avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Forum Activitate Ali_Cipi

Activitate Ali_Cipi

Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns in ceea ce priveste situatia de mai jos:
Este vb despre 11 apartamente, locuinte de servici, aflate in proprietatea Electrica SA, in judetul Sibiu, a caror chiriasi suntem de 40 ani. Mai exact bunicul meu este pensionar, fost angajat al acestei institutii.
Incepand din anul 2003 si pana in prezent, propietarul l-a notificat de nenumarate ori, exprimandu-si dorinta de a vinde aceste locuinte, urmand ca apoi sa isi retraga intentia. In tot acest timp chiriasii au fost nevoiti sa aduca anumite imbunatatiri acestor spatii, pentru a-si asigura un minim de confort necesar, neputand folosii apartamantul in aceleasi conditii in care a fost predat acum 40 ani, propietarul lasandu-ne inclusiv fara apa calda. Investitiile constand in: centrala termica, instalatii curent, apa, canalizare, tencuieli etc .
In anul 2018, ne-a fost solicitat accesul in apartament pentru a se fotografia interiorul si a se efectua anumite masuratori care ar ajuta la stabilirea pretului de vanzare. Fiind de buna cuviinta, am fost de acord cu cele solicitate, ca mai apoi, la sfarsitul aceluiasi an, sa fim instiintati printr-o notificare scrisa, de faptul ca acele masuratori si fotografii au fost folosite, de fapt, pentru recalcularea chiriei, valoarea acesteia fiind calculata la "valoarea pietei", crescand de 5 ori, dar tinand cont de starea fiecarui apartament. Fapt care a dus la o discrepanta intre cei care au investit si cei care nu au facut mai nimic in tot acest timp. Ceea ce este inacceptabil, este faptul ca unora dintre vecini a caror apartamente nu au fost recondiționate, chiria nu le-a crescut foarte mult, fiind doar jumatate fata de a noastra, pentru aceeasi suprafata.
Mentionez faptul ca pana in prezent, chiria era stabilita in functie de venitul fiecarei familii, si nu putea depasii 15% din venitul net.

Avand in vedere cele de mai sus, am depus o contestatie la biroul propietarului din Sibiu, apoi, impreuna cu ceilalti chiriasi, am trimis aceste contestatii la Brasov, acolo unde isi are biroul, mandatarul propietarului. Aceste contestatii au fost primite de catre sucursala din Brasov, pe data de 10.12.2018, conform awb curier, insa nici pana la aceasta data nu am primit un raspuns oficial din partea propietarului .
Intre timp, conform notificarii au fost emise noile contracte, pe care am refuzat sa le semnam pe motivul neprimirii unui raspuns la contestatia trimisa. Tinand cont de faptul ca nu am semnat contractul, am sunat la Brasov sa intrebam ce se intampla, de ce nu primim raspuns la contestatie, insa ni s-a spus de catre jr care a semnat notificarea , ca o sa fim evacuati si o sa platim cheltuielile de evacuare.
Dupa toate cele de mai sus, vin in atentia dvs, solicitindu-va sprijinul si intrebandu-va daca propietarul are dreptul de a stabilii valoarea chiriei dupa investitiile facute pe cheltuiala noastra, iar pentru doua apartamente de aceeasi suprafata, diferenta chiriei poate fi dubla ca si valoare? Totodata, avand in vedere faptul ca nu am primit un raspuns la contestatie, ne absolva de faptul ca nu am semnat noul contract? Este posibil sa fim evacuati fara a avea nici un drept in fata propietarului?!

Mentionez faptul ca Electrica, mai are doua imobile in Sibiu, in acelasi regim, si pe care in urma cu o luna le-a pus in vanzare chiriașilor, insa cel in care locuim noi, refuza sa il vanda, fapt care ne face sa credem ca la mijloc sunt niste interese, ținând cont ca vizavi se construiește unul dintre cele mai mari mall-uri din tara.
Va multumesc.


Răspuns la discuția Inselaciune
După zeci de telefoane, astăzi l-am sunat ultima data. L-Am făcut sa spună ca nu vine cu mobila, ca are sa îmi dea 1000 e, și l-am inregistrat. Apoi i-am spus ca a fost înregistrat și ca dacă nu vine cu banii, mă duc la politie. În 3 ore a venit cu banii.
Nu doresc nimănui sa treacă prin așa ceva.
Va mulțumesc, și va doresc Paște fericit!
Răspuns la discuția Inselaciune
Nu a fost încheiat la notar. Este semnat doar de către mine și el.
Discuție Inselaciune
Bună ziua!
În data de 13.01.2917, am încheiat un contract cu o persoana fizica pt execuția unei mobile pentru care am achitat 70% avans (1000 euro). Conform contractului, termenul de execuție fiind de 40 zile lucrătoare. După ce au trecut cele 40 de zile, am fost sunată de către respectivul, pt a stabili de comun acord data la care sa vina la montaj. Am stabilit o data, însă de atunci el mă tot amână, nu miercuri ca joi, nu joi ca luni, pana la urma a spus ca nu mai poate efectua montajul ca are niște contracte și ca o sa ne dea banii înapoi. Dar nici asta nu s-a întâmplat. Și cu banii mă tot minte și mă amână de pe o zi pe alta. Văzând ca nu se tine de cuvânt, i-am scris pe facebook câteva cuvinte pentru a vedea toată lumea ce fel de om este, fără sa îi aduc nici un fel de jicnire, în afară de faptul ca l-am făcut mincinos. Azi dimineață m-a sunat sa îmi spună ca mă da în judecata pt ca l-am făcut mincinos pe facebook. Menționez ca în contract scrie citez "Cumpărătorul are obligația de a achita integral valoarea mărfii în momentul în care vânzătorul îl înștiințează ca marfa va fi livrata. Vânzătorul va livra marfa comandata de cumpărător, doar după dovada plății sale în termen de 15 zile lucrătoare .... la primirea mărfii comandate, vânzătorul va anunța cumpărătorul telefonic. Dacă în termen de 3 zile cumpărătorul nu achita marfa, vânzătorul va trimite o scrisoare cu confirmare de primire prin care îl înștiințează pe cumpărător de restul de plata. Dacă în termen de 10 zile cumpărătorul nu achita restul de plata, se aplica penalități, urmând ca după doua săptămâni sa piardă dreptul de proprietate asupra marfii ... fără a se recurge la instanța de judecata". Menționez faptul ca intelegerea a fost sa achitam avans 70%, iar diferența la livrare. Vineri am depus plângere la ANPC, iar mâine vreau sa depun plângere la politie. Ce șanse am sa îmi primesc banii înapoi?
Mulțumesc anticipat!
Buna ziua!
In urma cu ceva timp, am infiintat o firma care are ca si domeniu principal de activitate transportul de marfuri.
Dat fiind faptul ca urmeaza sa achizionam un camion, o sa fim nevoiti sa creditam societatea cu o suma de bani, o parte din suma respectiva provenind dintr-un imprumut bancar. Stiu ca se poate incheia un contract de imprumut intre creditor si societate, prin care se poate recupera intreaga suma la care se poate adauga si dobanda. Insa am dori ca pentru suma care suntem nevoiti sa o restituim bancii, sa putem retrage si dobanda pe care noi o sa o datoram.
Cum putem retrage acea dobanda, fara ca ulterior, sa fim obligati sa platim impozit, avand in vedere ca statul o sa ia in calcul acea suma, ca fiind un venit?
Multumesc!
Buna ziua,
in anul 2009 am achizitionat un frigider nou care a functionat perfect pana in toamna anului 2015. Ulterior mi-am dat seama ca motorul acestuia functioneaza fara oprire si face un zgomot ciudat, moment in care am sunat la reprezentanta producatorului. Desi frigiderul iesise din garantie, eram dispusa sa platesc pt reparatia acestuia, si am zis ca cel mai indicat e sa apelez la reprezentanta.
Asadar a venit meseriasul acasa, a constatat, a reglat termostatul, urmand ca eu sa urmaresc daca simtomele persista si sa revin cu un telefon daca este cazul, ceea ce s-a si intamplat.
Dupa sarbatori am sunat din nou, a venit omul, a constatat ca e carcasa crepata si trebuie inlocuita. Am facut o cerere catre reprezentata, unde am solicitat "schimbarea carcasei in garantie" (asa mi-a fost indicat de catre omul din service sa scriu), umand sa astept aprobarea cererii in cursul a doua saptamani, si mi s-au cerut 35 lei pt constatare. Dupa ce a trecut acest timp am revenit cu un telefon la service, de unde mi-a fost comunicat faptul ca a fost aprobata schimbarea carcasei si ca o sa ridice frigiderul, in vederea remedierii problemei. Zis si facut! Dar cand am ajuns in service, am pus si eu cateva intrebari, cum ar fi:: daca este un defect de fabricatie din moment ce aceasta carcasa se schimba pe baza garantiei, desi aceasta expirase. Intrebare la care omul a evitat sa imi raspunda. Vecina mea, care isi cumparase un frigider de aceeasi marca, a patit la fel in vara anului trecut insa ea nu a avut inspiratia de a merge la reprezentanta, drept urmare din cauza crapaturii din carcasa, motorul a functionat in continuu si s-a ars, ramanand cu paguba. Lucru ca mi-a fost confirmat si mie de catre d-nul din service, spunadu-mi sa am grija ca pana la aprobarea schimbarii carcasei, sa mai scot din cand in cand frigiderul din priza, ca sa nu se arda motorul, deoarece acesta nu se va schimba in baza garantiei.
Intr-un final, carcasa a fost schimbata, si am primit o garantie de 24 luni. Dar frigiderul mi s-a intors cu usa lovita. Nu este neaparat o problema, avand in vedere ca eram predispusa sa cumpar un frigider nou, insa ce ma fac daca pe parcurs, mai constat si alte probleme? Mentionez faptul ca in momentul in care am lasat frigiderul in service, nu mi s-a intocmit un proces verbal cu stadiul in care se afla, iar la ridicarea frigiderului am primit doar un bon unde se face referire la remediere, acesta nefiind stampilat, si completat corespunzator. Mai exact, perioada de garantie a fost trecuta cu pixul la solicitarea mea.
Multumesc pt timpul acordat!
Buna ziua, revin cu o completare:

Am sunat acum la Biroul Inmatriculari si mi-au comunicat faptul ca au creat un serviciu in ajutorul celor care "au vândut vehicule și actualii proprietari ai acestora(cumpărătorii) nu au perfectat actele privind transcrierea dreptului de proprietate în termenul legal de maxim 30 zile de la încheierea tranzacție". Asadar trebuie sa depun la biroul lor urmatoarele acte :

- solicitarea scrisă a fostului proprietar (vânzător);

- originalul și copia înscrisului prin care a fost transferat dreptul de proprietate al vehiculului respectiv (contract de vânzare - cumpărare,factură,etc.);

- actul de identitate al solicitantului în original și copie;

- certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal competent - taxe și impozite , din care să rezulte faptul că fostul proprietar (vânzătorul) a fost scos din evidențele fiscale locale;

- date de identificare ale noului proprietar (cumpărător) : nume,prenume,CNP,adresă pentru persoane fizice și denumire societate,adresa sediului,CUI pentru persoane juridice;

O zi buna!
Buna ziua! Pe data de 14 martie am vandut masina unui cetatean, data la care am si completatat in talon faptul ca masina a fost instrainata. Conform legislatiei, acesta trebuie sa isi treaca masina pe nume in termen de 30 zile de la data incheierii ctr de vanzare - cumparare. De atunci au trecut aprox 45 zile, iar noul propietar nu se grabeste sa imi trimita certificatul de radiere. Mentionez ca imi este teama de faptul ca acesta poate comite greseli in trafic, iar amenzile sa vina pe numele meu, iar asigurarea RCA a fost incheiata cu 15 zile inainte de vanzare si eu doresc sa imi recuperez banii pe aceasta, insa nu pot de cat daca intru in posesia acesteia in original (pt ca i-am dat-o cand am vandut masina) si a certificatului de radiere.
Acum vreo doua saptamani l-am sunat si mi-a spus ca a facut RAR-ul, insa nu a fost si la inmatriculari pe motiv ca nu are bani de asigurare. Intrebarea este unde pot verifica daca acesta si-a inmatriculat masina? Sa sun la biroul inmatriculari de pe raza municipiului de domiciliu al noului propietar?
Multumesc.
Buna ziua,
daca ii spui cuiva "te dau in judecata" se considera amenintare?
Multumesc!
Buna ziua,
in urma cu cativa ani o fabrica aflata vizavi de imobilul unde locuiesc, a fost vanduta. Noul propietar a demolat totul si a vandut la fier vechi pana si ultimul fir de sarma. Nimic ilegal pana aici, insa mai apoi terenul a fost lasat in paragina, iar de cateva luni mereu apare cate o movila de pamant adusa cine stie de unde, si depozitata pe spatiul fostei fabrici, probabil cu acordul propietarului si dat fiind faptul ca acesta incaseaza niste bani.
In urma cu doua luni, am facut o sesizare catre Garda Nationala de Mediu, acestia au directionat adresa catre Primaria Municipiului, iar aceasta din urma catre Politia Locala a orasului unde locuiesc. Acestia din urma s-au deplasat la fata locului, au constatat, au intocmit un proces verbal pe care l-am si semnat si mi-au trimis un raspuns prin e-mail unde imi spun ca se vor efectua demersuri pentru a afla cine este propietarul terenului si a se dispune masuri legale in ceea ce priveste remedierea situatiei. Pana acum nu s-a intamplat nimic, mai mult de atat, ieri au mai aparut inca vreo 200 mc pamant rezultat din excavari pe acelasi teren.
Astazi am sunat la cei de la Garda Nationala de Mediu, care mi-au spus ca este un teren privat si ei nu pot interveni, dar mi se pare ciudat faptul ca nici macar nu au interesul de a afla daca acel pamant este sau nu contaminat. Am sunat si la Primarie, dar in zadar.
Intrebarea este urmatoarea: Este legal ca in mijlocul orasului, un teren fie el si privat sa fie folosit ca si spatiu de depozitare pamant? Ce institutie este abilitata pentru a lua masuri impotriva propietarului de a isi curata si ingradi terenul? Pentru ca pe acest teren nu numai ca s-a depozitat pamant, se arunca si gunoi menajer de catre unele persoane, iar sobolanii colcaie in voie.
Nu m-ar deranja cu absolut nimic cele de mai sus, insa suntem 8 familii care locuim in acest imobil si avem un balcon comun, neinchis, care este plin de praf din pricina celor de mai sus mentionate, iar in urma cu ceva timp ne-am trezit si cu vizititatori nepoftiti (sobolani) in balcon.
Multumesc pt timpul acordat!