Buna ziua,
Am si eu nevoie de o parere juridica.
Am un bilet la ordin a carui scadenta a avut loc in decembrie 2014.
In cursul lunii iulie a anului 2015 am obtinut, de la judecatorie, investirea cu formula executorie a titlului executoriu reprezentat de biletul la ordin.
Intrebarea mea este: mai pot pune in executare acum biletul la ordin?
Daca da, care este articolul de lege care prevede acest lucru?
Multumesc!
Buna ziua,
Am si eu nevoie de o parere juridica.
Am un bilet la ordin a carui scadenta a avut loc in decembrie 2014.
In cursul lunii iulie a anului 2015 am obtinut, de la judecatorie, investirea cu formula executorie a titlului executoriu reprezentat de biletul la ordin.
Intrebarea mea este: mai pot pune in executare acum biletul la ordin?
Daca da, care este articolul de lege care prevede acest lucru?
Multumesc!
Pot solicita, pe calea ordonantei presedintiale, sa il oblige la plata a jumatate din chirie catre sotie pana la finalizarea dosarului de partaj?
Buna ziua,
Am urmatoarea speta.
Doua persoane (soti) detin in coproprietate un imobil pe care l-au inchiriat.
Suma aferenta inchirierii este virata intr-un cont bancar al sotului, la care sotia nu are acces.
In prezent cei 2 soti se afla in procedura partajului.
Intrebarea mea este: ce tip de actiune poate formula sotia impotriva sotului prin care sa solicite instantei sa il oblige pe sot sa ii dea sotiei jumatate din suma obtinuta cu titlu de chirie, pana la finalizarea actiunii de partaj?
Multumesc!
Buna ziua!
As dori sa stiu ce de intampla in situatia in care am semnat un contract de inchiriere pentru un spatiu iar in perioada contractuala proprietarul spatiului a vandut imobilul altei persoane.
In prezent ma aflu in situatia in care am evacuat spatiul pe care il inchiriasem. Pot cere pe langa rezilierea contractului de inchiriere si obligarea fostului proprietar, a locatorului din contractul meu, la plata contravalorii chiriei aferentei perioadei in care nu am folosit spatiul?
Exista vreo prevedere legala in acest sens?
Nu am gasit nicio speta de acest gen si ma gandesc sa nu intampin probleme.
Art. 1817 NCPC spune ca, in situatia in care una dintre parti nu isi executa obligatiile nascute din contract, cealalta parte are dreptul de a rezilia locatiunea, cu daune-interese, daca este cazul.
Multumesc anticipat!
Buna ziua!
As dori sa stiu ce de intampla in situatia in care am semnat un contract de inchiriere pentru un spatiu iar in perioada contractuala proprietarul spatiului a vandut imobilul altei persoane.
In prezent ma aflu in situatia in care am evacuat spatiul pe care il inchiriasem. Pot cere pe langa rezilierea contractului de inchiriere si obligarea fostului proprietar, a locatorului din contractul meu, la plata contravalorii chiriei aferentei perioadei in care nu am folosit spatiul?
Exista vreo prevedere legala in acest sens?
Nu am gasit nicio speta de acest gen si ma gandesc sa nu intampin probleme.
Art. 1817 NCPC spune ca, in situatia in care una dintre parti nu isi executa obligatiile nascute din contract, cealalta parte are dreptul de a rezilia locatiunea, cu daune-interese, daca este cazul.
Multumesc anticipat!
Buna ziua!
As dori sa stiu ce de intampla in situatia in care am semnat un contract de inchiriere pentru un spatiu iar in perioada contractuala proprietarul spatiului a vandut imobilul altei persoane.
In prezent ma aflu in situatia in care am evacuat spatiul pe care il inchiriasem. Pot cere pe langa rezilierea contractului de inchiriere si obligarea fostului proprietar, a locatorului din contractul meu, la plata contravalorii chiriei aferentei perioadei in care nu am folosit spatiul?
Exista vreo prevedere legala in acest sens?
Nu am gasit nicio speta de acest gen si ma gandesc sa nu intampin probleme.
Art. 1817 NCPC spune ca, in situatia in care una dintre parti nu isi executa obligatiile nascute din contract, cealalta parte are dreptul de a rezilia locatiunea, cu daune-interese, daca este cazul.
Multumesc anticipat!
Buna ziua,
Imi puteti spune, va rog, daca se mai pot incheia contracte de prestari servicii intre o societate comerciala si o persoana fizica, avand ca obiect realizarea serviciilor şi activităţilor didactice-partea practică în cadrul programelor de formare profesională şi alte tipuri de cursuri,respectiv pentru cursul de Sudor ?
In cuprinsul acestui contract se mentioneaza o cota de impozitare reţinută de către Beneficiar la calculul venitului de 10% si o cota de impozitare de 16%..
As dori sa stiu care este diferenta dintre cele doua cote de impozitare...si daca se aplica acest tip de contracte si intre un PFA si o persoana fizica.
Totodata, as dori sa stiu daca cota aceea de impozitare poate fi aleasa de catre parti...
Mentionez ca exista o declaratie in cuprinsul careia se regaseste urmatoarea prevedere:
"Tariful pe zi de curs este tarif brut, din care TRR va reţine şi va vira impozitele şi taxele în vigoare la momentul prestării serviciului. Cota de impozitare reţinută de către Beneficiar la calculul venitului va fi: Cota de impozitare 10% sau Cota de impozitare 16%" , dintre care beneficiarul trebuie sa aleaga.
Multumesc!
O zi buna!
Si in aceasta situatie, ce pot face eu din punct de vedere juridic? in afara faptului ca astept sa ma actioneze in instanta pentru recuperarea sumei.. Eu vreau sa stiu de ce a fost calculat consumul maxim... pot face contestatie impotriva notei de calcul, a procesului-verbal de analiza tehnica si a adresei de instiintare?
Ma gandesc ca trebuie sa existe o modalitate in care sa ma pot apara...
Buna seara,
Am si eu o problema cu cei de la Enel si din pacate nu stiu ce solutie juridica am.
Speta este urmatoarea:
Am incheiat un contract de inchiriere a unui spatiu al carui proprietar sunt, pe o perioada de 1 an si jumatate.
In cursul lunii octombrie a anului trecut un angajat Enel s-a prezentat la spatiu mai sus amintit in vederea efectuarii unor verificari, moment in care a observat ca, contorul electric are sigiliul rupt.
Astfel ca, acest angajat Enel a mentionat faptul ca lipsa sigiliului poate avea ca scop modificarea consumului de energie electrica. Angajatul Enel a ridicat sigiliul care a fost gasit rupt.
Urmare a acestei interventii cei de la Enel au intocmit nota de constatare, proces-verbal de analiza tehnica si fisa de calcul a energiei electrice consumate si neinregistrate.
In nota de calcul se mentioneaza recalcularea consumului de energie electrica pt o perioada de 3 ani, respectiv noiembrie 2012-noiembrie 2015.
Recalcularea este taxata la valoare maxima prevazuta de cei de la Enel, iar suma datorata este de aproximativ 40.000 de lei.
Avand in vedere faptul ca respectivul spatiu a fost inchiriat pe o perioada de 1 ani si jumatate iar inainte de aceasta perioada nu a mai folosit nimeni spatiul, de ce cei de la Enel ma pun sa achit un consum pentru perioada de 3 ani.
Intrebarea mea este urmatoarea: ce pot face din punct de vedere juridic in aceasta situatie? Cu ce fel de actiune ma pot apara tinand cont de faptul ca mi-au pus in vedere sa achit aceasta suma in 30 de zile de la data la care am primit instiintarea ?
Multumesc!