avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1015 soluții astăzi
Forum Activitate Memleak

Activitate Memleak

Bună ziua,

Eu locuiesc într-o zonă centrală, pe o stradă cu 5 benzi destul de circulată. Parcarea este interzisă pe toată strada pe partea pe care locuiesc eu (permisă pe partea opusă) iar cea mai apropiată parcare, care de altfel este foarte aglomerată, se află cam la 3-4 minute de mers pe jos.

Chiar în fața casei există o stație de autobuz cu refugiu. Dacă mă mut, și prin urmare este necesară cărarea cutiilor / mobilei din casă în dubiță, este posibilă oprirea/staționarea după refugiul stației de autobuz sau într-un loc mai apropiat de casă? Asta aș face-o la o oră când traficul este slăbuț (probabil seara / în weekend) să nu încurc dar în același timp nu vreau să risc o amendă pentru oprirea în locuri nepermise.

Mulțumesc.
Salut,

Pentru calculul încadrării la caz social pe motiv de venituri sub salariul minim pe economie se cere calcularea acestei valori din veniturilor tuturor membrilor familiei.

În cazul meu, părinții mei locuiesc împreună cu sora mea însă eu m-am mutat de foarte mult timp dar buletinul a rămas cu domiciliul acolo. Din păcate am avut viza de flotant până la sfârșitul anului trecut însă anul acesta nu mi-am mai făcut din alte motive (m-am mutat des și locuiesc doar temporar). Știu că viza de flotant se face atunci când stai 15+ zile însă eu am tot sărit peste partea asta ca să nu o tot schimb...

Până acum sora mea a beneficiat de ajutoarele de caz social, însă întrebarea este dacă aplică și anul acesta, și calculul de venit îl face între ei 3 (părinții + ea), pot exista probleme datorită mie? Se poate verifica că eu am adresa din buletin acolo și prin urmare să presupună (cineva) că și eu locuiesc acolo cu toate că de fapt, probabil considerat ilegal, locuiesc în altă parte? Ar putea să îi refuze sau retragă ajutorul social ei sau doar aș fi eu obligat să aduc cumva dovada faptului că locuiesc în altă parte?

Prin acte ei trebuie să includă o declarație cu componența familiei și veniturile, deci într-un fel ei nu prea au de unde să știe ce fac eu (am sau nu am viza de flotant) dar legal nu știu cum sunt văzute lucrurile.
Bună ziua,

Am observat deja că există topicuri asemănătoare însă nu reușesc să obțin un răspuns clar. Am citit legea și am folosit deja funcția de căutare pe forum dar cel puțin în cazul meu nu am avut mare success.

Situația dată este următoarea: un telefon este achiziționat de la un provider de servicii mobile alături de un abonament pe 2 ani. Telefonul beneficieaza de garanție. După o perioadă mai mare de timp (să zicem 1 an jumătate) telefonul se strică și este trimis în garanție de unde se generează o negație de reparație.

Exact același telefon nu mai există în stock pentru înlocuire așa că apar 2 opțiuni:

1. Returnarea banilor.
2. Oferirea unui alt model și plata diferenței de preț, dacă există.

Acum întrebările mele pentru fiecare punct:

1. La restituirea banilor, se vor restitui banii dați de mine? De exemplu telefonul costă 2500 RON, eu la abonament l-am cumpărat la prețul redus de 800 RON. Mi se vor restitui 800 RON? Deoarece, din punctul meu de vedere, asta este, mai pe românește, o mare țeapă. Eu la expirarea contractului de 2 ani am un bun care valorează apx 2000 RON, însă pentru că s-a defectat rămân cu 800 RON în mână. Faptul că am plătit abonamentul respectiv timp de 2 ani de zile presupune că la sfârșit îmi rămâne mie acel bun însă în acest caz l-am plătit degeaba.

2. La oferirea altui model, cum se calculează diferența de preț? Din nou, să zicem că un alt model costă 2800 RON la liber și 1000 RON pe un abonament asemănător cu al meu. Eu ce plătesc? Încă 200 RON (800 + 200 = 1000 ron, noul preț)? Și sunt obligat să îmi prelungesc abonamentul cu încă 2 ani? Lucru care nu este deloc de dorit, pentru că la fel ca și în cazul unul, acel bun care de fapt valorează 2000 RON, motiv pentru care am ales să plătesc acel abonament, în cazul meu a dispărut complet. Și o iau de la 0 cu un nou abonament de 2 ani de zile.

Pentru mine soluțile sunt:

1. Fie continuarea abonamentului până la expirare și restituirea banilor la prețul de liber.
2. Fie oferirea unui alt model de telefon, plata diferenței (la abonament) dar fără prelungirea abonamentului.

În orice caz, sunt într-o situație în care sub nici o formă nu îmi pot prelungi abonamentul și nici nu doresc banii înapoi. Vreau un alt telefon cu specificații asemănătoare fără nici o prelungire de contract. Dar din discuțile inițiale (la telefon) pare-se că așa ceva nu se poate. Este legal? Pot depune plângere la ANPC dacă mă obligă să îmi prelungesc contractul telefonic? Eu deja mi-am ținut partea mea contractuală, și anume de a ține abonamentul pe perioada stabilită și nu e vina mea că telefonul s-a defectat.

Vă mulțumesc frumos și sper că m-am făcut înțeles.
Bună ziua,

Am descoperit o situație care m-a indus total în confuzie. Să presupunem că Luni dimineață când mă trezesc am o problemă de sănătate și nu mă simt capabil să merg la muncă. Mă prezint de urgență la spital unde mi se face anumite consultații, primesc o rețetă sau ce o fi plus programări la alți doctori (dacă nu e caz de internare).

Acum am nevoie să merg la medicul de familie pentru eliberarea concediu medical. Medicul de familie are nevoie de adeverință de la muncă cu număul de zile de concediu acordate în anul curent. Merg la muncă, fac cerere pentru acordarea adeverinței iar ea este eliberată Vineri, angajatorul încadrându-se în termenul legal de 15 zile.

Ce se întâmplă cu zilele Luni - Joi? Se poate elibera medical și pentru ele, din moment ce eu luni m-am prezentat la urgențe / medic? Se poate scrie medicalul luni și elibera doar vineri când mă prezint cu adeverința? Sau rămân cu 4 zile neplătite?

Mulțumesc frumos!

Bună ziua,

Am o curiozitate personală legată de pontarea automată a orelor de muncă. O anume firmă folosește un sistem automat de pontare iar acel sistem contorizează orele de muncă în incrementale de 15 minute (deci nu se poate lucra 7 ore și 55 de minute ci doar 7 ore 45 sau 8 ore etc).

Rotunjirea se face prin lipsă, evident. Adică un angajat care pornește sistemul de pontare la ora 9:01 dimineață și pleacă la 16:59 are 7:30 pontate în sistem, adică are nevoie să mai facă încă 30 de minute pentru a nu intra la belele.

Este adevărat că poate nu este prea nesemnificativ acest lucru dar dacă o persoană se loghează la 9:01, 9:16, 9:31 etc. efectiv lucrează 15 minute inutil. Dacă face asta de 10 ori pe lună deja avem 2 ore jumate de overtime neplătit.

Știu că acest lucru este stipulat diferit în funcție de țară și sunt curios dacă este sau nu legal în România sau dacă măcar avem vreo lege care să reglementeze această practică?

În caz contrar un angajator ar putea duce asta la extreme și contoriza în incrementale de 30 de minute sau chiar o oră ceea ce clar ar fi un abuz.

Mulțumesc frumos.
Mulțumesc frumos! Am înțeles care este situația. M-am mai liniștit, tare îmi era frică că nu mai pot da de service și fără acte rămân și fără produs.

Sper să reușesc să vorbesc cu dânșii și să rezolve problemele săptămâna asta. Aș prefera să primesc produsul reparat mai mult decât să fac reclamații și alte minunății, dar în caz contrar sau de prelungire nedeterminată, așa cum au făcut la început, voi acționa conform celor de mai sus.

Mulțumesc din nou.
Bună ziua,

Am vaga impresie că ceva nu se leagă în peripețiile unui produs trimis în garanție.
Am achiziționat anul acesta din Carrefour un mixer vertical care s-a defectat; dânșii mi-au spus că produsul trebuie trimis în service-ul lor autorizat, acesta fiind o altă firmă din București. Am sunat la dânșii în 17 iulie, aceștia au trimis un curier și l-au ridicat în data de 18 iulie (sâmbăta) ajungând la service cel mai probabil luni (20 iulie).

Între timp dânșii nu ne-au anunțat nimic așa că i-am sunat cam la o săptămână după, aceștia spunând că trebuie să verifice. Ne-au contactat după 2 zile și au spus că au de comandat o piesă și va dura mai mult dar nu sunt siguri cât dar din nou, vor reveni cu un telefon și un mail să ne zică exact ce și cum.

Ei bine, zilele au trecut, de telefonat nu au făcut-o, mail nu au trimis, azi am încercat să sunăm și nu ne-a răspuns nimeni. Termenul de 15 zile din data la care curierul a ridicat produsul a trecut (întrebare: de când e valabil termenul? din 17, 18 sau 20 iulie?) iar noi habar nu avem ce se întâmplă și când va fi înapoi.

Am sunat în call center Carrefour, iar domnișoara de acolo mi-a spus că în situația de față ei nu au nici o răspundere și nu îmi pot returna banii sau schimba produsul, eu fiind nevoit să vorbesc cu service-ul cu toate că nu am achiziționat produsul din service. Nu mi se pare ok lucrul ăsta deoarece eu am cumpărat produsul din Carrefour și mă aștept ca restituirea să fie făcută de magazin.

Problema este că am fost instruit să trimit alături de produs garanția și bonul fiscal, iar în momentul de față eu nu am nici un act doveditor prin care pot atesta că produsul este al meu. Am foia de ridicare de la curier și poze pe telefon alte actelor trimise în garanție (bon, garanție etc).

Ce pot face în cazul ăsta? Cine este responsabil să îmi restituie banii, cum dovedesc că este produsul meu în garanție și ce aș putea să le trimit celor de la ANPC în cazul în care zilele trec și produsul nu mai revine?

Vă mulțumesc pentru asistență,
Sebastian.

PS: Am observat topicuri asemănătoare, dar eu cred că am făcut o boacănă mare pentru că nu am act doveditor iar Carrefour mi-a spus că ei nu mai sunt responsabili de produs odată vândut. Mă gândesc că nu am ce face decât să sper că voi reuși totuși să dau de cineva la garanție iar produsul va fi reparat... cândva.