Buna ziua. Sunt pensionat medical cu grad de invaliditate si anul viitor implinesc varsta de 65 de ani si voi iesi la pensie pentru limita de varsta. Ca documente imi trbuie pentru a le prezenta la casa de pensii? Mentionez ca toata vechimea o am trecuta pe cartea de munca dupa care am depus o copie xerox in momentul pensionarii medicale. Mai trebuie sa duc adeverinta de la locurile de munca? Locurile de munca sunt trecute in cartea de munca. Mai imi trebuie si alte acte si daca da.ce fel de acte? Va multumesc anticipat.
Asa este, am pensie de invaliditate și indemnizație de handicap. Pot face cerere sa ma pensiona definitiv? In ce conditii pot fi pensionat definitiv tinand cont ca am varsta de 62 de ani, 21 de ani vechime la care se adaugă și armata?
Carp Mircea a scris:
Cu doar 21 ani de stagiu limita de vârstă la 65 ani.
Nu există pensie de handicap.
Există pensie de invaliditate și indemnizație de handicap.
Cele două se pot cumula.
Lămuriți aceste lucruri.
Buna ziua,sunt pensionat medical gradul 2 de handicap pe care l-am dobândit în anul 1988. Am o vechime in munca de 21 de ani , varsta de 62 de ani, si am fost pensionat medical din 1995 pana in 2001 cand s-a considerat ca mai pot munci. În 2007 m-am îmbolnăvit de glaucom la ochiul drept cu care mai vad, ochiul stâng fiind pierdut în urma unui accident în 1988, fiind pensionat medical de institutul național de expertiza. În anul 2014 am fost trecut în gradul 2 de invaliditate pentru ca mi s-a redus vederea. Va rog sa imi spuneti daca ma pot pensiona definitiv.