avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 250 soluții astăzi
Forum Activitate nelusandy

Activitate nelusandy

a lua în calcul = a fi un motiv pentru care moștenitorul care s-a ,,angajat” ca plătitor de taxe, impozite/ facturi de utilități, pentru bunurile moștenite nesupuse succesiunii, poate iniția preluarea moștenirii (fără implicarea celuilalt moștenitor)
P.S. ceva de genul : ,,am plătit pentru întreținerea moștenirii și a utilităților acesteia, am dreptul unic asupra moștenirii!”
La bună vedere!
Dacă nu s-a realizat dezbaterea succesiunii între moștenitori (2 copii în viață), se ia în calcul faptul că unul dintre moștenitori poate să preia bunurile moștenite (destinate succesiunii) doar pentru faptul că a plătit, de la data decesului soțului (părintelui) supraviețuitor, taxele și impozitele / facturi utilități aferente acestui tip de bunuri?
La bună vedere!
Pentru o I.I.,, care are cont de utilizator în SPV (pe site-ul ANAF), cu acces pe bază de user și parolă, trebuie să se obțină un certificat digital care poate fi citit de pe token, astfel încât să se realizeze procedura de lucru cu E-FACTURA?
Bună să vă fie inima!
Aș dori să mă ajutați, cu o părere autorizată, pentru a rezolva o speță.
De aceea vă transmit, în succesiunea lor, următoarele informații, astfel cum urmează:
1) în anul 2017 am înființat o Î.Î., cu sediul social la locuința proprietatea soției ( în baza unui contract de comodat, actualizat anual); 2)până în Aprilie 2023, primăria unde este înregistrat sediul social al Î.Î. nu a transmis vreo înștiințare din care să rezulte că Î.I. trebuie să plătească vreo taxă locală;
3)în luna Aprilie a.c., Î.I. a fost somată de către primăria precizată la pct.2) că nu a plătit, în anii 2021 și 2022, taxa de salubritate specifică locală;
4)m-am deplasat la primărie și am aflat că s-a luat această decizie în urma unui control efectuat de către Curtea de Conturi. Acest control care a constatat, printre altele, că primăria nu stabilise această taxă și pentru sediile sociale ale entităților juridice de pe raza sa teritorială;
5)Menționez faptul că proprietarul imobilului, unde există înregistrat sediul social al Î.I., are plătită taxa de salubritate specifică locală in anii 2021 și 2022. Este posibilă dubla taxare pentru aceeași adresă?
6) Î.I. nu are niciun salariat și are ca obiect de activitate prestări de servicii-activități intelectuale.

CONCLUZIONÂND
* Pot să chem în judecată Primăria pentru a anula plățile taxei menționate anterioare dar și pe viitor?
*Ce soluție legală aș avea la dispoziție?
Bună ziua! Doresc să înființez o Întreprindere Individuală (prestări servicii, fără salariați), neintenționând să fac achiziția ulterioară de bunuri și servicii cu care să îmi desfășor activitatea (ex: PC, imprimantă, fax, autoturism, materiale birotică, consumabile, contractul cu plată a unui spațiu, etc.), cu excepția unui abonament de telefonie mobilă . În acest context, care pot fi considerate, în continuare, cheltuieli deductibile care se pot scădea din profitul anual?
Într-o altă ordine de idei, profitul obținut se poate transfera de pe contul Î.I. pe un cont curent persoană fizică?
Bună să vă fie ziua!

Aș dori să deschid un proces de partaj al unui bun imobil (apartament cu 3 camere) și aș vrea să am, din partea dumneavoastră, un punct de vedere (cu mulțumiri anticipate!) pentru rezolvarea acestui ,,litigiu”.
Speța are la bază următoarele considerente:
1) Bunul este în comun cu fosta soție, deoarece, în urma divorțului pronunțat definitiv și irevocabil în anul 2017 (procesul a început în anul 2014, fără implicarea de copii minori), acesta nu a fost cuprins în procedura de divorț;
2) Bunul a fost achiziționat prin credit ipotecar începând cu anul 2008, însă datorită faptului că din 2015 nu mi s-a permis accesul în imobil, am luat decizia, unilateral, ca să nu mai plătesc creditul, chiar dacă eram conștient că banca va iniția executarea silită pentru recuperarea creditului rămas; menționez faptul că, până la refuzul de a plăti, achitasem deja 1/3 din valoarea totală a creditului ipotecar;
3) Ulterior, a apărut o executare silită pentru ambii titulari, în anul 2016, în vederea recuperării sumei datorate băncii , executare silită care a încetat în anul 2021;
4) Pe timpul executării silite am avut proprire pe 1/3 din venituri, iar pentru fosta soție a plătit copilul nostru (mai puțin 2021, când am făcut plata sumei rămase pentru acest an);
5) După încetarea executării silite am devenit coproprietari de drept al apartamentului, însă am aceeași restricție de acces în imobil;
6) Deși am avut, până în anul 2020, sporadic, doar convorbiri telefonice atât cu fosta soție cât și cu copilul cu privire la imobil, dialogul a încetat sub orice formă, acestea refuzând subit să mai comunice;
7) Menționez faptul că, după redobândirea calității de coproprietar, aveam intenția să donez imobilul, către copil, cu acordul fostei soții, în forma unei donații cu rezerva dreptului de abitație viageră; această intenție a încetat din momentul în care a încetat orice fel de comunicare referitoare la imobil (un exemplu ar fi dat de faptul că ambele persoane invocate și-au schimbat numerele de telefon).
În baza considerentelor de mai sus, aș dori, respectuos, să mă lămuriți care ar fi pașii pe care va trebui să îi fac în vederea partajării bunului comun, ținându-se seama că aportul financiar consistent din partea mea la achiziționarea inițială și finală a imobilului.
Exista posibilitatea ca, dupa decesul celui de-al doilea parinte si cu acceptul in scris al sotiei (care devine astfel proprietar deplin), sa pot avea un drept de coproprietate?
Care sunt etapele pe care le pot indeplini?
Sotia a primit, de la parintii ei, inainte de casatorie (in anul 2017), printr-un contract de dotatie cu rezerva dreptului de abitatie viagera, un imobil si terenul aferent.
Dupa casatorie (in anul 2018), sotia nu a mai realizat niciun venit, astfel incat cheltuielile privind bunurile de mai sus (modernizari, intretinere, s.a.) au fost realizate din venitul personal dobandit dinainte de casatorie (pensie de serviciu).
In anul 2019 a decedat tatal sotiei (socrul meu) .
Intrbarile sunt urmatoarele:
1) Care ar fi dreptul meu in cadrul acestor imobile dobandite, avandu-se in vedere faptul ca am contribuit substantial la intretinerea acestora?
2)In ipoteza decesului sotiei (Doamne fereste!), ce drept as avea in contradictoriu cu cele 2 surori ale dansei? (Spun asta pentru ca la momentul donatiei nu au avut pretentii).
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Sunt intreprinzator detinator de Întreprindere Individuală si, la inceperea activitatii, am estimat ca voi realiza un venit la o anumita valoare , venit pe care l-am estimat prin declaratia data la ANAF . La sfarsitul anului am primitdecizia de impunere prin care ANAF stabileste plata imperativa a impozitului si CASS functie de valoarea proprie estimata si declarata anterior. De la data declararii venitului catre ANAF pana la data maxima a termenului de plata stabilit prin decizia de impunere ( de catre acelasi ANAF) nu am realizat niciun venit in cadrul intreprinderii Individuale. Cum trebuie sa procedez in acest caz, deoarece s-a stabilit imperativ plata impozitului si CASS, de catre ANAF, pentru venituri preconizate pe care nu le-am realizat deloc faptic?
Doresc sa inchei, in numele unei persoane juridice pe care o reprezint, un contract de comodat pentru un autoturism, in vederea utilizarii acestuia in scop de prestari servicii (conform activitatii autorizate pe care o desfasor), deja avand si acceptul proprietarului auto. Cum procedez? Dupa incheierea contractului de comodat, cheltuielile de transport efectuate pentru a presta servicii le pot deconta ?