Vreau sa inchiriez garsoniera parintilor, prin firma mea, care are deja sediul social acolo.
Vreau sa fiu perfect legal, de aceea va cer ajutorul in urmatoarele privinte:
- La ONRC
1. trebuie sa adaug codurile CAEN pt activitatea de inchiriere
2. trebuie refacut contractul de comodat pt a adauga acceptul proprietarilor pt inchiriere/subinchiriere. Ma puteti ajuta cu un model sau cum ar trebuie sa fie clauza aceasta ?
3. as dori sa deduc si facturile de utilitati care sunt pe pers, fizica (numele proprietarilor) si sa le refacturez chiriasilor. Ce trebuie facut in acest sens ?
Mai sunt si alte detalii /modificari de care ar trebui sa tin cont ?
Va multumesc anticipat!
Firma din afara doreste ca aceste costuri sa fie trecute in factura detaliata pe un rand separat. Daca as avea o a anexa la contractul cu ei prin care se specifica un pret/km, si as trece pe factura cati km am facut in luna respectiva, incalc vreo prevedere legala?
Bineinteles, pentru suma suplimentara incasata pe langa ce deduc din combustibil si reparatii, voi plati taxe ca pentru orice venit.
Buna ziua,
Am contract de comodat pentru masina personala pe PFA. In prezent imi deduc 50% din combustibil ( nu fac foi de parcurs, etc).
Doresc sa atasez la contractul pe care il am intre PFA si firma (din UE) pentru care prestez servicii (IT si cartografie) faptul ca folosesc masina personala pentru activitati pe care le facturez catre ei. Firma respectiva m-a intrebat daca este reglementat in Romania si daca este o valoare x eurocenti(lei) / km, suma care sa acopere atat combustibilul cat si uzura masinii?
Cum pot adauga pe factura mea lunara aceste costuri? Daca pe factura de prestari servicii, pe langa suma lunara din contract trec si costurile cu deplasarile cu masina, banuiesc ca nu trebuie sa imi mai adaug inca un cod CAEN pe PFA ( gen inchiriere). Voi face o justificare intre PFA si firma contractanta, unde si cand am facut respectivii km, dar nu doresc sa fac alte hartii (foi de parcurs, ordin de deplasare sau alte hartii), ramanand sa deduc in continuare 50% din cheltuielile de combustibil si reparatii ale masinii.
Buna ziua,
In urma cu cateva zile am primit de la Primaria S4 - decizie de impunere pentru salubrizare, conform HCL 9/2017 si HCL 95/2017 ( modificari si completari la hcl 9).
Am un PFA care presteaza servicii digitale, practic nici nu lucrez de la adresa respectiva, acolo fiind sediul social, dar trebuie sa platesc salubrizarea pentru minim 1 mc gunoi /luna (HCL95/27.04.2017 Anexa 1 art 1 (7)), dar eu nu fac nici macar o coala de hartie sau un pet de 0.5l de apa gunoi. Chiar daca depun o declaratie pe proprie raspundere, gunoiul se aduna la comun de pe scara, asa ca nu pot dovedi ce provine de la activitatea mea, adica 0, nici macar cu chitanta de la cel care ridica gunoiul.
Se poate face ceva in sensul asta, altceva decat sa-mi schimb sediul pfa-ului pe ilfov, sau alt sector fara o asfel de reglementare?
Eu personal imi selectez gunoiul si din cand in cand, duc hartie, pet-uri si fier(doze, conserve) la puncte de reciclar, de unde primesc un bon fiscal ca am primit 2 lei pe x kg de material depus. Asta nu este stipulat nicaieri in HCL, dar oare as putea face o cerere de compensare, care sa poate fi aprobata, daca nu exista legislatie?
Am fost la mai multe banci pentru a depune actele pentru credit prima casa. Veniturile mele sunt din PFA (caen 7112 Activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea, in sistem real).
Am primit confirmare ca mai sunt fonduri si se accepta dosare de la prima banca ( cea unde am contul curent pfa si pe cel personal). Am depus actele cerute, mi s-au cerut acte suplimentare, le-am depus imediat, simularile facute de seful agentiei pe actele depuse aratand ca ma incadrez la suma maxima.
Dupa 2 zile primesc telefon la ora inchiderii bancii ca nu mi-a fost acceptat dosarul din cauza activitatii pfa ( vag, fara alte informatii), desi mi s-a confirmat verbal ca veniturile mi se vor lua in calcul, daca nu 100%, atunci 80-90%, in functie de biroul lor de analiza.
De curiozitate, am mers la alte banci cu aceeasi cerere de a deschide dosar prima casa, insa am fost refuzat din start, programul si fondurile nefiind alocate pe anul 2017, fondurile pe 2016 fiind epuizate, si chiar daca ar mai fi ramas, mi s-a spus ca ar fi ilegal sa se contracteze in 2017( dosare deschise in ianuarie) prima casa pe fondurile din 2016.
Suspectez ca nu toate actele pfa-ului au fost trimise la biroul de evaluare ( am depus si contractul incheiat cu firma pentru care lucrez, ce atesta veniturile lunare constante si fara intrerupere.
Mentionez ca la aceeasi banca, in baza acelorasi venituri si acte, am deschis un card de credit/cumparaturi cu limita mediei veniturilor pe 3 luni. Nu inteleg de ce veniturile si activitatea pfa-ului mi-au fost luate in considerare pentru cardul de credit, insa nu si pentru creditul prima casa.
1.Oare banca poate accepta intr-adevar dosare pentru prima casa acum, daca programul nu este "pornit", este legal?
2. Am dreptul la o motivare scrisa, sau cel putin mai detaliata a refuzului?
3. Pot cere reevaluarea dosarului de catre un alt angajat al biroului de evaluare credite din banca respectiva?
4. As avea vreun motiv pentru care sa fac o plangere la ANPC, avand in vedere ca seful agentiei a calculat gresit din Registrul de incasari si plati , venitul net, scazand de 2 ori taxele platite ( o data din registru, si o data automat din software-ul bancii)?
Multumesc pentru raspuns!
Intrebarea aditionala ar fi daca acest contract de comodat intre 2 persoane fizice este luat in cosiderare daca nu se face la notar ( asa cum am masina fratelui prin comodat pe PFA)?
Pentru a iesi din tara ( in afara UE) in Serbia am nevoie de procura/comodat, daca masina este pe numele fratelui meu (Acelasi nume de familie, aceeasi adresa de domiciliu)?
Anul trecut am incercat sa trec in Rep. Moldova si nefiind fratele meu cu mine, am fost intors de catre granicerii moldoveni, Politia de frontiera Romani, nu au intrebat ( asa cum au declarat).
Buna ziua,
Am deschis o microintreprindere (fara angajati) in ianuarie. Am facturat 500 lei in aprilie, si am depus D100 (trim 2) cu suma de 15 lei (3%) pentru impozitul pe venit.
Am descarcat programul pentru OP si foi de varsamant (OPFV2016), insa la Nr. de evidenta a platii pentru Decizia de impunere/PV imi da mesaj ca este invalid (am completat cu Nr. de evidenta generat in D100). Ce trebuie completat in acel camp (daca este necesar, sau se completeaza de personalul anaf)?
Am emis o factura si in martie, pentru care am depus in aprilie D100 (trim 1), insa nu am platit inca impozitul datorat ( tot 15 lei). Se poate face o singura foaie de varsamant pentru suma totala? sau trebuie sa fac separat pentru trimestrul 1 si trimestrul2, 2 foi de varsamant, 2 plati?
Daca nu am fost instiintat si nu am primit nicio decizie de impunere, sau alte instiintari, am ceva penalitati de plata la cei 15 lei neplatiti pe primul trimestru?
Cum pot proceda pentru a fi cu taxelel la zi?
Multumesc
Voi avea o intalnire cu un partener de afaceri din afara tarii, care se va caza in Bucuresti pentru 2 nopti.
Se poate sa ii platesc prin PFA-ul meu cazarea si sa fie inregistrata la deduceri? In ce conditii pot face ca aceasta cheltuiala sa fie deductibila? Tipul acesta de plati intra la protocol sau poate fi pur si simplu dedusa normal?
PFA-ul este inregistrat tot in Bucuresti, iar activitatea mea se desfasoara intr-o anume masura si in tara, motiv pentru care, o buna parte din cheltuielile deduse sunt cele de cazare si combustibil.
Sunt pfa ( sistem real) si am contract de prestari servicii pentru o firma din UE ( singurele venituri fiind din acel contract).
Eu locuiesc si imi desfasor activitatea in Romania, pentru firma din UE.
Depun D390 VIES ( inregistrat la ROI si in scop de TVA pentru strainatate)
Ce declaratie de venituri realizate trebuie sa depun? 200 ( pentru venituri realizate din Romania) sau 201 ( pentru venituri din strainatate)?
Intrebarea sper sa aiba sens in ideea ca:
"Declarația 201 se completează şi se depune de către persoanele fizice rezidente române, cu domiciliul în România şi persoanele fizice care îndeplinesc, pentru anul de raportare, condiția prevăzută la art.40 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care realizează venituri din străinătate, impozabile în România, ca urmare a desfăşurării unor activități în străinătate(eu imi desfasor activitatea in Romania), cum ar fi: venituri din
profesii libere, venituri din activități comerciale, venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală, venituri din cedarea folosinței bunurilor, venituri din activități agricole, piscicultură, silvicultură, venituri sub formă de dividende, venituri sub formă de dobânzi, venituri din premii, venituri din jocuri de noroc, venituri din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, câştiguri din transferul titlurilor de valoare, venituri sub forma câştigurilor din operațiuni de vânzare‐cumpărare de valută la termen, pe bază de contract şi alte operațiuni similare, alte venituri din investiții, venituri din pensii, precum şi alte venituri impozabile potrivit Titlului III din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare."