunie 2015 am avut un contract de munca de o ora cu o organizatie.
Din martie 2015 pana in prezent am un alt contract de 5 ore cu aceeasi organizatie.
In perioada ianuarie 2014 –iunie 2015 mi-am luat un numar de 12 zile de concediu (practic 9 zile pana in martie 2015 si 3 zile in martie-iunie 2015). Sa inteleg ca eu nu mai am voie pe contractul actual de 5 ore decat la 8 zile de concediu pe acest an (pana la sfarsitul anului, ma refer)??? In mod normal, nu mi se pare correct, deoarece eu nu am lipsit decat 3 zile de pe acest contract. Mi-as fi luat concediu si pe acest contract, dar el a inceput abia in martie. Sunt 2 contracte de munca si 2 state de plata. Cate zile de concediu mai am dreptul sa efectuez in acest an pe contractual care continua? Va multumesc anticipat.
Nu, nu de la Registrul Comertului, insa va pot asigura ca sediul social este acelasi. Eu, in cererea de chemare in judecata, am mentionat atat sediul social, cat si punctul de lucru, insa instanta a trimis citatia la sediul social. Sa propun la primul termen o citare si la punctul de lucru?
Ceea ce va pot spune este ca partea adversa stie de proces (avocatul lor a fost informat), cu siguranta au vazut si citatia (dupa cum va spuneam toate facturile le vin la sediul social), dar nu vor sa plateasca. Nu-mi dau seama daca chiar asteapta executarea silita..
Buna ziua,

Va scriu in legatura cu un proces, pe care l-am initiat impotriva angajatorului, datorita neplatii salariului. Am primul termen in curand si, la o consultare a dosarului, am remarcat ca angajatorul nu a depus intampinarea, iar citatia pentru aceasta a fost pusa in casuta postala a sediului lor(pentru ca ar fi fost absenti). Citarea a fost facuta la sediul social, unde organizatia nu lucreaza (au un alt punct de lucru). Stiu insa ca au multe facturi care merg la sediul social si ca se verifica casuta postala periodic.
Ce se intampla in cazul in care nici la primul termen nu merge nimeni din partea lor si nu se trimit CIM-ul si statele de plata, asa cum le-a solicitat instanta? Adica, daca, in final, instanta ar da o solutie favorabila mie (eu am pus deja la dosar absolut toate probele care adeveresc neplata salariului), ei ar putea contesta hotararea pe motiv ca nu au fost instiintati de proces, ca nu au stiut de el? Ceea ce ma intereseaza este daca contestatia ar conduce la pierderea procesului din partea mea.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

O zi buna!
Răspuns la discuția Adeverinta de vechime
Va multumesc pentru raspunsuri! Foarte utile.
Buna ziua,

Intrebarea mea priveste Revisalul. Am fost angajat de o companie pe o pozitie inferioara, dupa care mi s-a incheiat un act aditional pentru o pozitie superioara. In momentul in care am solicitat un extras din Revisal, la incetarea contractului, am aflat cu stupoare ca angajatorul nu mi-a modificat functia in Revisal, si practic am pierdut aceasta vechime pe o pozitie superioara.
Ce pot sa fac in aceste circumstante? Sa merg la ITM? Sa-i dau in judecata? Care este modalitatea prin care greseala lor poate fi rectificata, iar eu sa fiu inregistrat corect in Revisal, potrivit actului nostru aditional?

Va multumesc mult pentru raspunsuri!
Buna ziua,

Intrebarea mea de azi priveste adeverinta de vechime, mai precis ce anume trebuie sa contina ea. Am fost angajat part time la o companie pe o pozitie inferioara, dupa care, dupa foarte putin timp, s-a incheiat un act aditional pentru full time si o pozitie superioara.
Prima intrebare: Avand in vedere ca functia si durata muncii mi-a fost modificata intr-un timp scurt, vreau sa va intreb cum suna prima fraza din adeverinta de vechime, respectiv daca trebuie sa sune asa: "'prin prezenta se adevereste ca X ... in baza CIM cu norma partiala, inregistrat la ITM, in functia de (pozitia inferioara)". Adica, se trece aici numai norma partiala si pozitia inferioara, nu? Iar norma full time si pozitia superioara doar in tabelul cu modificarile aparute in timpul contractului, nu?

A doua intrebare: Mie, in contract mi s-a incheiat un alt act aditional pt modificarea articolului "Alte Clauze". Textul modificat este un paragraf de 3-4 randuri. Se trece in adeverinta si aceasta modificare (chiar daca este lunga)? Dupa cum v-am spus, exista un act aditional intre mine si angajator pentru aceasta modificare. Clauza nu se refera la salariu sau functie, evident. Practic, va intreb daca angajatorul este obligat sa treaca la mutatii absolut toate modificarile survenite la contract, prin acte aditionale, chiar daca nu se refera la salariu sau functie?

Va multumesc mult pentru raspunsurile voastre!
Răspuns la discuția Solicitare documente fost angajat
Buna ziua din nou,

Am trimis scrisoarea cu confirmare de primire, dupa care mi s-a raspuns de catre angajator ca imi propune ziua x" pentru o intalnire in care sa-mi dea actele si banii (v-am spus ca nu mi-au platit cateva salarii bune). Le-am confirmat intalnirea in ziua propusa si m-am dus la ei si, ce credeti, angajatorul era intr-o sedinta cu doi dintre angajatii sai si am asteptat aproape 30 de minute fara ca acestia sa iasa, dupa care am decis ca am fost suficient de umilit si ca este evident ca nu vrea sa-mi dea niciun act si am decis sa plec. Le-am scris ulterior ca, avand in vedere ca nu au dat curs intalnirii si m-am deplasat inutil la sediul lor, le solicit actele sa mi le trimita prin posta cu conf. de primire. Mi-a scris avocataul lor ca ii pare rau ca m-am deplasat degeaba :), ca a uitat si ca ma suna saptamana asta pt a rezolva.
Din cate stiu de la o alta colega, mai demult, nu i-au acceptat cererea sa-i trimita actele de vechime prin posta si i-au solicitat expres sa se duca la sediu pt a-si ridica actele. Oare pot sa ma oblige sa ma deplasez iar personal si sa refuze sa mi le trimita prin posta? Nu imi doresc sa mai fiu iar umilit si sa ma deplasez inutil. Am un serviciu si fac eforturi pentru a ma deplasa la ei. Ce pot sa fac? Sa astept termenul de 15 zile sa treaca si sa ma duc la ITM daca nu imi trimit actele prin posta, asa cum le-am solicitat?
Multumesc anticipat pt raspunsurile voastre!
Multumesc mult pentru raspunsuri!