Daca tu consideri ca nu scrie, adreseaza-te ANPC. Insa, sunt 100% convins ca sunt specificate lucrurile astea. Si daca nu chiar atat de clar ca in manualul pe care l-am citat eu, cu siguranta gasesti in manual partea cu socurile mecanice (si in certificatul de garantie).
Nu m-am intalnit cu situatia asta. In principiu, asta este procedura. Daca nu se poate repara/inlocui, clientul primeste banii inapoi si asta este. Dar ca un client sa renunte la dreptul asta... n-am intalnit. Presupun ca s-ar putea, dar ia in calcul ca in situatia asta ar trebui sa platesti contravaloarea interventiei/verificarii produsului si transportul acestuia dus/intors. Cel mai bine ia legatura cu ANPC pentru un raspuns mai pertinent.
Atata timp cat masura pe care o pretinzi tu este disproportionata si obliga vanzatorul la o cheltuiala mai mare, nu poate fi aplicata. Legea ii obliga sa aduca la conformitate prin "în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată". Din ce-mi spui tu, reparatia si inlocuirea sunt imposibile pentru vanzator la moment, motiv pentru care s-a ajuns la solutia finala, returnarea contravalorii produsului.
Simplu: Pe bonul fiscal/factura se specifica pe langa data achizitiei, magazinul, suma achitata si denumirea produsului achizitionat. Pe extrasul ala de la card nu-ti arata decat data, comerciantul si suma achitata. In ceea ce-i priveste pe ei, tu ai putea avea uun bon de 80 de lei pentru caramele si sa ceri sa returnezi un rucsac. ;) Ai inteles ideea? Dovada achizitiei se face strict prin prezentarea bonului fiscal sau al facturii fiscale. N-are importanta perioada. Se poate intampla la 5 minute dupa ce ai iesit din magazin, se poate intampla la 30 de zile. Nu ai bonul, nu poti returna produsul, nu poti intocmi nici macar o reclamatie la ANPC neavand dovada achizitiei.
Primul lucru pe care trebuie sa-l verifici este durata medie de functionare a produsului declarata de producator. Ca sa-ti explic: Conform Lg449/2003, Cap V art16 si art 16(2) ai urmatoarele texte: "Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului." si "Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul prevăzut la art. 16 se reduce la această durată." Asadar, atata timp cat producatorul declara o durata medie de utilizare egala sau mai mare cu perioada de 24 de luni, garantia acelui produs va fi de minim 24 de luni. Doar in cazul in care durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani se va reduce perioada de garantie la acea durata. (si nu mai putin). Am avut si eu aceasta disputa cu cei de la eMAG si in final mi-au schimbat certificatul de garantie cu unul in care era specificata garantia de 2 ani.
Salut, legat de problema ta pot spune ca nu vei avea sanse de castig. E simplu. Nu trebuie sa-ti spuna nimeni ca nu ai voie sa apesi pe display. La fel cum nu trebuie sa te invete cineva ca n-ai voie sa arunci un bec pe jos ca se sparge, ca nu ai voie sa izbesti farfuria de gresie ca se face tandari etc. Totusi, in certificatul de garantie si in manualul de instructiuni iti scrie destul de clar faptul ca orice soc mecanic duce la pierderea garantiei. Ori, in momentul in care tu ai apasat pe acel display pentru a prinde mai bine televizorul s-a creat un soc mecanic. Pe acelasi principiu pe care l-ai mentionat tu, putem spune ca nu iti scrie nicaieri faptul ca pentru montarea tv-ului pe perete trebuie sa apesi pe ecran pentru fixarea lui. Nu? La marca LG, in manualul de instructiuni ai urmatorul paragraf: "Nu apăsaţi cu putere pe panou cu mâna sau cu un obiect ascuţit, cum ar fi unghia, un creion sau un pix, şi nu îl zgâriaţi." Si putin mai incolo pe acesta: " • Evitaţi în orice moment să atingeţi ecranul, deoarece acest lucru poate avea drept rezultat deteriorarea ecranului." Aceleasi informatii le gasesti in toate manualele televizoarelor, indiferent de brand. Deci, pica din start ideea ca "nu stiai, nu ti s-a spus". Una din obligatiile tale ca si client este aceea de a citi si ATENTIE! A INTELEGE informatiile din manualul de instructiuni. Stiu ca e mai simplu sa pui in functiune un tv fara sa te uiti peste 300 de pagini de informatii banale, dar este o obligatie. Deci, in concluzie, singurul lucru pe care il poti face este sa accepti reparatia contracost a televizorului si sa-ti asumi greseala comisa. S-ar putea sa ai surpriza ca service-ul autorizat sa iti poata pune inapoi in garantie televizorul dupa inlocuirea displayului. Zi buna!
Pentru fiecare reclamatie facuta la ei pentru care s-a prezentat la mine acasa echipa de interventii mi s-a eliberat o fisa de interventie. Am aceste fise acasa. Nu sustin ca am probleme cu televizorul. Sustin ca am probleme cu aparatura furnizata de cei de la Orange TV. Televizorul meu functioneaza foarte bine chiar.
Buna ziua. Anul trecut in luna mai am facut un contract la Orange pentru televiziune, internet(modem mobil) si mi-am trecut si cartela la abonament. Inca de la inceput au fost probleme cu Orange TV. Imagine pixelata, semnal prost si pe timp de furtuna si pe timp frumos, se blocheaza pe un anumit canal si nu mai reactioneaza. De fiecare data am facut sesizare la ei telefonic. De cateva ori prin telefon mi s-a spus sa resetez STB-ul (set top box, receiver) si ca se va rezolva problema asa. Dar de 3 sau 4 ori a fost nevoie sa vina echipa de interventie acasa. O data mi-au schimbat LNB-ul, de 2 ori mi-au schimbat cu totul STB-ul. Nu sunt deloc multumit de serviciile oferite de ei in comparatie cu preturile foarte mari platite in fiecare luna. Va intreb: exista vreo cale legala sa denunt acest contract fara sa ma izbesc de clasica obligatie de a plati "despagubiri" pentru inchiderea prematura a abonamentului celor de la Orange in conditiile in care am avut atatea probleme cu televizorul pana acum?
Multumesc mult pentru ajutor.
Problema e cam delicata. Probabil l-ai trimis la cei de la Restart, service autorizat de cei de la Nikon prin Skin Media. Din ce stiu eu, experiente anterioare cu Restartul baietii de acolo sunt foarte profesionisti si nu prea gresesc la diagnostice. Din punct de vedere legal, atata timp cat service-ul are o constatare in care spune ca problema nu face obiectul garantiei clientul nu prea mai are ce face. Insa, posibil daca insisti mai mult la magazinul de la care ai cumparat si eventual la cei de la ANPC s-ar putea sa te ajute. Probabil ei au considerat ca problema aparatului tine de uzura morala si de asta nu ti l-au reparat pe garantie.