avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1088 soluții astăzi
Forum Activitate Gigeltavalitu

Activitate Gigeltavalitu

Răspuns la discuția Plata intretinere
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dle vitalsmart,

V-am raspuns dpdv legal, sunteti obligat sa platiti ce apare acum pe lista si trebuie sa recuperati banii de la fostul proprietar, care ar fi trebuit sa plateasca un avans estimat la cotele de intretinere pentru perioada decalajului listelor. Asociatia nu este responsabila sa recupereze acesti bani decat de la proprietarul de facto curent al apartamentului. Iar fondul de rulment nu este pentru intretineri neplatite ci pentru plata facturilor asociatiei pana la recuperarea pe liste a costurilor. Fostul proprietar trebuia sa va transfere fondul lui de rulment si sa i-l platiti lui, fara a mai interpune asociatia . Daca fostul proprietar a ales sa i se restituie acest fond de rulment, adminul nu a avut alta alegere decat sa i-l restituie, dar nu asa se procedeaza. Acest lucru se mentioneaza chiar in contractul de vanzare-cumparare la notar. De asemenea, indexurile contoarelor de apa , daca este cazul ca blocul este contorizat, se mentioneaza in contractul de vanzare cumparare sau in adeverinta care se elibereaza fostului proprietar cum ca are/nu are datorii fata de asociatie.

vitalsmart a scris:

Intreb din punct de vedere legal sunt obligat sa platesc. Daca erau 15 persoane in apartament si venea intretinerea enorm de mare trebuia sa platesc eu. Unii consuma si altii platesc?
Nu trebuia sa retina administratorul fondul de rulment pana la achitarea integrala a datoriilor?


Răspuns la discuția Plata intretinere
1. Desi nu va place raspunsul , il aveti mai sus. Proprietarul curent. Adica Dvs.
2. Vedeti ca se aplica penalitati dupa 51 zile de neplata pentru orice sume restante, inclusiv fond de rulment neconstituit.

Răspuns la discuția probleme administrator
Puteti doar sa dati in judecata fostul proprietar, asta dupa ce platiti ce este afisat. Si da adminul stia ca listele sunt decalate si mai mult ca sigur a comunicat asta fostului proprietar, pe care l-a durut nici undeva

Adminul trebuie sa aibe o copie dupa contractul de vanzare-cumparare si copii dupa buletinele celor care vor sta acolo.

dani el a scris:

Fostul proprietar este in Franta stabilit,nu pot sa ma inteleg cu el, apartamentul a fost cumparat prin agentie si contractul de vanzare cumparare semnat prin procura data unei persoane. Nu inteleg de ce trebuie sa platesc ce au consumat alte persoane, proprietar fiind din 1 martie, intretinere pe februarie am platit si unde am stat si stau inca, la fostul apartament. Nu era normal sa s opreasca din fondul de rulment luna februarie? Adminul stia ca luna februarie trebuie achitata, doar a eliberat adeverinta pe 21 februarie, clar nu am beneficiat eu de utilitati, au beneficiat chiriasii care au stat acolo. Chiar nu se poate face nimic? Chiar nu pot sa platesc ce au consumat alte persoane.




Răspuns la discuția Plata intretinere
NU aveati cum sa cumparati apartamentul cu adevarinta din 27.03.18 atunci cand ati semnat pe 01.03.18. Poate e 27.02.18......Verificati datele din contract. Ca actual proprietar curent sunteti obligat sa achitati toate restantele apartamentului, si va trebui sa va decontati cu fostul proprietar. Asociatia nu este responsabila - trebuie sa-si primeasca banii.
Răspuns la discuția probleme administrator
Sunteti responsabil ca actual proprietar pentru toate cotele de intretinere neplatite. Va trebui sa va intelegeti cu fostul proprietar pentru luna "decalata neplatita" in afisarea intretinerii. Pentru fondul de rulment cereti o copie a chitantei/ PV de eliberare a fondului de rulment catre fostul proprietar si daca vi se verifica acest lucru, atunci trebuie sa va formati propriul fond de rulment cu asociatia, in valoarea lunii celei mai scumpe din ultimul an ( chiar daca nu ati locuit Dvs acolo)
A, si nu e obligat administratorul sa va dea ceva la mana ca va cere intretinerea.- Este afisata la avizier ca datorie si trebuie platita de cel care are calitatea de proprietar - are valoare de factura
Stiu ca este un topic vechi dar va rog poate ma "iluminati" si pe mine. Ramane valabila partea cu registrul jurnal dupa ultimele legislatii? Adica nu trebuie sa-l completez daca suntem in partida simpla? Multumesc anticipat

Adriantot a scris:

Ordinul spune multe dar are si greseli ca multe alte ordine.
In contabilitatea in partida simpla se lucreaza cu registre, cu situatii contabile, cu fise individuale, cu centralizatoare...., dar nu se lucreaza cu conturi contabile, cu simboluri. Iar in instructiunile de completare a registrului jurnal se spune ca:
In coloanele 5 si 6 se trece simbolul conturilor debitoare si respectiv creditoare.

Pai ce simboluri cunoaste un administrator chiar atestat care nu stie planul de conturi? Planul de conturi, modul de folosire, corelatia, functia acestor conturi sunt cunoscute "doar" de persoane cu pregatire de contabil sau de economist. De aceea in contabilitatea in partida simpla, adresandu-se si persoanelor care nu au pregatire contabila, nu se folosesc conturi contabile. Iar Ordinul 1969/2007 precizeaza in anexa 2 ca:
Persoanele juridice fără scop patrimonial pot utiliza toate formularele prevăzute în anexa la prezentele reglementări, sau numai o parte dintre acestea, în funcţie de elementele specifice activităţii desfăşurate.


In primul rand - in ce calitate v-ati mutat in bloc? Proprietar sau chirias?
Doi - daca asociatia are acest lucru votat - cu mentionare in statut , nu aveti ce face. Decat sa va mutati in alt bloc. Aceste taxe nu sunt regularizate de lege - desi este clar ca este enorm ceea ce se cere acolo. Ca sa va dau un exemplu - la noi - unde sunt admin - este 5 lei pe luna pentru caine. nimic pentru pisica etc
terentetalharu a scris:

Citește si contractul de închiriere. In București au in contract o clauza in care dacă nu plătești 3 luni întreținerea sau chiria iti reziliază contractul. Titularul contractului de închiriere răspunde pentru plata chiriei si a cotelor de întreținere.
Sfatul meu este sa plătești in continuare lunar pentru ca pana la urma tot vei plătii si riști sa îți rezilieze primăria contractul.


Domnule,

Daca esti titular de contract, scrie in contract ca esti obligat sa platesti 100% din chirie plus intretinerea.
Problemele dvs personale nu ii privesc . Daca doresti recuperarea a 1/2 se recupereaza in instanta la procesul de divort. Poti plati in continuare prin mandat postal dar suma intreaga pentru a nu ti se rezilia contractul. Notifica in scris acel vecin" adunator de chirii ca mandatele contin suma intreaga si ca trebuie sa ti-o accepte. Mai mute se pot discuta direct cu ANL.
Implicati-va. Candidati si intrati in comitet . Schimbare dinauntru.
Răspuns la discuția dezinsectie deratizare
Mentionati ca oamenii nu vor ca asociatia sa aibe acces la subsol!?!?!? Pt ca au boxe? Acele boxe sunt legale? Acel subsol este compartimentat pt boxe, sau l-au compartimentat dumnealor? Au aprobarea Asociatiei pentru acele boxe?

Schimbati broastele / lacatele de acces la toate subsolurile blocului care tin de asociatia Dvs. Afisati la avizier o notificare din partea comitetului executiv cu regimul de acces la subsol, efectuati lucrarile impuse de lege (eventual citat din lege afisat la avizier cu obligativitatea actiunilor de DDD) , puneti pe lista de plata contravaloarea serviciilor si punct!

Intelegeti ca sunteti sau furnizati MANAGEMENTUL CONDOMINIULUI!! Invitati proprietarii recalcitranti sa va dea in judecata, daca nu inteleg legea. ( Apropos, sunt o tona de implicatii de prevenirea incendiilor cu boxe si mai ales CE ESTE DEPOZITAT IN ELE - MATERIALE INFLAMABILE, CAUCIUCURI DE MASINA CARTI ETC CARE VA POT ADUCE - ASOCIATIEI - NISTE AMENZI USTURATOARE!!, pe care le va plati asociatia si va fi obligata sa le puna pe listele de plata pt toata lumea!, nu doar cei cu boxe....) .

Afisati tot la avizier , apoi treceti la treaba. Mult succes