avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1044 soluții astăzi
Forum Activitate GeorgianaF

Activitate GeorgianaF

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea speta:
Luna trecuta managerii firmei au fost in Franta si s-au cazat in apartamentul unei persoane. Mi-au adus o declaratie a doamnei care a cedat apartamentul pentru 1 saptamana si specifica pretul platit. De asemenea a intocmit o factura care contine doar datele societatii pe care o detine ea. Pe factura nu apar si datele societatii noastre.
Cum ar trebui sa privesc din puct de vedere al TVA.
SIREN-ul(CUI-ul) specificat in factura figureaza ca fiind neinregistrat in scopuri de TVA pe VIES
Credeti ca ar trebui sa colectez TVA si sa pun ca si cheltuiala nedeductibila?

Daca nu sunt clare informatiile, va rog sa-mi spuneti.

Cu stima,
Georgiana F.
Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati intr-o speta. Prestam servicii electronice catre o societate din Polonia. Facturarea se face fara TVA urmand ca beneficiarul sa inregistreze cu taxare inversa.

Am tot vazut discutandu-se despre regim special in ceea ce priveste serviciile electronice. Am intrat pe Codul Fiscal dar nu imi este foarte clar. Credeti ca ar trebui sa facturez cu TVA???

Multumesc frumos pentru raspuns,

O zi cu spor!
Georgiana F

Buna ziua,

Exista la societatea la care lucrez un angajat a carui bunica a decedat acum o luna. Am inteles ca acesta a solicitat la firma ajutor de inmormantare.
Va rog sa-mi spuneti daca i se poate acorda acestuia ajutor de inmormantare, in ce conditii si in ce limita? In regulamentul de ordine interioara se specifica ca se poate acorda ajutor de nastere/inmormantare in limita unui salariu net, cu conditia sa nu depaseasca 2% din fondul de salarii. El s-ar incadra in aceasta limita dar nu stiu daca mai sunt si alte conditii stipulate de lege. Trebuie sa aduca si alte documente decat certificatul de deces?

Multumesc frumos

O zi cu spor!
Georgiana F.
Buna ziua,

Va deranjez cu o speta frecvent intalnita si cu interpretare ambigua, cel putin pentru mine.
Nu imi este foarte clar daca pentru o masina care este folosita de catre administrator numai in scopul desfasurarii activitatii cu evidentiere in foaia de parcurs poate avea combustibilul si celelalte cheltuieli de intretinere deductibile 100%.
Stiu ca exista unele exceptii pentru agentii de vanzari, de achizitii, samd.
Pe mine ma intereseaza daca cheltuielile administratorului cu masina sunt deductibile integral.

De asemenea, ma intereseaza daca exceptia de la art 11-1 se refera la limitarea de 1500 lei in ceea ce priveste amortizarea. Poate fi amortizarea deductibila integral (pentru valori mai mari de 1500) daca este folosita de agenti de vanzari, de achizitii, etc

Multumesc frumos pentru timpul acordat,

O zi cu spor,
Georgiana F.
Răspuns la discuția Sponsorizare ONG Angajat
Multumesc frumos pentru raspuns,

O zi frumoasa,
Georgiana F.
Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea nelamurire deoarece in legea 32/1994 nu este evidentiat acest punct.
O societate poate sponsorizare ONG-ul unui angajat? Mentionez ca angajatul conduce ONG-ul din noiembrie 2008, acesta desfasurand activitate sportiva, mai exact antreneaza copii pentru gimnastica.

Multumesc frumos,

O zi cu spor
Georgiana F.
Multumesc pentru raspuns,

Dar am o nelamurire, este corect ca pretul de vanzare sa fie la jumatatea (sau mai mic) celui de achizitie. N-ar trebui sa existe un dosar de expertiza? In special daca partile sociale sunt achizitionate de catre asociatii companiei X?


Multumesc anticipat,

O zi frumoasa
Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea speta:
Societatea X detine 50% din partile sociale ale societatii Y, valoarea contabila a acestora fiind de 100.000 ron. Societatea X doreste sa vanda aceste parti sociale, dar le vinde la jumatate din pretul de achizitie, respectiv 50.000 ron.
As dori sa stiu daca pierderea de 50.000ron poate fi considerata cheltuiala deductibila sau nu.

Multumesc anticipat.
Am uitat sa mentionez ca administratorul nu este asociat unic in Societatea X.
Defapt, sunt doua persoane care detin ambele societati (X si Y)in procentaje diferite.
As dori sa stiu daca din punct de vedere fiscal sunt probleme, avand in vedere ca pe factura se va inscrie servicii consultanta si nu servicii administrare.

Multumesc anticipat,
GeorgianaF
Buna ziua,

O persoana fizica este asociat in doua societati X si Y la care este si administrator. Pentru administrarea societatatii Y, acesta emite factura fiscala de la X pentru Y.
Intrebarea este daca este conform legii sa emita factura avand in vedere ca cele doua societati sunt afiliate?
Multumesc frumos,